Het beeld dat nu je netvlies binnenstraalt is de vernieuwde Toyota GT86. De rijplezier-genererende machine heeft nieuwe bumpers, een zwikje ledjes en andere velgen. Ziet er weer lekker fris uit. Het interieur is vernieuwd met een 4,2 inch scherm en de bekleding is nieuw. Toyota monteerde verder het kleinste stuurtje wat ze konden vinden (362 millimeter).
Vroeger nam je een stapeltje biljetten van bij elkaar 39.990 euro mee naar de dealer voor de Toyota GT86, maar nu moet je minimaal 48.795 euro neerleggen. Oké, de vanafprijs is 45.495, maar dan heb je een automaat. En die wil je echt niet in een auto als de GT86.
En dat is doekoe-technisch best wat voor een 2,0-liter met 200 pk. Voor nét iets meer rij je een Ford Mustang Ecoboost, een prachtige bak plastic met 317 pk. Of een Cadillac ATS Coupé met 2.0 Turbo. En als je jezelf liever omringt met Duitse afwerking, dan heeft BMW de 430i voor je en Mercedes schuift graag een C 250 Coupé onder je zitvlak.
Bedenk eerst maar wat je ermee wilt gaan doen. Circuitrijden en lol hebben? GT86. Stoer doen en burnouts trekken? Mustang. Dagelijks gebruik? BMW of Mercedes. Of je wacht even op de Mazda MX-5 RF.
Reacties