
Met het weekend voor de deur dienen we je graag wat gespreksstof op voor tijdens de vrijdagmiddagborrel. Want voor ongeveer 60.000 euro – wat zou jij kiezen? Ga je voor een Toyota GR Yaris (57.000 euro plus een beetje) of toch voor de nieuwe Toyota GR86 voor 1.500 euro meer?
Toyota maakt vandaag de prijs van de GR86 bekend. Voor 58.995 euro stap je in de Pure-versie, dat is de instapper. Deze haalt 235 pk uit een 2,4-liter viercilinder boxermotor zonder turbo. Schakelen doe je zelf en het vermogen gaat naar de achterwielen. Je herkent deze pure versie aan de 17-inch wielen.
Prijs van de nieuwe Toyota GR86 ‘Premium’
Wie minimaal 62.495 euro neerlegt, krijgt de Premium-versie. Deze krijgt dezelfde motor en dezelfde transmissie, maar dan met 18-inch wielen. Ook krijgt deze zaken als ledkoplampen en halfleren bekleding. Dan is er nog een versie met een automaat voor 63.995 euro.
Dus, welke kies je?
Voor ongeveer hetzelfde geld stap je dus in de vierwielaangedreven Toyota GR Yaris met 261 pk. We denken ook dat die beter z’n waarde houdt, al weten we niet hoe groot de wachtrijen inmiddels zijn voor de kleine hatchback. In de tweede helft van dit jaar kun je in ieder geval in de Toyota GR86 stappen.
Meer van TopGear


Is het terecht dat Toyota de garantieclaim voor deze kapotte motor weigert?

Waarom de Toyota GR86 onze Sportauto van het Jaar 2022 is

Deze Toyota GR86 is omgebouwd tot elektrische raceauto (voor races van 45 minuten)

De widebodykit op deze Toyota GR86 weegt maar liefst 110 kilo

De nieuwste driecilinder van Toyota produceert 300 pk en draait op synthetische brandstof

Deze rallyiconen vergeet iedereen te kopen (en daar kun jij je voordeel mee doen)

Politie waarschuwt dat autodieven op zoek zijn naar één type auto: meerdere per nacht gejat

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

De neus van de vernieuwde Toyota Aygo X is langer, maar dat gaat flink belasting schelen in Nederland

Veel actieradius of een zuinig verbruik is niet de manier om auto’s te verkopen, denkt het grootste merk ter wereld

De (veruit) meest gestolen auto van Nederland is compleet vernieuwd

Deze rallyiconen vergeet iedereen te kopen (en daar kun jij je voordeel mee doen)

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Honda komt binnenkort met de efficiëntste benzinemotor ooit (omdat jullie geen EV’s kopen)

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

De neus van de vernieuwde Toyota Aygo X is langer, maar dat gaat flink belasting schelen in Nederland

Veel actieradius of een zuinig verbruik is niet de manier om auto’s te verkopen, denkt het grootste merk ter wereld

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Eindelijk is Apple Carplay vernieuwd voor jouw auto

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Volkswagen maakt dit autotype nu nog voor de Nederlandse politie, maar straks kunnen wij hem ook kopen
