
De wind mag dan keihard om het kantoor loeien, de hagel mag dan horizontaal tegen de ramen kletteren – van deze plaatjes krijgen we spontaan vroeg-zomerse gevoelens. Dit is de nieuwe Porsche 911 992 Cabrio!
Hij is, precies zoals je zou verwachten, een 992, maar dan zonder dak. Gewoon, omdat Porsche dat altijd zo doet. Hij profiteert dus ten volle mee van alle fijne nieuwtjes die de nieuwe coupé ons al bracht. Inclusief de nieuwe stijlelementen, zoals de doorlopende lichtstrip aan de achterkant, de verzonken (nee: ‘in de carrosserie geïntegreerde’) deurgrepen en de variabele achterspoiler. En natuurlijk de vernieuwde motoren, die uiteraard weer wat meer vermogen leveren dan we van huidige 911-kapselverwoesters gewend waren. De drieliter biturbo’s mikken er 450 pk tegenaan. Dat ‘biturbo’s’ staat in meervoud omdat er in eerste instantie twee versies komen. Een Carrera S, met achterwielaandrijving, en een vierwielaangedreven Carrera 4S. Precies, net als bij de coupé. Andere, krachtiger versies zijn heus onderweg, maak je geen zorgen.
Niets écht nieuws dan aan die Porsche 911 992 Cabrio?
Toch wel, iets. Het dak gaat nu sneller open, dankzij een nieuw hydraulisch systeem. Tot 50 km/u kun je nu in 12 seconden veranderen van zonaanbidder in coupebeschermer (zonder é), of vice versa. Ook zorgen nieuwe ‘magnesium elementen’ ervoor dat het dak niet bol gaat staan bij hoge snelheden. Goddank, dat was toch altijd een beetje een raar gezicht. Voor anderen dan – als bestuurder merkte je daar toch al niks van. Maar goed, looks count!
Oké, ik ben om: ik wil die nieuwe Porsche 911 Cabrio. Nu!
Kom kom, heb je al eens naar buiten gekeken? De nieuwe Porsche 911 992 Cabrio staat precies op tijd bij de dealers, namelijk in maart. Kun je net tussen de maartse buien en de upsides van de klimaatverandering door af en toe open rijden in je nieuwe trots. Wat dat kost? Ook al bekend: de S zorgt voor een gat van 172.500 euro in je bankrekening. De 4S kost € 180.100.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Bij een Porsche 911 GT3 kun je voor 100.000 euro aan opties selecteren

Porsche 911 Carrera T: lichter, sportiever en duurder

Zeldzame Porsche 911 Turbo haalt met gemak 350 km/u

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

BMW zegt zescilinder vaarwel voor de snelste M2, krijgt dit jaar al een viercilinder

Als je vandaag in de BMW M3 (E30) rijdt, valt ie dan tegen of maakt ie de verwachtingen waar?

Audi overwoog ooit om de minst betrouwbare motor ooit te gebruiken (en dat was geen dom idee)

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Deze goedkope Volkswagen ambulance is de perfecte basis voor jouw camper (en handig voor files)

Op deze bizarre wijze kun je je eigen gestolen auto weer terugkopen

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

BMW zegt zescilinder vaarwel voor de snelste M2, krijgt dit jaar al een viercilinder

Wat er ook gebeurt met de wegenbelasting, jullie gaan sowieso veel betalen (en dat is je eigen schuld)

Deze 8 Mercedessen faalden keihard, maar het zijn wel leuke (en betaalbare) tweedehandsauto’s
