Linksplakkers. Zelfs op een lege vijfbaans snelweg zijn ze irritant. Niet dat je er last van hebt, maar toch. Op zich fijn om te weten dat je verder zo weinig dingen hebt om je écht druk om te maken, dat je je focus maar richt op onnodig-linksrijders. Want hoe lastig het om gewoon rechts aan te houden? De agent in deze Mercedes B-klasse kan er blijkbaar ook maar weinig sympathie voor opbrengen.
De agent in de B-klasse geeft eerst een lichtsignaal met de koplampen, maar de bestuurder van de 3-serie lijkt de hint niet te snappen. Dan zet de agent zijn zwaailichten aan en begint het te dagen in de zilverkleurige sedan. De BMW gaat uiteindelijk helemaal naar rechts en de agent pakt de afrit. Geen boete, wel mooi opgelost. Chapeau.
[Edit eindredactie: Ze hadden hem best een dikke boete mogen geven. Die had jij ook gekregen als je er rechts voorbij was gegaan…]
Ikke heeft op 23 augustus 2021 geschreven:
Totaal onnodige powertrip. Onnodig gebruik van zwaailicht.
“Gebruik blauw zwaailicht:
Politie, ambulance en brandweer mogen blauwe zwaailichten alleen gebruiken voor dringende taken.”
Bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/verkeersveiligheid/vraag-en-antwoord/wanneer-is-het-gebruik-van-zwaailichten-en-sirenes-toegestaan
Barabas heeft op 22 augustus 2021 geschreven:
Hoe je aan de regels , dan is er geen probleem !
Mike heeft op 22 augustus 2021 geschreven:
Keep your lane, in plaats van gefrustreerd zigzaggen en slalommen en demonstratief mensen te snijden en bumperkleven.
Col heeft op 22 augustus 2021 geschreven:
Hou op man! Linksrijden is de grootste irritatie. Jij bent dus zo’n achterlijke automobilist die stoicijns links blijft plakken…
Paul heeft op 22 augustus 2021 geschreven:
Nope, zo rechts mogelijk rijden. Keep your lane doen ze in de VS.
Toon heeft op 22 augustus 2021 geschreven:
Dit is Nederland, hier hebben we onze eigen regels waar men zich aan moet houden.
Richard heeft op 22 augustus 2021 geschreven:
In de VS word ook verwacht dat je rechts blijft rijden
Henk heeft op 24 augustus 2021 geschreven:
En in de VS mag je zowel links als rechts inhalen, dus werkt de keep your lane. Hier dus niet.
Paul 007 heeft op 21 augustus 2021 geschreven:
Grote kans dat de bekeuring in de brievenbus te vinden is politie stop niet als ze voor een andere taak op weg zijn en maken administratief de bekeuring op
Rob heeft op 21 augustus 2021 geschreven:
Staat gewoon zo in de wegenverkeerswet, dus rechts rijden.
shitheadsteve heeft op 28 september 2020 geschreven:
using your signal when you change lanes is more important than driving on the right side. Start fighting for that first!
The first thing that people learn is using their signal when changing lanes. Yet, dutch (drivers that drive in netherlands) drivers don’t do that. That’s more dangerous!!!!!!!!
Pat heeft op 22 augustus 2021 geschreven:
Complete BS, they do it. Go to Mexico, there you can complaim about that and much more
PF heeft op 27 september 2020 geschreven:
Mijn inziens wordt naar het verplicht rechts rijden wat overdreven gekeken door veel bestuurders. Ben je meerdere auto’s aan het inhalen en zit er geen verkeer achter je, waarom dan naar rechts? Maakt het verkeersbeeld alleen maar onrustiger.
Op een rustige snelweg gaan veel bestuurders vlak na dat ze mij hebben ingehaald al weer naar rechts. Maak je van dat moment een opname, dan ben ik feitelijk aan het bumperkleven. Levensgevaarlijk… Ook bij regen is het niet veilig om te snel weer naar de rechter rijstrook te gaan. De bestuurder achter je heeft ineens veel minder zicht. Blijf gewoon wat langer links rijden en ga pas naar rechts als de auto geheel in je binnenspiegel zichtbaar is (en bij regen nog eens extra afstand aanhouden).
De noodzaak om naar rechts te gaan op snelwegen met meer dan 2 rijstroken in een richting zie ik bij rustige situaties ook niet zo. Als je goed let op het verkeer achter je, dan kan je op tijd naar rechts als dat nodig is. In deze video waren er links nog twee vrije rijstroken over voor de politie auto. Deze had men dus ook gewoon kunnen gebruiken.
De regel zoveel mogelijk rechts rijden is bedoeld om anderen niet te hinderen als deze willen inhalen. Laten we daar dan op focussen in plaats van te eisen dat iedereen altijd altijd naar rechts moet ook al is het een verlaten snelweg…
Wimke heeft op 23 augustus 2021 geschreven:
Dat is het probleem juist.
Ze blijven ook links rijden als er wel wat achter hun rijdt.
Zeker aks ze al 95 / 115 / 125 kmu (geijkt is +/- 100 / 120 / 130 kmu op de teller) rijden.
Want dan vinden ze ook nog dat je hard rijdt als je met 100-105 / 120-125 / 130-135kmu geijkt) hun wil passeren.
Het lijkt een soort jaloersiteit, van ow, hij durft harder aks ik, laat ik ‘m dwarsbomen.
Al wil je 200 rijden, zolang dat veilig gaat zonder dat er hinder ontstaat is dat jouw probleem, niet mijne.
