
De wind mag dan keihard om het kantoor loeien, de hagel mag dan horizontaal tegen de ramen kletteren – van deze plaatjes krijgen we spontaan vroeg-zomerse gevoelens. Dit is de nieuwe Porsche 911 992 Cabrio!
Hij is, precies zoals je zou verwachten, een 992, maar dan zonder dak. Gewoon, omdat Porsche dat altijd zo doet. Hij profiteert dus ten volle mee van alle fijne nieuwtjes die de nieuwe coupé ons al bracht. Inclusief de nieuwe stijlelementen, zoals de doorlopende lichtstrip aan de achterkant, de verzonken (nee: ‘in de carrosserie geïntegreerde’) deurgrepen en de variabele achterspoiler. En natuurlijk de vernieuwde motoren, die uiteraard weer wat meer vermogen leveren dan we van huidige 911-kapselverwoesters gewend waren. De drieliter biturbo’s mikken er 450 pk tegenaan. Dat ‘biturbo’s’ staat in meervoud omdat er in eerste instantie twee versies komen. Een Carrera S, met achterwielaandrijving, en een vierwielaangedreven Carrera 4S. Precies, net als bij de coupé. Andere, krachtiger versies zijn heus onderweg, maak je geen zorgen.
Niets écht nieuws dan aan die Porsche 911 992 Cabrio?
Toch wel, iets. Het dak gaat nu sneller open, dankzij een nieuw hydraulisch systeem. Tot 50 km/u kun je nu in 12 seconden veranderen van zonaanbidder in coupebeschermer (zonder é), of vice versa. Ook zorgen nieuwe ‘magnesium elementen’ ervoor dat het dak niet bol gaat staan bij hoge snelheden. Goddank, dat was toch altijd een beetje een raar gezicht. Voor anderen dan – als bestuurder merkte je daar toch al niks van. Maar goed, looks count!
Oké, ik ben om: ik wil die nieuwe Porsche 911 Cabrio. Nu!
Kom kom, heb je al eens naar buiten gekeken? De nieuwe Porsche 911 992 Cabrio staat precies op tijd bij de dealers, namelijk in maart. Kun je net tussen de maartse buien en de upsides van de klimaatverandering door af en toe open rijden in je nieuwe trots. Wat dat kost? Ook al bekend: de S zorgt voor een gat van 172.500 euro in je bankrekening. De 4S kost € 180.100.
Meer van TopGear


Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Bij een Porsche 911 GT3 kun je voor 100.000 euro aan opties selecteren

Porsche 911 Carrera T: lichter, sportiever en duurder

Zeldzame Porsche 911 Turbo haalt met gemak 350 km/u

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De langste autotunnel ter wereld komt in Europa en het maakt je reistijd 10 uur (!) korter

De EU versoepelt CO2-regels voor autofabrikanten, maar wat betekent dit voor jou?

Eigenaren van auto zijn boos, want ze zijn ineens 600 pk kwijt na software-update

Opmerkelijk: bepantserde limo voor president heeft een (kwetsbaar) stoffen dakje
