
De Golf R voor mensen met drempelvrees ontvangt vandaag zijn prijskaartje. De Volkswagen T-Roc R is het derde R-model van Volkswagen ooit, en krijgt net als de Golf een 2,0-liter viercilinder met 300 pk. De 0-100-tijd is 4,8 seconden en de SUV is begrensd op 250 km/u. Volkswagen rustte de auto zelfs uit met launch-control en uitschakelbare ESP.
Je herkent de Volkswagen T-Roc R aan de zwarte lippenstift om de onderste opening in de bumper. Aan weerskanten zit een verticale dagrijverlichtingsstrip. Achterop vind je een sportievere bumper en vier uitlaten. Misschien is het handig om voor 17-inch velgen te gaan, want in de 19-inchers lijken de remmen wel erg klein.
Volkswagen T-Roc R: de prijs
Voor 54.515 euro rij je een Volkswagen T-Roc R. Leuk, maar gooi er zeker even een Akrapovic-pijp onder van 3.471 euro, scheelt ook weer zeven kilo aan uitlaat. Eventueel kun je ook het velgspul opschalen naar 19 inch voor 699 euro. Het multimediasysteem, automatische airco, Lane Assist, Front Assist en Driver Alert zijn allemaal standaard op de T-Roc R.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Catastrofe dreigt voor Volkswagen: drie fabrieken dicht

Volkswagen T-Roc facelift schrapt de R

Volkswagen T-Roc R

Volkswagen Scirocco (1974) vs Volkswagen T-Roc (2017)

De Volkswagen T-Roc Cabriolet was onvermijdelijk

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

Koop jij de foutste Volkswagen van dit moment voor een prikkie van de overheid?

Tien jaar later kunnen eigenaren van Volkswagen-diesels nog steeds vergoeding krijgen voor de dieselgate

Volkswagen bouwt straks drie compleet verschillende versies van dit populaire model

Deze oude VW-motor lag ooit nog in de Golf, maar is zo robuust dat ie nu nog gebruikt wordt in tanks

De overheid verkoopt de goorste Volkswagens ooit, maar ze hebben wel een interessante geschiedenis

Volkswagen T-Roc R

De Volkswagen T-Roc R is de derde R ooit

Volkswagen T-Roc R maakt de GTI onzeker

De Hyundai Ioniq 5 is waarschijnlijk groter dan je denkt – hoe bevalt de vernieuwde versie? (review)

Dit is de populairste Volvo van dit moment, maar dan ruimer en goedkoper. Moet je dat willen? (review)

Skoda Elroq RS is heel erg snel, maar tegelijkertijd best wel traag

Is de Dacia Bigster nog altijd een echte ‘no-nonsense’ Dacia? (review)

Waarom je niet bang (meer) hoeft te zijn dat Nissan failliet gaat

De eerste volwaardige elektrische auto krijgt nu eindelijk een opvolger

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

Audi komt voor het eerst in lange tijd met een nieuwe letter als typenaam (naast de A en Q)

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Mercedes gaat stoppen met deze exclusieve maar toch ook betaalbare modellen

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

Het populairste automerk van Nederland opent directe aanval op Volkswagen met deze benzineauto

Het grootste automerk ter wereld zet in op de ‘benzine van de toekomst’

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s
