Een dikke 15 centimeter extra breedte, 110 kilo extra gewicht, 90 kilo downforce bij 180 km/u en genoeg bodemvrijheid om een rups een kort kapsel te geven – dat zijn de belangrijkste feiten van deze widebodykit voor de Toyota GR86. Daarnaast claimt Aerodynamic Development Race Optimization minder luchtweerstand dankzij een zwanenhals-achtervleugel.

Aan de motor deed ADRO niets. Toyota maakte de verstandige keuze om voor de nieuwste generatie van de speelse coupé een 2,4-liter viercilinder boxermotor te gebruiken. We zijn benieuwd wat het extra gewicht en de vleugel doen met de topsnelheid van 226 km/u. Hij zal wel iets harder door de bochten kunnen, vermoeden we.

De widebodykit op deze Toyota GR86 oogt lekker agressief

Want kijk eens naar die stoere blik op zijn gezicht. Alsof je hem een lederen jas hebt aan getrokken en hem los hebt laten gaan met vet voor in je haar. Zijn voorbumper is hierin leidend, maar ook de splitter, diffuser, zijskirts en nieuwe velgen doen mee in de stoere look.

De Amerikaanse tuner stak 826 uur vakmanschap met de hand in het project. Voor 4.750 dollar heb je het hele pakket, exclusief Nederlandse belastingen. De Nederlandse prijs voor een nieuwe Toyota GR86 is trouwens 61.990 euro. Durf jij het aan?

Reacties

  • Peter heeft op 16 oktober 2022 geschreven:

    wat een slecht passende met parkers bevestigde amerikaanse look rommel is het weer.

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)