
Emory Motorsports leerden we een paar maanden geleden kennen. Het is een van de weinige Porsche-veredelaars die zich juist niet bezighoudt met de Porsche 911, maar met diens voorganger: de Porsche 356. En ze maken er heel bijzondere creaties van, zoals de 356 C4S.
De Porsche 356 RSR van Emory Motorsports is een pittig beestje met rond de 400 pk (200 pk meer dan normaal) en een laag gewicht van slechts 900 kilo. Het vermogen komt van een biturbo boxermotor met 2,4 liter inhoud, een afgeleide van de 3,6-liter zescilinder uit de 911 uit de jaren negentig. Schakelen doe je handmatig tot de vijfde versnelling.
De verrukkelijke brede bodykit biedt zat koeling aan het luchtgekoelde viercilindertje. De ramen zijn van plexiglas en als je naar binnen spiekt, zie je het op circuitgebruik gerichte interieur. Kijk even naar de stoelen van Momo en – voor extra retro Porsche-punten – het houten pookje.
Om het circuitgevoel compleet te maken zijn er ook Trofeo R-banden gemonteerd op passende velgen van Momo, die je een handje helpen met al dat vermogen van de Porsche 356 RSR. Hebben? Schaf dan wat beltegoed aan en pleeg een telefoontje naar de States.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear





Rijden met de Porsche 911 Dakar in de woestijn en in de sneeuw



Chris Harris verkoopt zijn Porsche 911 GT3 Touring vanwege een bijzondere reden


Nieuwe stickeropties voor Porsche 911 Dakar verwijzen naar rijke rallyverleden


Porsche 911 GT3 RS vs Porsche 718 Cayman GT4 RS: Welke is beter?


Porsche 911 GT3 RS review: Hoe rijdt de meest verfijnde circuit-911 aller tijden?





Dit koolstofvezelpakket voor de Porsche 911 Turbo S is vrij kostbaar




Rijden met de Porsche 911 Dakar in de woestijn en in de sneeuw


Oeps: Porsche-dealer verkoopt per ongeluk Panamera’s voor 16.500 euro


De Porsche Vision 357 toont hoe een Porsche eruit had gezien als het merk vandaag werd opgericht


De Porsche Panamericana is de opa van de nieuwe 911 Dakar



Chris Harris verkoopt zijn Porsche 911 GT3 Touring vanwege een bijzondere reden



Piet liet zijn hondje chippen bij de dierenarts: ‘Snuffel loopt ineens veel harder’





Dit koolstofvezelpakket voor de Porsche 911 Turbo S is vrij kostbaar


AC Schnitzer kan na lang wachten eindelijk de BMW M3 Touring tunen


Toffer dan een Audi RS 6? Deze Mitsubishi Lancer Evo Wagon heeft 900+ pk


Je kunt je oude Game Boy (met een kabeltje) gebruiken als schermpje in je auto


Meer power nodig? Koop deze straalmotor uit een Concorde



Lamborghini Invencible en Auténtica zijn de laatste V12’s zonder hybride





Dit koolstofvezelpakket voor de Porsche 911 Turbo S is vrij kostbaar


De laatste Bugatti Chiron is geveild voor een recordbedrag




Rijden met de Porsche 911 Dakar in de woestijn en in de sneeuw


Deze SR10 XXR is een nog snellere Radical


De Bizzarrini Giotto is een Italiaanse supercar zoals die zou moeten zijn


Kun je straks je elektrische BMW naar benzine laten ruiken?


De elektrische Volkswagen ID. Buzz is de nieuwe auto van de Wegenwacht


Rijdt Max Verstappen straks in een elektrische Ford F-150 Lightning met 1.400+ pk?



Lamborghini Invencible en Auténtica zijn de laatste V12’s zonder hybride


Waarom is er geen maximumsnelheid op de Duitse Autobahn? En waarom hier wel?



Reacties