
Met het weekend voor de deur dienen we je graag wat gespreksstof op voor tijdens de vrijdagmiddagborrel. Want voor ongeveer 60.000 euro – wat zou jij kiezen? Ga je voor een Toyota GR Yaris (57.000 euro plus een beetje) of toch voor de nieuwe Toyota GR86 voor 1.500 euro meer?
Toyota maakt vandaag de prijs van de GR86 bekend. Voor 58.995 euro stap je in de Pure-versie, dat is de instapper. Deze haalt 235 pk uit een 2,4-liter viercilinder boxermotor zonder turbo. Schakelen doe je zelf en het vermogen gaat naar de achterwielen. Je herkent deze pure versie aan de 17-inch wielen.
Prijs van de nieuwe Toyota GR86 ‘Premium’
Wie minimaal 62.495 euro neerlegt, krijgt de Premium-versie. Deze krijgt dezelfde motor en dezelfde transmissie, maar dan met 18-inch wielen. Ook krijgt deze zaken als ledkoplampen en halfleren bekleding. Dan is er nog een versie met een automaat voor 63.995 euro.
Dus, welke kies je?
Voor ongeveer hetzelfde geld stap je dus in de vierwielaangedreven Toyota GR Yaris met 261 pk. We denken ook dat die beter z’n waarde houdt, al weten we niet hoe groot de wachtrijen inmiddels zijn voor de kleine hatchback. In de tweede helft van dit jaar kun je in ieder geval in de Toyota GR86 stappen.
Meer van TopGear


Is het terecht dat Toyota de garantieclaim voor deze kapotte motor weigert?

Waarom de Toyota GR86 onze Sportauto van het Jaar 2022 is

Deze Toyota GR86 is omgebouwd tot elektrische raceauto (voor races van 45 minuten)

De widebodykit op deze Toyota GR86 weegt maar liefst 110 kilo

De nieuwste driecilinder van Toyota produceert 300 pk en draait op synthetische brandstof

Door dit trucje kan de grootste autofabrikant zonder boete krachtige benzinemotoren blijven produceren

Nieuwe Toyota BZ5 kost 15.836 euro, heeft 272 pk en komt 630 kilometer ver

Deze rallyiconen vergeet iedereen te kopen (en daar kun jij je voordeel mee doen)

Politie waarschuwt dat autodieven op zoek zijn naar één type auto: meerdere per nacht gejat

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

De neus van de vernieuwde Toyota Aygo X is langer, maar dat gaat flink belasting schelen in Nederland

Deze betrouwbare V8 heeft slechts 3.057 kilometer per jaar gereden (en is dus de perfecte tweedehands auto)

Deze bijzondere auto die het slechtste van twee werelden combineert, wordt een tikkeltje beter

De banden op deze dikke Nissan kosten 400 euro (per stuk, niet per set)

Is zo’n zwaar onderschatte Subaru Levorg na 11 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Er is een goede reden om deze Lexus IS te kopen en geen Mercedes-AMG of BMW M

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Vanaf vandaag moet je ineens op cursus om sommige PHEV’s en EV’s te mogen rijden – dit moet je weten

Als je een Volkswagen of Opel hebt, is het hitteprotocol in Nederland nog belangrijker

Huh? Je raadt echt nooit wat nu ineens weer de bestverkochte auto van Nederland is

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?
