
Emory Motorsports leerden we een paar maanden geleden kennen. Het is een van de weinige Porsche-veredelaars die zich juist niet bezighoudt met de Porsche 911, maar met diens voorganger: de Porsche 356. En ze maken er heel bijzondere creaties van, zoals de 356 C4S.
De Porsche 356 RSR van Emory Motorsports is een pittig beestje met rond de 400 pk (200 pk meer dan normaal) en een laag gewicht van slechts 900 kilo. Het vermogen komt van een biturbo boxermotor met 2,4 liter inhoud, een afgeleide van de 3,6-liter zescilinder uit de 911 uit de jaren negentig. Schakelen doe je handmatig tot de vijfde versnelling.
De verrukkelijke brede bodykit biedt zat koeling aan het luchtgekoelde viercilindertje. De ramen zijn van plexiglas en als je naar binnen spiekt, zie je het op circuitgebruik gerichte interieur. Kijk even naar de stoelen van Momo en – voor extra retro Porsche-punten – het houten pookje.
Om het circuitgevoel compleet te maken zijn er ook Trofeo R-banden gemonteerd op passende velgen van Momo, die je een handje helpen met al dat vermogen van de Porsche 356 RSR. Hebben? Schaf dan wat beltegoed aan en pleeg een telefoontje naar de States.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Is de Aston Martin Vantage eindelijk beter dan de Porsche 911 Turbo S?

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Maar liefst 40 procent van de Macan-klanten wil toch nog liever een benzinemotor

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Dit moet wel (veruit) de goedkoopste Porsche Panamera van Nederland zijn

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Het populairste automerk van Nederland opent directe aanval op Volkswagen met deze benzineauto

Het grootste automerk ter wereld zet in op de ‘benzine van de toekomst’

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

Alle veiligheidseisen maken auto’s zwaar en irritant, maar werken ze dan wel?
