
Gaat je hoofd tollen door keuzestress in de Porsche-showroom? Daar is een simpele oplossing voor: kies altijd de GTS, en wel in het rood. Porsches met de letters GTS op de bips zijn altijd de gulden middenweg. Ze hangen qua snelheid overal tussenin en zijn voorzien van fijne opties. Als je geen specifieke wensen hebt zoals bloedverziekende acceleratie (Turbo S) of snelle rondetijden (GT3) kun je je nooit een buil vallen (vanwege dat tollende hoofd, snappie?) aan een GTS.
Neem de Porsche Macan GTS met zijn 2,9-liter V6. Met 380 pk zit hij 60 pk onder de Macan Turbo en 26 boven de Macan S. Hij sprint (met het Sport Chrono-pakket) in 4,7 seconden naar de 100 km/u met een top van 261 km/u. Porsche gooit de auto 15 millimeter omlaag (en met luchtvering nog eens 10 millimeter) en voorziet de auto van zwarte accenten. De afstelling van alle systemen, zoals de adaptieve dempers, is net even wat sportiever en optioneel kun je keramische schijven kiezen.
Daarnaast krijgt de Porsche Macan GTS sportievere bumpers, speciale sportstoelen, een multifunctioneel stuur (met knopjes, dus) en een Bose-audiosysteem voor als je de standaard sportuitlaat zat bent (hoe dan?). De Macan GTS kost 120.400 euro, wat wel fors meer is dan de vanafprijs van 86.900 euro, maar dan rij je tenminste geen viercilinder.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Porsche overweegt toch een Macan met benzinemotor, omdat jullie te weinig EV’s kopen

Als jij ziet wat er levensgevaarlijk is aan deze auto, krijg je een denkbeeldig lintje

De goedkoopste Porsche die je nu kunt kopen is deze nieuwe versie van de Macan

Porsche Macan Turbo review: Hoe rijdt de eerste volledig elektrische Macan?

Porsche Macan Turbo 1e rij-indruk: Hoe rijdt de elektrische Macan?

Maar liefst 40 procent van de Macan-klanten wil toch nog liever een benzinemotor

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Dit moet wel (veruit) de goedkoopste Porsche Panamera van Nederland zijn

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

De Mazda EZ-60 moet de Tesla Model Y van zijn troon gaan stoten

Deze Brabus met 647 pk is de dikste, grootste, zwaarste en snelste Smart ooit

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Mazda geeft toe foutjes te hebben gemaakt – rijdt de nieuwe CX-60 eindelijk wel goed? (review)

Is de Mitsubishi Outlander ook de moeite waard als je geen 0% bijtelling krijgt? (review)

Het reservewiel sterft uit, maar BMW heeft een alternatief waarmee je na 1 minuut weer kunt rijden

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Deze oude VW-motor lag ooit nog in de Golf, maar is zo robuust dat ie nu nog gebruikt wordt in tanks

Volkswagen werkt aan interessante nieuwe brandstofmotor met oude F1-techniek

Eigenaren van elektrische auto’s krijgen geld om hun auto niet op te laden – zoveel verdient het

Het reservewiel sterft uit, maar BMW heeft een alternatief waarmee je na 1 minuut weer kunt rijden

Ook jij gaat populaire Chinese EV’s rijden, maar je zal het niet doorhebben

De Mazda EZ-60 moet de Tesla Model Y van zijn troon gaan stoten

Extra goedkoop tanken in Nederland? Pas dan op dat je niet achteraf een boete thuis krijgt
