Alle handgeschakelde Fiat 500’jes en Fiat Panda’s die nu de showroom verlaten, hebben een plastic lunchtrommel onder de bestuurdersstoel zitten. En door die lunchtrommel zakken de prijzen van de twee kleine stadsrakkers met tot wel 2.500 euro. Het object waar mensen met lange voeten tegenaan trappen, is de 0,148-kWh batterij van het mild-hybridesysteem, die zorgt voor een lagere uitstoot en daarmee voor een lagere prijs.
De innovatie van Fiat is waarschijnlijk het minst spannende hybridesysteem van dit moment. Dat komt omdat Fiat zich niet tot doel had gesteld een technologisch hoogstandje neer te zetten. Ze wilden enkel een betaalbaar systeem dat aan het absoluut noodzakelijk voldeed. Met deze oplossing duikt Fiat precies onder de gestelde CO2-grens en stijgt de prijs voor de klanten in andere markten slechts marginaal. In Nederland neemt de prijs af. De prijs van de Fiat 500 Pop zakt nu van 16.690 naar 15.735 euro. Nog altijd een slordige 2.000 euro duurder dan andere A-segmenters, maar als je toch al een 500 wilde, is het mooi meegenomen. De 500C heb je nu vanaf 18.735 euro. De meest indrukwekkende prijsdaling vindt plaats bij de Fiat Panda Cross, die van 16.790 naar 14.290 euro zakt. Dat is gewoon even 2.500 euro minder. De normale Panda is voorlopig van de prijslijsten verdwenen. Oh, en alle modellen hebben nu een handgeschakelde zesbak, in plaats van een vijfbak. Ook kun je de 500 en Panda nu bestellen als prijzige, maar mooi uitgevoerde Launch Edition, waarbij de stoelen gemaakt zijn van teruggewonnen oceaanplastic. Voor elk paar stoelen maakt het bedrijf Seaqual een stuk oceaan schoon ter grootte van Nederland. De 500 Launch Edition kost 19.235 euro, de 500C Launch Edition 22.235 euro en de Panda Launch Edition 15.290 euro. En bestel hem zeker in de kleur Verde Rugiada.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)