
Pagani heeft aan TopGear bevestigd dat het nog steeds een toekomst ziet in elektrische hypercars. Pagani neemt daarmee de geruchten weg die eerder deze week verschenen (wij trapten er ook in). Ze zijn nog steeds druk bezig met het vinden van de juiste oplossing voor de toekomst.
‘We zijn er sterk van overtuigd dat er een kans is in EV’s, met producten die tot op heden niet bestaan’, zegt een woordvoerder. ‘Als deze producten de naam “Pagani” dragen, moeten ze trouw zijn aan onze filosofie, ze moeten licht, veilig en emotioneel zijn.’
De elektrische Pagani komt pas als hij echt klaar is
Pagani’s team voor elektrische voertuigen werkt momenteel samen met partners om de juiste technologie te vinden voor de toekomstige producten. ‘We zullen ze lanceren wanneer de technologie klaar is,’ vertelde een woordvoerder aan TopGear, ‘en de Pagani EV zal onmiskenbaar en typisch “‘Pagani” zijn.’
Eind vorig jaar vertelde baas Horacio Pagani ons dat ‘we hebben gewerkt aan een project voor een auto met een alternatieve aandrijving’. De uitdaging van toen was hetzelfde: gewicht. ‘Dit is wat Pagani-klanten willen’, zei Pagani. ‘Een lichtgewicht auto, die mooi is om te zien, met veel details.’
Lees ook: Dit is de Pagani Huayra Codalunga
Voordat de EV komt, zien we de opvolger van de Huayra met de codenaam ‘C10’. Deze krijgt een V12 van AMG met twee turbo’s, die gewoon aan alle emissie-eisen van 2026/2027 zal voldoen, belooft Pagani.
Meer van TopGear


De Pagani Zonda Arrivederci is de aller, aller allerlaatste. Echt. Beloofd.

Deze Pagani Huayra Epitome is de eerste en enige Huayra met een handbak

VIDEO: Is de Pagani Utopia een echte V12-hypercar of alleen een kunstwerk op wielen?

De Alisea is een moderne (en mooiere?) Pagani Zonda

VIDEO: Politie neemt Pagani Codalunga van 7 miljoen euro in beslag

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Het merk van deze toffe camper ken je sowieso (alleen het logo kende je nog niet)

Wat is de beste milieuvriendelijke GT? De Bentley Continental GT of Maserati Granturismo Folgore (review)

Een van de leukste ’tweede auto’s’ begint nu al heel betaalbaar te worden

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Deze Fiat Panda moet 40.000 euro kosten en nee, dat komt niet door belastingen

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Eigenaren van auto zijn boos, want ze zijn ineens 600 pk kwijt na software-update

Van deze Volkswagen was er nog nooit een GTI, maar dat gaat nu (gelukkig?) veranderen

Mag de Nissan Ariya Nismo de legendarische Nismo-badge dragen? (review)

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Is de Porsche 911 GT3 nog altijd dat briljante pretpakket? (review)

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

Je kunt met de auto de Windows XP-achtergrond bezoeken – maar schrik niet hoe het er nu bij ligt

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld
