
De wind mag dan keihard om het kantoor loeien, de hagel mag dan horizontaal tegen de ramen kletteren – van deze plaatjes krijgen we spontaan vroeg-zomerse gevoelens. Dit is de nieuwe Porsche 911 992 Cabrio!
Hij is, precies zoals je zou verwachten, een 992, maar dan zonder dak. Gewoon, omdat Porsche dat altijd zo doet. Hij profiteert dus ten volle mee van alle fijne nieuwtjes die de nieuwe coupé ons al bracht. Inclusief de nieuwe stijlelementen, zoals de doorlopende lichtstrip aan de achterkant, de verzonken (nee: ‘in de carrosserie geïntegreerde’) deurgrepen en de variabele achterspoiler. En natuurlijk de vernieuwde motoren, die uiteraard weer wat meer vermogen leveren dan we van huidige 911-kapselverwoesters gewend waren. De drieliter biturbo’s mikken er 450 pk tegenaan. Dat ‘biturbo’s’ staat in meervoud omdat er in eerste instantie twee versies komen. Een Carrera S, met achterwielaandrijving, en een vierwielaangedreven Carrera 4S. Precies, net als bij de coupé. Andere, krachtiger versies zijn heus onderweg, maak je geen zorgen.
Niets écht nieuws dan aan die Porsche 911 992 Cabrio?
Toch wel, iets. Het dak gaat nu sneller open, dankzij een nieuw hydraulisch systeem. Tot 50 km/u kun je nu in 12 seconden veranderen van zonaanbidder in coupebeschermer (zonder é), of vice versa. Ook zorgen nieuwe ‘magnesium elementen’ ervoor dat het dak niet bol gaat staan bij hoge snelheden. Goddank, dat was toch altijd een beetje een raar gezicht. Voor anderen dan – als bestuurder merkte je daar toch al niks van. Maar goed, looks count!
Oké, ik ben om: ik wil die nieuwe Porsche 911 Cabrio. Nu!
Kom kom, heb je al eens naar buiten gekeken? De nieuwe Porsche 911 992 Cabrio staat precies op tijd bij de dealers, namelijk in maart. Kun je net tussen de maartse buien en de upsides van de klimaatverandering door af en toe open rijden in je nieuwe trots. Wat dat kost? Ook al bekend: de S zorgt voor een gat van 172.500 euro in je bankrekening. De 4S kost € 180.100.
Meer van TopGear


Porsche overweegt een auto te bouwen die heel dom klinkt, maar eigenlijk geniaal is

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Krijg de nieuwe TopGear Porsche Special als allereerste in handen!

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Porsche overweegt een auto te bouwen die heel dom klinkt, maar eigenlijk geniaal is

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Porsche lanceert relevante modellen voor Nederland, met een nogal tegenstrijdige naam

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Wie bouwt de beste cabrio met V8 – Ferrari of Aston Martin?

Deze nieuwe Lexus LC 500 Pinnacle Edition heeft misschien wel de minst mooie spoiler van dit moment

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

De BMW M5 (E39) had bijna niet die heerlijke V8 gehad – dit is het verhaal

Als je goedkoop boodschappen wil doen in Duitsland, heb je aan je rijbewijs niet voldoende

Speciale feest-Volkswagen met 326 pk komt nu ook naar Nederland

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Het wordt nog minder leuk om op de Autobahn te rijden als het zo doorgaat (maar er is ook goed nieuws)

De nieuwe snelle Mercedes van de politie heeft nu al groot voordeel ten opzichte van de Audi

Helemaal zelfstandig rijdende vrachtwagens lopen tegen een grappig probleem aan in de VS

De BMW M5 (E39) had bijna niet die heerlijke V8 gehad – dit is het verhaal

Pas op: op deze dag is de volgende week de beruchte Flitsmarathon in Nederland (én de rest van Europa)

In deze Europese vakantiestreken zijn flitspalen vanaf nu uitgeschakeld – dit is waarom

Welke auto’s staan langer bij de garage: elektrische auto’s of met een verbrandingsmotor?
