
Gaat je hoofd tollen door keuzestress in de Porsche-showroom? Daar is een simpele oplossing voor: kies altijd de GTS, en wel in het rood. Porsches met de letters GTS op de bips zijn altijd de gulden middenweg. Ze hangen qua snelheid overal tussenin en zijn voorzien van fijne opties. Als je geen specifieke wensen hebt zoals bloedverziekende acceleratie (Turbo S) of snelle rondetijden (GT3) kun je je nooit een buil vallen (vanwege dat tollende hoofd, snappie?) aan een GTS.
Neem de Porsche Macan GTS met zijn 2,9-liter V6. Met 380 pk zit hij 60 pk onder de Macan Turbo en 26 boven de Macan S. Hij sprint (met het Sport Chrono-pakket) in 4,7 seconden naar de 100 km/u met een top van 261 km/u. Porsche gooit de auto 15 millimeter omlaag (en met luchtvering nog eens 10 millimeter) en voorziet de auto van zwarte accenten. De afstelling van alle systemen, zoals de adaptieve dempers, is net even wat sportiever en optioneel kun je keramische schijven kiezen.
Daarnaast krijgt de Porsche Macan GTS sportievere bumpers, speciale sportstoelen, een multifunctioneel stuur (met knopjes, dus) en een Bose-audiosysteem voor als je de standaard sportuitlaat zat bent (hoe dan?). De Macan GTS kost 120.400 euro, wat wel fors meer is dan de vanafprijs van 86.900 euro, maar dan rij je tenminste geen viercilinder.
Meer van TopGear


Maar liefst 40 procent van de Macan-klanten wil toch nog liever een benzinemotor

Porsche overweegt toch een Macan met benzinemotor, omdat jullie te weinig EV’s kopen

Als jij ziet wat er levensgevaarlijk is aan deze auto, krijg je een denkbeeldig lintje

De goedkoopste Porsche die je nu kunt kopen is deze nieuwe versie van de Macan

Porsche Macan Turbo review: Hoe rijdt de eerste volledig elektrische Macan?

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Maakt deze nieuwe uitvinding van Subaru de fietshelm overbodig?

De Mazda EZ-60 moet de Tesla Model Y van zijn troon gaan stoten

Deze Brabus met 647 pk is de dikste, grootste, zwaarste en snelste Smart ooit

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

De stijlvolste Audi RS 6 had een foute eigenaar en kan nu van jou zijn (voor weinig?)

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

De stijlvolste Audi RS 6 had een foute eigenaar en kan nu van jou zijn (voor weinig?)

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Let op: vanaf morgen wordt parkeren flink duurder als je niet oppast

Wat is de goedkoopste parkeerapp in 2025 nu EasyPark zo duur is?
