Het was een andere auto met de motor achterin die de bijnaam ‘het rugzakje’ kreeg, en niet de Porsche 911. Dat roept de vraag op: waarom heeft deze Porsche 911 in vredesnaam een andere Porsche 911 op zijn dak? Is dit hoe kleine Porsches gemaakt worden?

Om te beginnen: de onderste Porsche 911 luistert naar de naam Willy – wat de bovenstaande theorie wat kracht bijzet. Restaurateur en modificatiebedrijf Kelly-Moss bouwde de Safari-Porsche op basis van een 911 Carrera uit 1984. De auto ging een stuk de lucht in, de flinke banden voegen nog wat hoogte toe, de koets werd aangepast en naast een waslijst andere dingen werd er een rolkooi gemonteerd.

Tof, zo’n Safari-Porsche, maar dat verklaart dit vreemde tafereel niet. De dakdrager van de onderste 911 steunt op de rolkooi, om zo zware spullen te kunnen dragen. En de rolkooi zou in principe het gewicht van minimaal één auto moeten kunnen dragen (of eigenlijk meerdere keren, gezien de g-krachten tijdens een crash). Om de stevigheid van de kooi te demonstreren, plaatste Kelly-Moss een 911 op het dak van de Safari-Porsche.

De dakdrager wordt overigens niet ter vervanging van een aanhanger gebruikt, maar als plek om een tent op te zetten. Op de overnachtingsplek blijft de tent uitgeklapt op het dak staan. Het dak is overigens van koolstofvezel en kevlar. De rolkooi loopt door de gehele carrosserie van de Porsche, tot in de neus.

Porsche met Porsche op het dak

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Meer van TopGear