
Porsche is niet te stoppen in het uitbreiden van haar modellenreeksen: na zeven soorten Cayennes en ongeveer 73 911's is hier alweer de vierde variant van de Macan, de GTS.
Ons hoor je verder niet klagen, hoor. De standaard Macan rijdt al bijzonder goed en deze nieuwste belooft nog net even wat indrukwekkender te zijn. Zoals het een Porsche met de heftige lettertjes GTS betaamt, werd het onderstel van deze Macan verlaagd, werden er grotere remmen en de nodige zwarte accenten toegevoegd en kwam er een beresterke motor in te liggen.
De 3,0-liter V6 biturbo kreeg 20 pk extra voor een totaal van 360 pk. Hiermee gaat de GTS van 0 naar 100 km/u in een sportauto-pestende 5,2 seconden (zelfs 5,0 seconden in combinatie met het Sport Chrono-pakket) en stoomt hij door tot een top van 256 km/u.
Porsche monteerde verder de nodige optische aanpassingen, een lekker duister GTS-interieur met alcantara sportstoelen en een sportuitlaat. Er zijn led-koplampen beschikbaar. Bovendien ontvangt de Macan GTS als eerste de nieuwste generatie van Porsches infotainmentsysteem, compleet met Apple CarPlay.
Het doek is er nog maar net af, maar de Porsche-dealer neemt nu al bestellingen voor de Macan GTS aan. In Nederland begint het feest bij 107.000 euro; de Belgische prijzen zijn nog niet bekend.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Als jij ziet wat er levensgevaarlijk is aan deze auto, krijg je een denkbeeldig lintje

De goedkoopste Porsche die je nu kunt kopen is deze nieuwe versie van de Macan

Porsche Macan Turbo review: Hoe rijdt de eerste volledig elektrische Macan?

Porsche Macan Turbo 1e rij-indruk: Hoe rijdt de elektrische Macan?

Waarom elektrische auto’s juist een grille nodig hebben (als ze stilstaan)

Dit moet wel (veruit) de goedkoopste Porsche Panamera van Nederland zijn

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Wereldrecord driften Porsche Taycan niet beperkt door accu

Deze 7 zuinige SUV’s zien er veel duurder uit dan dat ze zijn (goedkoper dan een Golf)

Lynk & Co 08: 585 pk en 200 kilometer elektrisch voor 55.950 euro

De populairste auto van vorig jaar verkoopt plotseling voor geen meter meer (en dat is best logisch)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

De Subaru Forester e-Boxer is de duurste in zijn klasse, maar is het ook de beste? (review)

Gepersonaliseerde kentekenplaten mogen niet in Nederland, maar deze eigenaar had geluk

BMW X3 40d: dikke diesel met actieradius van 970 kilometer

De ‘laatste echte Opel ooit’ kun je ergens op de wereld gewoon nog nieuw kopen

Dit is de nieuwe (en prachtige) Audi A6 – en hij heeft niet de motor die je zou verwachten

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Voor minder dan 1.500 euro is deze Mercedes E 53 de perfecte stationwagon

Twintigjarige kan geen BMW van 230.000 euro kopen, reageert op originele manier

BMW M135 xDrive: doet deze de zescilinder vergeten?

De ‘laatste echte Opel ooit’ kun je ergens op de wereld gewoon nog nieuw kopen

Volkswagen deelt pijnlijke sneer uit, maar kiest een opvallend slachtoffer

Dit is de nieuwe (en prachtige) Audi A6 – en hij heeft niet de motor die je zou verwachten

Schrik niet als je hoort hoe duur een beetje diefstalschade is aan een Audi RS 6 van Abt

Het grootste automerk ter wereld verkoopt nauwelijks elektrische auto’s, behalve in één land
