
Emory Motorsports leerden we een paar maanden geleden kennen. Het is een van de weinige Porsche-veredelaars die zich juist niet bezighoudt met de Porsche 911, maar met diens voorganger: de Porsche 356. En ze maken er heel bijzondere creaties van, zoals de 356 C4S.
De Porsche 356 RSR van Emory Motorsports is een pittig beestje met rond de 400 pk (200 pk meer dan normaal) en een laag gewicht van slechts 900 kilo. Het vermogen komt van een biturbo boxermotor met 2,4 liter inhoud, een afgeleide van de 3,6-liter zescilinder uit de 911 uit de jaren negentig. Schakelen doe je handmatig tot de vijfde versnelling.
De verrukkelijke brede bodykit biedt zat koeling aan het luchtgekoelde viercilindertje. De ramen zijn van plexiglas en als je naar binnen spiekt, zie je het op circuitgebruik gerichte interieur. Kijk even naar de stoelen van Momo en – voor extra retro Porsche-punten – het houten pookje.
Om het circuitgevoel compleet te maken zijn er ook Trofeo R-banden gemonteerd op passende velgen van Momo, die je een handje helpen met al dat vermogen van de Porsche 356 RSR. Hebben? Schaf dan wat beltegoed aan en pleeg een telefoontje naar de States.
Meer van TopGear


Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De langste autotunnel ter wereld komt in Europa en het maakt je reistijd 10 uur (!) korter

De EU versoepelt CO2-regels voor autofabrikanten, maar wat betekent dit voor jou?

Eigenaren van auto zijn boos, want ze zijn ineens 600 pk kwijt na software-update

Opmerkelijk: bepantserde limo voor president heeft een (kwetsbaar) stoffen dakje
