Porsche 356 RSR van Emory Motorsports

Pittig bakkie van jewelste

Porsche 356 RSR Emory Motorsports
Porsche 356 RSR Emory Motorsports
Porsche 356 RSR Emory Motorsports
Porsche 356 RSR Emory Motorsports
Porsche 356 RSR Emory Motorsports
Porsche 356 RSR Emory Motorsports
Porsche 356 RSR Emory Motorsports interieur stoel
Porsche 356 RSR Emory Motorsports interieur pook
Porsche 356 RSR Emory Motorsports detail badge
Porsche 356 RSR Emory Motorsports voorkant
Porsche 356 RSR Emory Motorsports detail badge
Porsche 356 RSR Emory Motorsports motor
Porsche 356 RSR Emory Motorsports motor
Porsche 356 RSR Emory Motorsports banden
Porsche 356 RSR Emory Motorsports velgen
Porsche 356 RSR Emory Motorsports
Porsche 356 RSR Emory Motorsports
Porsche 356 RSR Emory Motorsports
Porsche 356 RSR Emory Motorsports
Porsche 356 RSR Emory Motorsports
Porsche 356 RSR Emory Motorsports
Porsche 356 RSR Emory Motorsports interieur stoel
Porsche 356 RSR Emory Motorsports interieur pook
Porsche 356 RSR Emory Motorsports detail badge
Porsche 356 RSR Emory Motorsports voorkant
Porsche 356 RSR Emory Motorsports detail badge
Porsche 356 RSR Emory Motorsports motor
Porsche 356 RSR Emory Motorsports motor
Porsche 356 RSR Emory Motorsports banden
Porsche 356 RSR Emory Motorsports velgen

Emory Motorsports leerden we een paar maanden geleden kennen. Het is een van de weinige Porsche-veredelaars die zich juist niet bezighoudt met de Porsche 911, maar met diens voorganger: de Porsche 356. En ze maken er heel bijzondere creaties van, zoals de 356 C4S.

De Porsche 356 RSR van Emory Motorsports is een pittig beestje met rond de 400 pk (200 pk meer dan normaal) en een laag gewicht van slechts 900 kilo. Het vermogen komt van een biturbo boxermotor met 2,4 liter inhoud, een afgeleide van de 3,6-liter zescilinder uit de 911 uit de jaren negentig. Schakelen doe je handmatig tot de vijfde versnelling.

De verrukkelijke brede bodykit biedt zat koeling aan het luchtgekoelde viercilindertje. De ramen zijn van plexiglas en als je naar binnen spiekt, zie je het op circuitgebruik gerichte interieur. Kijk even naar de stoelen van  Momo en – voor extra retro Porsche-punten – het houten pookje.

Om het circuitgevoel compleet te maken zijn er ook Trofeo R-banden gemonteerd op passende velgen van Momo, die je een handje helpen met al dat vermogen van de Porsche 356 RSR. Hebben? Schaf dan wat beltegoed aan en pleeg een telefoontje naar de States.

 

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws