
De Golf R voor mensen met drempelvrees ontvangt vandaag zijn prijskaartje. De Volkswagen T-Roc R is het derde R-model van Volkswagen ooit, en krijgt net als de Golf een 2,0-liter viercilinder met 300 pk. De 0-100-tijd is 4,8 seconden en de SUV is begrensd op 250 km/u. Volkswagen rustte de auto zelfs uit met launch-control en uitschakelbare ESP.
Je herkent de Volkswagen T-Roc R aan de zwarte lippenstift om de onderste opening in de bumper. Aan weerskanten zit een verticale dagrijverlichtingsstrip. Achterop vind je een sportievere bumper en vier uitlaten. Misschien is het handig om voor 17-inch velgen te gaan, want in de 19-inchers lijken de remmen wel erg klein.
Volkswagen T-Roc R: de prijs
Voor 54.515 euro rij je een Volkswagen T-Roc R. Leuk, maar gooi er zeker even een Akrapovic-pijp onder van 3.471 euro, scheelt ook weer zeven kilo aan uitlaat. Eventueel kun je ook het velgspul opschalen naar 19 inch voor 699 euro. Het multimediasysteem, automatische airco, Lane Assist, Front Assist en Driver Alert zijn allemaal standaard op de T-Roc R.
Meer van TopGear


Catastrofe dreigt voor Volkswagen: drie fabrieken dicht

Volkswagen T-Roc facelift schrapt de R

Volkswagen T-Roc R

Volkswagen Scirocco (1974) vs Volkswagen T-Roc (2017)

De Volkswagen T-Roc Cabriolet was onvermijdelijk

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

De Volkswagen Golf 5 GTI was in 2005 iets bijzonders – hoe voelt hij in 2025?

Volkswagen maakt dit autotype nu nog voor de Nederlandse politie, maar straks kunnen wij hem ook kopen

Zo bizar weinig Golfjes bouwt Volkswagen nog en ze hebben een vervelende mededeling

Waarom je bij een gebruikte Volkswagen of Skoda straks goed naar de productiemaand moet kijken

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

Volkswagen T-Roc R

De Volkswagen T-Roc R is de derde R ooit

Volkswagen T-Roc R maakt de GTI onzeker

De nieuwe Nissan Leaf heeft een bijzonder fraaie achterzijde (en komt erg ver op een volle accu)

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De lelijkste auto ter wereld maakt een terugkeer, maar is ie nog steeds lelijk?

Opel heeft nu een auto met AWD die sneller is dan de legendarische Opel Calibra Turbo 4×4

Kia vernieuwt de Sportage, maar we vonden de oude neus eigenlijk mooier

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

De nieuwe Nissan Leaf heeft een bijzonder fraaie achterzijde (en komt erg ver op een volle accu)
