
Als je de coolste Porsche 911 in tijden wilt kopen, doe het dan ook meteen goed met het juiste stickersetje. Bij het configureren van de offroad-Porsche kon je al de optie ‘Rallye Design Pakket’ aanvinken voor het ‘Roughroads’-jasje. Nu brengt Porsche drie extra stickeropties voor de Porsche 911 Dakar. Elke set plakkers verwijst naar een deelname aan de East African Safari Rally.
De eerste uitdossing is geïnspireerd door de Porsche 911 ST Rally die in vijfvoud meedeed in 1971. Het is de eerste offroad-911 die heeft meegedaan aan een rally. De ST Rally is een aangepaste 911 S uit 1970. Van de honderd deelnemers kwamen er maar 32 aan de finish waaronder de 911. De best presterende Porsche eindigde in de eerste rally als vijfde.
De prijs van de Porsche 911 Dakar stickeropties
In 1974 deed coureur Björn Waldegård mee met een omgebouwde Porsche 911 Carrera RS 2.7. De Zweedse coureur lag aan kop van de rally met een voorsprong van 36 minuten. Toch kon hij de overwinning niet naar Stuttgart brengen. Na een probleem met een draagarm moest hij genoegen nemen met de tweede plaats. Je herkent deze stickeroptie door de glooiende blauwe lijnen op zijkanten.
We hebben, wat ons betreft, het beste voor het laatst bewaard. In 1978 reden Vic Preston Junior en John Lyall in een speciaal gebouwde Porsche 911 SC Group 4. Hun auto kreeg Martini-bestickering met nummer 14. Samen kwamen ze als tweede aan de eindstreep. Als deze stickeropties voor de Porsche 911 Dakar net zo duur zijn als die van de ‘Roughroads’, dan kosten ze 26.000 euro.
Meer van TopGear


De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Porsche overweegt een auto te bouwen die heel dom klinkt, maar eigenlijk geniaal is

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Porsche lanceert relevante modellen voor Nederland, met een nogal tegenstrijdige naam

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Worden er eigenlijk nog sportauto’s verkocht in Nederland? Dit zeggen de verkoopcijfers

Hoe rijdt de mooiste en duurste Alfa Romeo van dit moment?

De Maserati MCPura is de nieuwe supercar van de Italianen (maar hij komt ons wel erg bekend voor)

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

Duitse ANWB legt uit hoe vakantiegangers 57 cent per liter (!) kunnen besparen bij tanken

Heeft de gloednieuwe Mercedes CLA als eerste géén irritante geluidjes? (review)

Door een slimmigheidje is deze gebruikte BMW X7 diesel heel voordelig in de wegenbelasting

Tweedehandsje? Zoveel (of weinig) actieradius verliest een elektrische Volkswagen elke 20.000 kilometer

Deze onopvallende BMW 5-serie heeft meer vermogen dan een Bugatti Veyron

Eindelijk een Subaru die geen fortuin moet kosten in Nederland (en daarom zullen fans hem haten)

Nederlands stel verzint manier om 165.000 euro te verdienen aan de verzekering (maar loopt gelukkig tegen de lamp)

Deze motor weegt slechts 13,1 kilo maar levert 750 pk

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

Niet alleen terugroepacties voor airbags: ook Volkswagen roept auto’s terug wegens veiligheidsproblemen