T4 rijder heeft op 22 augustus 2021 geschreven:
Stel er rijd er een 200, en een ander 230. Dan moet degene die 230 rijd in de remmen omdat jij niet op de rechter rijbaan wilt rijden.
Nog zoiets, ik rijd op de rechter rijbaan 130, jij rijd 110 op de middelste baan en verrekt het om rechts te rijden.
Dan moet ik dus om jou in te halen twee banen naar links en dan weer twee banen naar rechts, of gewoon rechts voorbij, wat maakt dat ik fout ben.
Gewoon rechts rijden als er ruimte voor is ( gaten van honderden meters) dat geeft een beter verkeersbeeld.
Je moet natuurlijk niet als een jojo gaan rijden, links rechts links rechts, maar ik maak het ook in Duitsland waar echt wel 200+ wordt gereden erg vaak mee.
JeepVsix heeft op 22 augustus 2021 geschreven:
je mag rechts voorbij rijden als je rechts blijft aanhouden, je mag niet rechts inhalen wat men bedoeld is je mag je voorligger dan niet inhalen om dan weer voor hem in te voegen. is het verschil tussen rechts voorbijrijden en rechts inhalen
Kees Rundvlees heeft op 22 augustus 2021 geschreven:
Als iedereen gaat doen wat hij zelf het beste vindt wordt het een zootje. Daarom zijn er verkeetsregels. Houd gewoon zoveel mogelijk rechts, dan hoeven inhalende weggebruikers geen drie rijstroken over te steken als ze je inhalen, en daarna weer terug om zelf rechts te houden. .
Dat is onvelig en vreselijk irritant
Jacco heeft op 28 september 2020 geschreven:
Het probleem is dat als iemand op de 3e baan (van de 5) links rijd zonder verkeer er omheen, je toch helemaal naar links moet om die idioot in te halen. Moet ik van rechts eerst 3 banen naar links om daarna weer 3 naar rechts te kunnen. Want owee als je gewoon rechts blijft en die auto rechts inhaalt.
Marcel heeft op 21 augustus 2021 geschreven:
Gewoon rechts passeren als je al rechts rijd en daarna rechts blijven. Dat is anders dan de links rijders rechts inhalen door naar rechts te gaan, in te halen en dan weer naar links te gaan hahah
WK heeft op 27 september 2020 geschreven:
Het te snel naar rechtsgaan is ook irritant voor degene op de rechter rijstrook als die met een ingeschakelde ACC rijdt.
Doordat er ineens een auto op te korte afstand naar rechts gaat zal de daar rijdende auto inhouden om weer voldoende afstand te houden.
Mustache heeft op 21 augustus 2021 geschreven:
Daar gaat het hier niet om! Het gaat er om dat je onnodig links blijft. Ik heb het vaak genoeg dat met 100km/u alleen rechts rijd, op de 2e baan niks en op de derde baan iemand langzamer dan ik. Als ik dan zo “ links “ inhaal, wordt dat ook door de politie niet bekeurd !
Ty heeft op 27 september 2020 geschreven:
In mijn jonge jaren reed ik met een maat wat te hard op een driebaans weg om iets van 3:00 in de nacht. Een droeftoeter reed in het midden 100 waar je 120 mocht. Die passeerden we links en rechts tegelijk met een snelheidsverschil van 50kmh. Na de actie zag ik hem slingeren en snel rechts aanhouden. Dat genas de linksrijder. Jammer alleen van mijn eigen idiote gedrag. Maar ja schrale troost ik ben wat volwassener num
J. L. heeft op 26 september 2020 geschreven:
Zou het niet eens tijd worden om net als in Amerika “keep in lane” toe te passen. Dan zijn we van alle frustraties af. Ook gezien de max. snelheid overdag van 100 km/pu. wat maakt het überhaupt uit of je links of/en rechts wordt ingehaald, bijkomend voordeel is dat men dan verplicht is om in alle spiegels te kijken dus actiever deel neemt aan het verkeer.
hans heeft op 22 augustus 2021 geschreven:
Keep your lane werkt goed wanneer je weinig afritten en lage snelheidslimieten hebt. I. NL zorgt vooral dat eerste ervoor dat je gewoon altijd veel bewegingen hebt tussen rijstroken. Vandaar dat er hier gekozen is tussen langzaam verkeer uiterst rechts en sneller verkeer links. Natuurlijk heb je vervolgens een regel nodig om dat onderscheid voor elkaar te krijgen. Vandaar het zoveel mogelijk rechts houden.
Joseppe heeft op 26 september 2020 geschreven:
Kom het zo vaak tegen dat ik er niet meer aan begin. Meestal gooi ik mijn auto dan op rechts waar het vaak nog de baan leeg is en kruip ik er rustig voorbij en zwaai ik nog even.
Pieter heeft op 26 september 2020 geschreven:
Jammer dat ze dit niet constant doen. Ziek wordt je van linksrijder. Gewoon egoïstische aso’s
Kevin heeft op 27 september 2020 geschreven:
En dan ga je even ervoor rijden met je richtingaanwijzer aan naar rechts en dan 9 van de 10 keer begrijpen ze het nog niet.😅
Frans heeft op 27 september 2020 geschreven:
Ja wie zijn rijbewijs heeft gehaald weet dat je zodra je kan rechts moet rijden.Vroeger kreeg je er een bon voor.Maar toen reden er heel veel rijkspolitie nu veel te weinig.
shitheadsteve heeft op 28 september 2020 geschreven:
using your signal when you change lanes is more important than driving on the right side. Start fighting for that first!
Frans, the first thing that people learn is using their signal when changing lanes. Yet, dutch (drivers that drive in netherlands) drivers don’t do that. That’s more dangerous!!!!!!!!