
Met het weekend voor de deur dienen we je graag wat gespreksstof op voor tijdens de vrijdagmiddagborrel. Want voor ongeveer 60.000 euro – wat zou jij kiezen? Ga je voor een Toyota GR Yaris (57.000 euro plus een beetje) of toch voor de nieuwe Toyota GR86 voor 1.500 euro meer?
Toyota maakt vandaag de prijs van de GR86 bekend. Voor 58.995 euro stap je in de Pure-versie, dat is de instapper. Deze haalt 235 pk uit een 2,4-liter viercilinder boxermotor zonder turbo. Schakelen doe je zelf en het vermogen gaat naar de achterwielen. Je herkent deze pure versie aan de 17-inch wielen.
Prijs van de nieuwe Toyota GR86 ‘Premium’
Wie minimaal 62.495 euro neerlegt, krijgt de Premium-versie. Deze krijgt dezelfde motor en dezelfde transmissie, maar dan met 18-inch wielen. Ook krijgt deze zaken als ledkoplampen en halfleren bekleding. Dan is er nog een versie met een automaat voor 63.995 euro.
Dus, welke kies je?
Voor ongeveer hetzelfde geld stap je dus in de vierwielaangedreven Toyota GR Yaris met 261 pk. We denken ook dat die beter z’n waarde houdt, al weten we niet hoe groot de wachtrijen inmiddels zijn voor de kleine hatchback. In de tweede helft van dit jaar kun je in ieder geval in de Toyota GR86 stappen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Is het terecht dat Toyota de garantieclaim voor deze kapotte motor weigert?

Waarom de Toyota GR86 onze Sportauto van het Jaar 2022 is

Deze Toyota GR86 is omgebouwd tot elektrische raceauto (voor races van 45 minuten)

De widebodykit op deze Toyota GR86 weegt maar liefst 110 kilo

De nieuwste driecilinder van Toyota produceert 300 pk en draait op synthetische brandstof

Deze oersaaie auto is volgens de ANWB de beste investering die je kunt doen

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

Vernieuwde Toyota bZ4x: gaan de Nederlanders hem nu wel kopen?

Toyota C-HR+ is precies even sterk én even snel als de meest legendarische BMW M3

Het grootste automerk ter wereld verkoopt nauwelijks elektrische auto’s, behalve in één land

Maakt deze nieuwe uitvinding van Subaru de fietshelm overbodig?

Het grootste automerk ter wereld zet in op de ‘benzine van de toekomst’

De betrouwbaarste auto in zijn klasse stapt over naar de verkeerde kant

De verstandigst luxeauto ter wereld (die hier niemand koopt) krijgt een opvolger

Deze oersaaie auto is volgens de ANWB de beste investering die je kunt doen

Deze ‘verboden’ auto is nu nog de goedkoopste nieuwe auto van Nederland (als je snel bent)

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

Wanneer zijn de duurzame synthetische brandstoffen net zo duur als fossiele benzine?

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Wat kost een volle accu van een elektrische auto eigenlijk tegenwoordig?

Als je een motorrijder op zijn helm ziet tikken, kun je (ook in de auto) maar beter oppassen

Gaan synthetische brandstoffen echt de benzinemotor redden? Dit is de (pijnlijke) waarheid
