
Met het weekend voor de deur dienen we je graag wat gespreksstof op voor tijdens de vrijdagmiddagborrel. Want voor ongeveer 60.000 euro – wat zou jij kiezen? Ga je voor een Toyota GR Yaris (57.000 euro plus een beetje) of toch voor de nieuwe Toyota GR86 voor 1.500 euro meer?
Toyota maakt vandaag de prijs van de GR86 bekend. Voor 58.995 euro stap je in de Pure-versie, dat is de instapper. Deze haalt 235 pk uit een 2,4-liter viercilinder boxermotor zonder turbo. Schakelen doe je zelf en het vermogen gaat naar de achterwielen. Je herkent deze pure versie aan de 17-inch wielen.
Prijs van de nieuwe Toyota GR86 ‘Premium’
Wie minimaal 62.495 euro neerlegt, krijgt de Premium-versie. Deze krijgt dezelfde motor en dezelfde transmissie, maar dan met 18-inch wielen. Ook krijgt deze zaken als ledkoplampen en halfleren bekleding. Dan is er nog een versie met een automaat voor 63.995 euro.
Dus, welke kies je?
Voor ongeveer hetzelfde geld stap je dus in de vierwielaangedreven Toyota GR Yaris met 261 pk. We denken ook dat die beter z’n waarde houdt, al weten we niet hoe groot de wachtrijen inmiddels zijn voor de kleine hatchback. In de tweede helft van dit jaar kun je in ieder geval in de Toyota GR86 stappen.
Meer van TopGear


Is het terecht dat Toyota de garantieclaim voor deze kapotte motor weigert?

Waarom de Toyota GR86 onze Sportauto van het Jaar 2022 is

Deze Toyota GR86 is omgebouwd tot elektrische raceauto (voor races van 45 minuten)

De widebodykit op deze Toyota GR86 weegt maar liefst 110 kilo

De nieuwste driecilinder van Toyota produceert 300 pk en draait op synthetische brandstof

Deze auto wordt naast de Toyota RAV4 het meest gestolen in Nederland

Toyota houdt vast aan waterstof, komt nu ook met rallyauto met verbrandingsmotor

Deze extreem onsuccesvolle elektrische Toyota is nu flink goedkoper – dit kost ie

Door dit trucje kan de grootste autofabrikant zonder boete krachtige benzinemotoren blijven produceren

Nieuwe Toyota BZ5 kost 15.836 euro, heeft 272 pk en komt 630 kilometer ver

Deze rallyiconen vergeet iedereen te kopen (en daar kun jij je voordeel mee doen)

De vernieuwde Suzuki Alto is precies wat we nodig hebben in Nederland (maar er is slecht nieuws)

Met deze kit geef je een moderne Japanse auto de looks van een oude Amerikaan

Dit had makkelijk jouw volgende auto kunnen zijn, maar Nederlanders maken domme keuzes

Eindelijk een Subaru die geen fortuin moet kosten in Nederland (en daarom zullen fans hem haten)

Er is één (betaalbare) benzineauto die nog veel betrouwbaarder blijkt dan een Toyota

De populairste Mazda van het moment was verrassend oud (en nu is er een nieuwe)

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Deze geliefde Ferrari kost minder dan een nieuwe Volkswagen Golf R

Worden er eigenlijk nog sportauto’s verkocht in Nederland? Dit zeggen de verkoopcijfers

Hoe rijdt de mooiste en duurste Alfa Romeo van dit moment?

Statiegeld op blikjes is irritant, maar het ervoor zorgen dat jij straks goedkoop op waterstof rijdt

Politie plaatst nieuw soort camera op viaducten, maar hier word jij wel blij van

Veel automerken hebben het zwaar in Europa, behalve merken uit één land (en dat is slecht nieuws)

Geen grap: met deze (gratis) apps kun je de verkeerslichten op groen zetten

De vernieuwde Suzuki Alto is precies wat we nodig hebben in Nederland (maar er is slecht nieuws)
