
De wind mag dan keihard om het kantoor loeien, de hagel mag dan horizontaal tegen de ramen kletteren – van deze plaatjes krijgen we spontaan vroeg-zomerse gevoelens. Dit is de nieuwe Porsche 911 992 Cabrio!
Hij is, precies zoals je zou verwachten, een 992, maar dan zonder dak. Gewoon, omdat Porsche dat altijd zo doet. Hij profiteert dus ten volle mee van alle fijne nieuwtjes die de nieuwe coupé ons al bracht. Inclusief de nieuwe stijlelementen, zoals de doorlopende lichtstrip aan de achterkant, de verzonken (nee: ‘in de carrosserie geïntegreerde’) deurgrepen en de variabele achterspoiler. En natuurlijk de vernieuwde motoren, die uiteraard weer wat meer vermogen leveren dan we van huidige 911-kapselverwoesters gewend waren. De drieliter biturbo’s mikken er 450 pk tegenaan. Dat ‘biturbo’s’ staat in meervoud omdat er in eerste instantie twee versies komen. Een Carrera S, met achterwielaandrijving, en een vierwielaangedreven Carrera 4S. Precies, net als bij de coupé. Andere, krachtiger versies zijn heus onderweg, maak je geen zorgen.
Niets écht nieuws dan aan die Porsche 911 992 Cabrio?
Toch wel, iets. Het dak gaat nu sneller open, dankzij een nieuw hydraulisch systeem. Tot 50 km/u kun je nu in 12 seconden veranderen van zonaanbidder in coupebeschermer (zonder é), of vice versa. Ook zorgen nieuwe ‘magnesium elementen’ ervoor dat het dak niet bol gaat staan bij hoge snelheden. Goddank, dat was toch altijd een beetje een raar gezicht. Voor anderen dan – als bestuurder merkte je daar toch al niks van. Maar goed, looks count!
Oké, ik ben om: ik wil die nieuwe Porsche 911 Cabrio. Nu!
Kom kom, heb je al eens naar buiten gekeken? De nieuwe Porsche 911 992 Cabrio staat precies op tijd bij de dealers, namelijk in maart. Kun je net tussen de maartse buien en de upsides van de klimaatverandering door af en toe open rijden in je nieuwe trots. Wat dat kost? Ook al bekend: de S zorgt voor een gat van 172.500 euro in je bankrekening. De 4S kost € 180.100.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Is de Aston Martin Vantage eindelijk beter dan de Porsche 911 Turbo S?

Porsche 911 Carrera S facelift is de nieuwe Golf van ’t Gooi

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Dit moet wel (veruit) de goedkoopste Porsche Panamera van Nederland zijn

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Wereldrecord driften Porsche Taycan niet beperkt door accu

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Bij een Porsche 911 GT3 kun je voor 100.000 euro aan opties selecteren

Porsche 911 Carrera T: lichter, sportiever en duurder

Zeldzame Porsche 911 Turbo haalt met gemak 350 km/u

Van deze superzeldzame 911 worden er maar 1.974 gebouwd

Deze heerlijke Porsche 911 GT3 Touring in Rubystone Red kan van jou zijn

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Er is geen personeel – waarom gaan sommige onbemande tankstations toch dicht na 23:00 uur?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij
