De wind mag dan keihard om het kantoor loeien, de hagel mag dan horizontaal tegen de ramen kletteren – van deze plaatjes krijgen we spontaan vroeg-zomerse gevoelens. Dit is de nieuwe Porsche 911 992 Cabrio!

Hij is, precies zoals je zou verwachten, een 992, maar dan zonder dak. Gewoon, omdat Porsche dat altijd zo doet. Hij profiteert dus ten volle mee van alle fijne nieuwtjes die de nieuwe coupé ons al bracht. Inclusief de nieuwe stijlelementen, zoals de doorlopende lichtstrip aan de achterkant, de verzonken (nee: ‘in de carrosserie geïntegreerde’) deurgrepen en de variabele achterspoiler. En natuurlijk de vernieuwde motoren, die uiteraard weer wat meer vermogen leveren dan we van huidige 911-kapselverwoesters gewend waren. De drieliter biturbo’s mikken er 450 pk tegenaan. Dat ‘biturbo’s’ staat in meervoud omdat er in eerste instantie twee versies komen. Een Carrera S, met achterwielaandrijving, en een vierwielaangedreven Carrera 4S. Precies, net als bij de coupé. Andere, krachtiger versies zijn heus onderweg, maak je geen zorgen.

Niets écht nieuws dan aan die Porsche 911 992 Cabrio?

Toch wel, iets. Het dak gaat nu sneller open, dankzij een nieuw hydraulisch systeem. Tot 50 km/u kun je nu in 12 seconden veranderen van zonaanbidder in coupebeschermer (zonder é), of vice versa. Ook zorgen nieuwe ‘magnesium elementen’ ervoor dat het dak niet bol gaat staan bij hoge snelheden. Goddank, dat was toch altijd een beetje een raar gezicht. Voor anderen dan – als bestuurder merkte je daar toch al niks van. Maar goed, looks count!

Oké, ik ben om: ik wil die nieuwe Porsche 911 Cabrio. Nu!

Kom kom, heb je al eens naar buiten gekeken? De nieuwe Porsche 911 992 Cabrio staat precies op tijd bij de dealers, namelijk in maart. Kun je net tussen de maartse buien en de upsides van de klimaatverandering door af en toe open rijden in je nieuwe trots. Wat dat kost? Ook al bekend: de S zorgt voor een gat van 172.500 euro in je bankrekening. De 4S kost € 180.100.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)