
Met het weekend voor de deur dienen we je graag wat gespreksstof op voor tijdens de vrijdagmiddagborrel. Want voor ongeveer 60.000 euro – wat zou jij kiezen? Ga je voor een Toyota GR Yaris (57.000 euro plus een beetje) of toch voor de nieuwe Toyota GR86 voor 1.500 euro meer?
Toyota maakt vandaag de prijs van de GR86 bekend. Voor 58.995 euro stap je in de Pure-versie, dat is de instapper. Deze haalt 235 pk uit een 2,4-liter viercilinder boxermotor zonder turbo. Schakelen doe je zelf en het vermogen gaat naar de achterwielen. Je herkent deze pure versie aan de 17-inch wielen.
Prijs van de nieuwe Toyota GR86 ‘Premium’
Wie minimaal 62.495 euro neerlegt, krijgt de Premium-versie. Deze krijgt dezelfde motor en dezelfde transmissie, maar dan met 18-inch wielen. Ook krijgt deze zaken als ledkoplampen en halfleren bekleding. Dan is er nog een versie met een automaat voor 63.995 euro.
Dus, welke kies je?
Voor ongeveer hetzelfde geld stap je dus in de vierwielaangedreven Toyota GR Yaris met 261 pk. We denken ook dat die beter z’n waarde houdt, al weten we niet hoe groot de wachtrijen inmiddels zijn voor de kleine hatchback. In de tweede helft van dit jaar kun je in ieder geval in de Toyota GR86 stappen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Is het terecht dat Toyota de garantieclaim voor deze kapotte motor weigert?

Waarom de Toyota GR86 onze Sportauto van het Jaar 2022 is

Deze Toyota GR86 is omgebouwd tot elektrische raceauto (voor races van 45 minuten)

De widebodykit op deze Toyota GR86 weegt maar liefst 110 kilo

De nieuwste driecilinder van Toyota produceert 300 pk en draait op synthetische brandstof

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

Vernieuwde Toyota bZ4x: gaan de Nederlanders hem nu wel kopen?

Toyota C-HR+ is precies even sterk én even snel als de meest legendarische BMW M3

Het grootste automerk ter wereld verkoopt nauwelijks elektrische auto’s, behalve in één land

De vernieuwde Toyota Corolla: minder koeien, maar ook minder paarden

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Waarom je niet bang (meer) hoeft te zijn dat Nissan failliet gaat

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

De eerste volwaardige elektrische auto krijgt nu eindelijk een opvolger

Is zo’n snelle Mazda 3 MPS met 260 pk na bijna 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Mazda geeft toe foutjes te hebben gemaakt – rijdt de nieuwe CX-60 eindelijk wel goed? (review)

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

De binnenspiegel in je auto is verplicht, maar er is een hele rare uitzondering

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Let op: deze parkeerapp wordt binnenkort flink duurder (en welke moet je nu hebben?)

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Op deze wijze gaat de Fiat 500 weer een enorm succes worden in Europa (en dus ook in Nederland)
