Prijs van de Lamborghini Urus in Nederland

En de prijs in bitcoins, want dat is blijkbaar belangrijk

Lamborghini Urus 2017 geel
Lamborghini Urus 2017 geel
Lamborghini Urus interieur 2017
Lamborghini Urus interieur 2017
Lamborghini Urus 2017 geel
Lamborghini Urus 2017 geel
Lamborghini Urus 2017 geel
Lamborghini Urus 2017 geel
Lamborghini Urus 2017 geel
Lamborghini Urus interieur 2017
Lamborghini Urus interieur 2017
Lamborghini Urus 2017 geel
Lamborghini Urus 2017 geel
Lamborghini Urus 2017 geel

De snelste SUV ter wereld zou zomaar de duurste kunnen zijn. Zeker in ons landje. Gelukkig voor jouw bankrekening valt dat mee. Een Mercedes G 63 AMG kost je namelijk 404.049 euro. En dat haalt de Lamborghini Urus bij lange na niet.

Nog even de specs. De 4,0-liter V8 met twee turbo’s produceert 650 pk bij 6.000 tpm. Bij 6.800 tpm doet de toerenbegrenzer zijn werk. Het maximale koppel van 850 Nm heb je al bij 2.250 tpm. In 3,6 seconden zit de Lamborghini Urus op 100 km/u. Vanuit stilstand naar de 200 km/u doet ie 12,8 seconden. De topsnelheid is 305 km/u.

Prijs van de Lamborghini Urus in Nederland

De prijs van de Lamborghini Urus in Nederland is 278.844 euro. Dat betekent dat er 107.415 euro aan BPM en BTW naar de staat gaat. Of je betaalt 20,85 bitcoins voor de Urus. Maar hou er dan rekening mee dat je over vier jaar spijt hebt.

Is dat veel geld?

Dezelfde V8 (maar dan met 605 pk) ligt ook in de Audi RS 6 Performance. Die kost in Nederland 165.375 euro. Dat scheelt dus een ton. Maar de Porsche Cayenne Turbo met 550 pk (3,9 s naar 100 km/u – top van 286 km/u) kost minimaal 204.300 euro en staat op hetzelfde onderstel. Daarmee scheelt het relatief weinig (verplaats je wel even in de koper), en dan rij je toch een Lambo.

Reacties
  1. Tim zegt op 29 maart 2018 om 08:58:

    uhh g63 kost geen 4ton ! G65 wellicht?

  2. UltimateLF zegt op 10 december 2017 om 15:19:

    Al kreeg ik geld toe!! Dit is geen Lamborghini, ook al hebben ze ooit een terreinwagen gebouwd, dit is pure heiligschennis en heeft met de LM001 niks van doen.

    Dit is een verkrachting van het merk en met name ook de Huracan omdat ze zo te zien best wel wat stylingelementen gemeen hebben.

    Als Ferrari nu eens voet bij stuk houdt en niet meegaat in de SUV-gekte en laat zien dat ze nog een beetje hun roots respecteren (nou ja, hybride, 4WD, gare stationcars, digitalisering)

    Ik hou eigenlijk wel van SUV’s. Cayenne’s, X6, GLK, Q7 allemaal geweldig, maar sommige merken past het gewoon niet. Merken met flair horen dit niet te doen.
    Een dikke Duitse SUV is oké.
    Maar de Levante, F-Pace, Stelivio, Bentayaga, en nu deze ook nog, echt gewoon FOUT!

    Liever had ik de Estoque gezien. Waarom kwam die nooit? Dat concept jaren geleden (2010 geloof ik?) was mega vet. Een Panamera, Quattroporte, XJ zijn toch ook fantastisch?
    en Ferrari had in het verleden ook nog wat sedans. Dus dat zou ik Lamborghini echt niet kwalijk nemen, sterker ik zou het toejuichen. Bij Ferrari eveneens.

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws