
Als je met oog op de duurzaamheid graag een hybride met een stekker wilt rijden, dan is een V8 en een totaalvermogen misschien wat overdreven. Daarom biedt Porsche naast de Turbo E-Hybrid nu twee mildere versies aan. Maar Porsche blijft Porsche, dus ze hebben alsnog een V6-motor en genoeg vermogen. Het merk noemt ze de Panamera 4S E-Hybrid en de Panamera 4 E-Hybrid.
In de 4 E-Hybrid werkt de 2,9-liter V6 samen met een elektromotor voor een vermogen van 470 pk en een koppel van 650 Nm. Het vermogen gaat naar alle wielen. In de 4S heeft Porsche de V6 iets krachtiger gemaakt, waardoor de aandrijflijn goed is voor 544 pk en 750 Nm. Schakelen doet een automaat voor je, uiteraard.
De specificaties van de plug-in hybride Panamera’s
De prestaties van de nieuwe plug-in hybrides komen dicht in de buurt van een instap-911. De Panamera 4S E-Hybrid gaat in 3,7 seconden naar de 100. Bij 290 km/u kun je stoppen met gas geven want harder kan ie niet. De Panamera 4 E-Hybrid doet het sprintje iets minder snel met 4,1 seconden en houdt op met accelereren bij 280 km/u.
Met de huidige benzineprijzen is het fijn dat de accucapaciteit met 45 procent is toegenomen. Waar de vorige generatie stekker-Panamera niet verder kwam dan 54 kilometer, kun je (volgens de WLTP, dus in het echt iets minder) met een beetje geluk 96 kilometer op één lading halen. Met een laadsnelheid van 11 kW moet je na 2,5 uur de 25,9-kWh accu weer opgeladen hebben.
Standaard luchtvering voor de Panamera
Ten opzichte van de vorige generatie zijn er op het gebied van rijgedrag wat zaken veranderd. Zo biedt de nieuwe plug-in hybrides een verbeterde reactie op het gaspedaal en het Porsche Active Suspension Management (PASM) behoort nu tot de standaarduitrusting. De Panamera’s zijn standaard voorzien van de nieuwe luchtvering met een dubbele kamer, die je kent van de Cayenne. De prijzen zijn nog niet bekend.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Is zo’n dikke Porsche Panamera (970) na 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Is de Porsche Panamera Turbo E-Hybrid de enige auto die je nodig hebt? (review)

Deze nieuwe Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid is de sterkste Panamera ooit

Nieuwe Porsche Panamera: Alles wat je moet weten

Porsche presenteert binnenkort een compleet nieuwe Panamera: dit is wat we nu al weten

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Maar liefst 40 procent van de Macan-klanten wil toch nog liever een benzinemotor

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Dit moet wel (veruit) de goedkoopste Porsche Panamera van Nederland zijn

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

Deze (zeer zeldzame) verlengde Volvo S80 met heerlijke V8 kan van jou zijn

De nieuwe Volvo ES90 is de stilste Volvo aller tijden – dit moet ie kosten

Dit is de nieuwe (en prachtige) Audi A6 – en hij heeft niet de motor die je zou verwachten

Volvo gaat met de ES90 een van de zwaarste auto’s in zijn klasse bouwen, maar dat heeft een voordeel

Audi komt voor het eerst in lange tijd met een nieuwe letter als typenaam (naast de A en Q)

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Mercedes gaat stoppen met deze exclusieve maar toch ook betaalbare modellen

Is zo’n briljante Audi S4 (B8) na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Het reservewiel sterft uit, maar BMW heeft een alternatief waarmee je na 1 minuut weer kunt rijden

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

Audi komt voor het eerst in lange tijd met een nieuwe letter als typenaam (naast de A en Q)

Deze actie van Greenpeace zorgt er voor dat jij formeel geen 130 meer mag rijden

Koop jij de foutste Volkswagen van dit moment voor een prikkie van de overheid?

Even opletten: als jouw banden dit kenmerk hebben, zijn ze over twee weken verboden in België

Oeps: overheid lanceert nieuwe campagne, maar had eventjes moeten googelen
