
Emory Motorsports leerden we een paar maanden geleden kennen. Het is een van de weinige Porsche-veredelaars die zich juist niet bezighoudt met de Porsche 911, maar met diens voorganger: de Porsche 356. En ze maken er heel bijzondere creaties van, zoals de 356 C4S.
De Porsche 356 RSR van Emory Motorsports is een pittig beestje met rond de 400 pk (200 pk meer dan normaal) en een laag gewicht van slechts 900 kilo. Het vermogen komt van een biturbo boxermotor met 2,4 liter inhoud, een afgeleide van de 3,6-liter zescilinder uit de 911 uit de jaren negentig. Schakelen doe je handmatig tot de vijfde versnelling.
De verrukkelijke brede bodykit biedt zat koeling aan het luchtgekoelde viercilindertje. De ramen zijn van plexiglas en als je naar binnen spiekt, zie je het op circuitgebruik gerichte interieur. Kijk even naar de stoelen van Momo en – voor extra retro Porsche-punten – het houten pookje.
Om het circuitgevoel compleet te maken zijn er ook Trofeo R-banden gemonteerd op passende velgen van Momo, die je een handje helpen met al dat vermogen van de Porsche 356 RSR. Hebben? Schaf dan wat beltegoed aan en pleeg een telefoontje naar de States.
Meer van TopGear


Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Er komt misschien een nieuw soort belasting op brandstof in Nederland: tot wel 45 cent per liter extra

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u
