
De eerste auto van Polestar die vanuit de fabriek al geen achterruit heeft, komt eraan. Je hebt in ieder geval geen last meer van iemands verkeerd afgestelde koplampen in de binnenspiegel. Overigens zit er op de plek van de binnenspiegel wel een schermpje waardoor je met een camera achteruit kunt kijken. Vandaag maakt het zustermerk van Volvo bekend wat de Nederlandse prijs is van de Polestar 4.
Nog even over die achteruitkijkcamera tijdens het rijden. Als je genoeg hebt van het beeld áchter de auto, dan kun je overschakelen naar een cameraatje die gericht staat op de passagiers achterin. Wat je dan ziet, zijn waarschijnlijk onderuitgezakte kinders die verveeld naar hun smartphone staren. Zo kun je dus alles zien wat je met een binnenspiegel ook zou zien.
Wat kost de nieuwe Polestar in Nederland?
Goed, je kwam voor de prijs van de Polestar 4. Voor de versie met één motor en achterwielaandrijving betaal je zowel in Nederland als in België minimaal 64.800 euro. Wil je een extra elektromotor en vierwielaandrijving, dan ben je minimaal 72.800 euro kwijt in Nederland en België. Daarmee komt de Polestar 4 qua prijs tussen de 2 (minimaal 51.200 euro) en de 3 (minimaal 89.900 euro) te zitten.
De goedkoopste Polestar 4 moet het doen met 272 pk en 343 Nm. Binnen 7,1 seconden zit je vanuit stilstand aan de 100 km/u en de topsnelheid ligt op 200 km/u. Doe je wat rustiger aan, dan kun je 610 kilometer ver komen dankzij een 100-kWh batterij met 400 volt. Opladen kan tot 200 kW en binnen een half uur moet je van 10 naar 80 procent vol kunnen laden
De versie met twee motoren heeft dezelfde batterij maar komt een stukje minder ver, tot 580 kilometer om precies te zijn. Daarvoor krijg je wat meer vermogen terug. De Dual Motor-versie heeft 544 pk en 686 Nm in zijn mars. Hij is daardoor bijna de helft sneller dan zijn broertje met één motor. In 3,8 seconden moet je van 0 naar 100 km/u kunnen. De topsnelheid blijft wel 200 km/u.
Wanneer komt de Polestar 4 naar Nederland?
Ergens in augustus van dit jaar hoopt Polestar te beginnen met leveringen van de 4. Genoeg tijd dus nog om te kiezen uit verschillende extraatjes, zoals 21- of 22-inch wielen en Brembo-remmen met vier zuigers. Ook kun je je in die tijd afvragen of je stevig genoeg in je schoenen staat om ‘Swedish Gold’-afwerking van de remmen, gordels en ventieldopjes aan te laten meten.
Eén reactie op “Dit kost de auto zonder achterruit van Volvo-zustermerk Polestar”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Als je de nieuwe Volvo ES90 ziet, snap je beter waarom Polestar de achterruit bij de 4 heeft weggelaten

De tijd van supersportieve Zweedse gele auto’s is weer terug

VIDEO: Hoe rijdt de nieuwe achterruitloze Polestar 4?

Waarom de nieuwste auto’s van Volvo-zustermerk Polestar geen achterruit meer hebben

Merk dat niet gelooft in achterruiten, heeft een nogal gênant probleem

De leukste (semi-betaalbare) elektrische auto is vernieuwd en heeft nu een heel prijzige optie erbij

Gaat Volvo’s zustermerk Polestar nu ook terug naar (dikke) benzinemotoren?

Op een bevroren meer bewijst Volvo’s zustermerk Polestar dat het cooler is dan Tesla

Als je de nieuwe Volvo ES90 ziet, snap je beter waarom Polestar de achterruit bij de 4 heeft weggelaten

De tijd van supersportieve Zweedse gele auto’s is weer terug

Waarom de vernieuwde Toyota Corolla Cross goed is voor particuliere kopers, niet alleen voor leaserijders

Vanaf vandaag mag je geen Peugeot of Opel meer kopen in Nederland

Zie jij (zonder te spieken) van welk niet-Chinese automerk deze nieuwe SUV is?

De nieuwe Citroën C5 Aircross is zonder twijfel de meest Franse Franse auto ooit

Deze praktische SUV met de techniek van een Golf R (en 300 pk) begint best betaalbaar te worden

De Hyundai Ioniq 5 is waarschijnlijk groter dan je denkt – hoe bevalt de vernieuwde versie? (review)

Huh? Volvo adviseert geen foto’s te nemen van je nieuwe auto want dan gaat je telefoon misschien kapot

De populaire Volvo XC70 keert terug – met een aandrijflijn die Volvo nog nooit heeft gebruikt

Is zo’n fraaie Volvo C70 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

De leukste (semi-betaalbare) elektrische auto is vernieuwd en heeft nu een heel prijzige optie erbij

Gaat Volvo’s zustermerk Polestar nu ook terug naar (dikke) benzinemotoren?

ANWB waarschuwt dat je laadbeurt in het buitenland ineens 480 euro kan kosten als je niet oplet

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

Laat de Mercedes A-klasse of Audi A3 staan en koop deze luxe hatchback

Deze gehate eigenschap van de Volkswagen Golf GTI zal (helaas) niet meer terugkeren

Waarom het automerk van Elon Musk alsnog beter is dan het automerk van Jeff Bezos

Is zo’n briljante Audi R8 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

ANWB waarschuwt dat je laadbeurt in het buitenland ineens 480 euro kan kosten als je niet oplet

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Nieuwe auto’s zijn indrukwekkend, maar oude auto’s kun je tenminste nog zelf repareren

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Reteduur voor een Chinese auto in een zweeds velletje.