Gaat je hoofd tollen door keuzestress in de Porsche-showroom? Daar is een simpele oplossing voor: kies altijd de GTS, en wel in het rood. Porsches met de letters GTS op de bips zijn altijd de gulden middenweg. Ze hangen qua snelheid overal tussenin en zijn voorzien van fijne opties. Als je geen specifieke wensen hebt zoals bloedverziekende acceleratie (Turbo S) of snelle rondetijden (GT3) kun je je nooit een buil vallen (vanwege dat tollende hoofd, snappie?) aan een GTS.
Neem de Porsche Macan GTS met zijn 2,9-liter V6. Met 380 pk zit hij 60 pk onder de Macan Turbo en 26 boven de Macan S. Hij sprint (met het Sport Chrono-pakket) in 4,7 seconden naar de 100 km/u met een top van 261 km/u. Porsche gooit de auto 15 millimeter omlaag (en met luchtvering nog eens 10 millimeter) en voorziet de auto van zwarte accenten. De afstelling van alle systemen, zoals de adaptieve dempers, is net even wat sportiever en optioneel kun je keramische schijven kiezen.
Daarnaast krijgt de Porsche Macan GTS sportievere bumpers, speciale sportstoelen, een multifunctioneel stuur (met knopjes, dus) en een Bose-audiosysteem voor als je de standaard sportuitlaat zat bent (hoe dan?). De Macan GTS kost 120.400 euro, wat wel fors meer is dan de vanafprijs van 86.900 euro, maar dan rij je tenminste geen viercilinder.
Reacties