
De eerste auto van Polestar die vanuit de fabriek al geen achterruit heeft, komt eraan. Je hebt in ieder geval geen last meer van iemands verkeerd afgestelde koplampen in de binnenspiegel. Overigens zit er op de plek van de binnenspiegel wel een schermpje waardoor je met een camera achteruit kunt kijken. Vandaag maakt het zustermerk van Volvo bekend wat de Nederlandse prijs is van de Polestar 4.
Nog even over die achteruitkijkcamera tijdens het rijden. Als je genoeg hebt van het beeld áchter de auto, dan kun je overschakelen naar een cameraatje die gericht staat op de passagiers achterin. Wat je dan ziet, zijn waarschijnlijk onderuitgezakte kinders die verveeld naar hun smartphone staren. Zo kun je dus alles zien wat je met een binnenspiegel ook zou zien.
Wat kost de nieuwe Polestar in Nederland?
Goed, je kwam voor de prijs van de Polestar 4. Voor de versie met één motor en achterwielaandrijving betaal je zowel in Nederland als in België minimaal 64.800 euro. Wil je een extra elektromotor en vierwielaandrijving, dan ben je minimaal 72.800 euro kwijt in Nederland en België. Daarmee komt de Polestar 4 qua prijs tussen de 2 (minimaal 51.200 euro) en de 3 (minimaal 89.900 euro) te zitten.
De goedkoopste Polestar 4 moet het doen met 272 pk en 343 Nm. Binnen 7,1 seconden zit je vanuit stilstand aan de 100 km/u en de topsnelheid ligt op 200 km/u. Doe je wat rustiger aan, dan kun je 610 kilometer ver komen dankzij een 100-kWh batterij met 400 volt. Opladen kan tot 200 kW en binnen een half uur moet je van 10 naar 80 procent vol kunnen laden
De versie met twee motoren heeft dezelfde batterij maar komt een stukje minder ver, tot 580 kilometer om precies te zijn. Daarvoor krijg je wat meer vermogen terug. De Dual Motor-versie heeft 544 pk en 686 Nm in zijn mars. Hij is daardoor bijna de helft sneller dan zijn broertje met één motor. In 3,8 seconden moet je van 0 naar 100 km/u kunnen. De topsnelheid blijft wel 200 km/u.
Wanneer komt de Polestar 4 naar Nederland?
Ergens in augustus van dit jaar hoopt Polestar te beginnen met leveringen van de 4. Genoeg tijd dus nog om te kiezen uit verschillende extraatjes, zoals 21- of 22-inch wielen en Brembo-remmen met vier zuigers. Ook kun je je in die tijd afvragen of je stevig genoeg in je schoenen staat om ‘Swedish Gold’-afwerking van de remmen, gordels en ventieldopjes aan te laten meten.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Eén reactie op “Dit kost de auto zonder achterruit van Volvo-zustermerk Polestar”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Als je de nieuwe Volvo ES90 ziet, snap je beter waarom Polestar de achterruit bij de 4 heeft weggelaten

De tijd van supersportieve Zweedse gele auto’s is weer terug

VIDEO: Hoe rijdt de nieuwe achterruitloze Polestar 4?

Waarom de nieuwste auto’s van Volvo-zustermerk Polestar geen achterruit meer hebben

Gaat Volvo’s zustermerk Polestar nu ook terug naar (dikke) benzinemotoren?

Op een bevroren meer bewijst Volvo’s zustermerk Polestar dat het cooler is dan Tesla

Als je de nieuwe Volvo ES90 ziet, snap je beter waarom Polestar de achterruit bij de 4 heeft weggelaten

De tijd van supersportieve Zweedse gele auto’s is weer terug

Nederlandse lease-favoriet krijgt toch wel een opvolger, ook bij de Volvo-dealer

Deze elektrische auto rijdt (verrassend genoeg) het het verst als het ijskoud is

Is de Dacia Bigster nog altijd een echte ‘no-nonsense’ Dacia? (review)

Waarom je niet bang (meer) hoeft te zijn dat Nissan failliet gaat

De eerste volwaardige elektrische auto krijgt nu eindelijk een opvolger

Vernieuwde Toyota bZ4x: gaan de Nederlanders hem nu wel kopen?

Hoe betaalbaar is de nieuwe Renault 4 uiteindelijk? Dit kost de toffe R4

Nissan ziet het niet meer zitten met hun populairste model

Gaat Volvo’s zustermerk Polestar nu ook terug naar (dikke) benzinemotoren?

Op een bevroren meer bewijst Volvo’s zustermerk Polestar dat het cooler is dan Tesla

Deze (zeer zeldzame) verlengde Volvo S80 met heerlijke V8 kan van jou zijn

Als je de nieuwe Volvo ES90 ziet, snap je beter waarom Polestar de achterruit bij de 4 heeft weggelaten

De nieuwe Volvo ES90 is de stilste Volvo aller tijden – dit moet ie kosten

Er worden weer auto’s gemaakt in de Saab-fabriek, maar ze hebben nu een V8

Er zijn slechts vier automerken die géén verlies maken op hun elektrische auto’s – dit zijn ze

Is de goedkoopste versie van de nieuwe Kia EV3 goed genoeg? (review)

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Auto’s te duur? Je kunt gewoon nog een nieuwe benzineauto kopen voor slechts 11.000 euro

Volkswagen werkt aan interessante nieuwe brandstofmotor met oude F1-techniek

Er zijn slechts vier automerken die géén verlies maken op hun elektrische auto’s – dit zijn ze

Deze bloedmooie Lancia Stratos-kloon kost net zoveel als een Volkswagen Golf Variant

De lelijkste auto van dit moment (na de Cybertruck) ziet er zo ineens een stuk beter uit

Reteduur voor een Chinese auto in een zweeds velletje.