
Liefhebbers van iets kleinere versies van obesitas-monsters met veel vermogen kunnen hun lol op vandaag. Na de Mercedes-AMG GLC 43 Coupé komt Porsche nu met de Macan Turbo met Performance Package. Het is de snelste Macan die je nu kunt kopen.
De baby-Cayenne krijgt van papa Porsche 40 pk en 50 Nm extra. De grand total komt neer op 440 pk en 600 Nm. Sprintjes naar 100 km/u duren 4,4 seconden (-0,2) en de top ligt op 272 km/u. Zelf roeren ist verboten, dat doet de razendsnelle zeventraps PDK voor je.
Voorop monteert Porsche nieuwe dikke 390 millimeter grote gegroefde remschijven met zeszuigerige remklauwen. Vanzelfsprekend zijn de klauwen rood, omdat performance. Het onderstel is 15 millimeter lager en voorzien van Porsche Active Suspension Management. Wil je je Porsche Macan Turbo met Performance Package nog eens 10 millimeter omlaag gooien, koop dan de optionele luchtvering. Op de motor – of eigenlijk op de grote plastic kap op de motor – krijg je een mooi plaatje met daarop ‘Porsche Exclusive Powerkit’.
Wat is de prijs van de Porsche Macan Turbo met Performance Package?
De prijzen beginnen vanaf 127.400 euro. Daar koop je bijna twee instap-Macans voor. Voor de prijs van krijg je gelukkig wel een Sport Chrono-pakket bij, dus een stopwatch op het dashboard. Wist je al dat je in de configurator blauwe velgen onder je Macan kan ploppen? Leuk man.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Porsche overweegt toch een Macan met benzinemotor, omdat jullie te weinig EV’s kopen

Als jij ziet wat er levensgevaarlijk is aan deze auto, krijg je een denkbeeldig lintje

De goedkoopste Porsche die je nu kunt kopen is deze nieuwe versie van de Macan

Porsche Macan Turbo review: Hoe rijdt de eerste volledig elektrische Macan?

Porsche Macan Turbo 1e rij-indruk: Hoe rijdt de elektrische Macan?

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Maar liefst 40 procent van de Macan-klanten wil toch nog liever een benzinemotor

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Dit moet wel (veruit) de goedkoopste Porsche Panamera van Nederland zijn

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

De Mazda EZ-60 moet de Tesla Model Y van zijn troon gaan stoten

Deze Brabus met 647 pk is de dikste, grootste, zwaarste en snelste Smart ooit

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Mazda geeft toe foutjes te hebben gemaakt – rijdt de nieuwe CX-60 eindelijk wel goed? (review)

Is de Mitsubishi Outlander ook de moeite waard als je geen 0% bijtelling krijgt? (review)

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

Audi komt voor het eerst in lange tijd met een nieuwe letter als typenaam (naast de A en Q)

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Mercedes gaat stoppen met deze exclusieve maar toch ook betaalbare modellen

Met deze uitvinding kan elke elektrische auto omgebouwd worden tot benzineauto (want dat is nodig)

Mazda gaat een van de onzuinigste en onbetrouwbaarste motoren ooit nog een kans te geven

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

Het populairste automerk van Nederland opent directe aanval op Volkswagen met deze benzineauto

Het grootste automerk ter wereld zet in op de ‘benzine van de toekomst’
