Pingelen - leuk, maar niet in je motor

Te vroeg ontbranden is nooit leuk - zeker niet in je motor. Daar gaat ie namelijk stuk van

Foto('s): Nathan Van Egmond / UnsplashFerrari F12 Berlinetta V12
LIQUI MOLY DFI-reiniger
LIQUI MOLY DFI-reiniger
LIQUI MOLY DFI-reiniger
LIQUI MOLY DFI-reiniger
LIQUI MOLY DFI-reiniger
LIQUI MOLY DFI-reiniger
Ferrari F12 Berlinetta V12
LIQUI MOLY DFI-reiniger
LIQUI MOLY DFI-reiniger
LIQUI MOLY DFI-reiniger
LIQUI MOLY DFI-reiniger
LIQUI MOLY DFI-reiniger
LIQUI MOLY DFI-reiniger
(advertorial)

Met de bal haast aan een touwtje de ene na de andere tegenstander uitspelen – bij voetbal is iedereen is dol op een pingelaar. Als het een goede is, tenminste, anders heeft iedereen een hekel aan hem. Er is ook nog een ander soort pingelen, en daar heeft iedereen altijd een hekel aan: als brandstof te vroeg tot ontsteking komt. En te vroeg ontbranden is ook nooit leuk – zéker niet in je motor. Daar gaat ie namelijk stuk van. Het goede nieuws: er is iets aan te doen. Met LIQUI MOLY DFI-reiniger. En het is nog doodeenvoudig ook!

Wat doet LIQUI MOLY DFI-reiniger?

Moderne motoren hebben bijna altijd directe inspuiting en vaak een hoge compressieverhouding. Bij de verbranding van de brandstof blijven er restjes achter, die als het ware kunnen aankoeken. Omdat het in motoren nu eenmaal erg heet wordt, kan het zijn dat die restjes gaan gloeien en zo de brandstof al ontsteken voordat er een vonk bij is gekomen. Dat is foute boel en kan leiden tot ernstige motorschade. De oplossing is zo simpel dat je het zelf ook kunt bedenken: die rommel moet uit je motor. Maar dat is zo eenvoudig nog niet. Tenzij je de experts van LIQUI MOLY, die al 60 jaar ervaring met additieven hebben, in huis haalt. Die hebben namelijk een toevoeging ontwikkeld met polyetheramine als werkzame stof. En dat goedje maakt niet alleen korte metten met zelfs de hardnekkigste koolstofafzettingen op je zuigers en injectoren. Het helpt namelijk ook te voorkomen dat ze terugkeren. Waarmee ‘LIQUI MOLY DFI-reiniger’ in feite een andere manier is om te zeggen: ‘het behoud van je motor’.

Hoe gebruik je LIQUI MOLY DFI-reiniger?

Het fijne is: door die dubbele werking hoef je echt niet om de 100 kilometer te stoppen om weer een nieuwe fles in je tank te mikken. Sterker nog: eens in de 5.000 kilometer is al voldoende om te voorkomen dat je motor slechter presteert en meer verbruikt door die viezigheid. Om over de kans op serieuze schade nog maar te zwijgen. Om in voetbaltermen te blijven: met LIQUI MOLY DFI-reiniger haal je die pingelaar genadeloos neer vóór ie doorbreekt. En je krijgt er niet eens een rode kaart voor.

Meer weten? Hier klikken. Je motor zal je eeuwig dankbaar zijn.

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken