
De Golf R voor mensen met drempelvrees ontvangt vandaag zijn prijskaartje. De Volkswagen T-Roc R is het derde R-model van Volkswagen ooit, en krijgt net als de Golf een 2,0-liter viercilinder met 300 pk. De 0-100-tijd is 4,8 seconden en de SUV is begrensd op 250 km/u. Volkswagen rustte de auto zelfs uit met launch-control en uitschakelbare ESP.
Je herkent de Volkswagen T-Roc R aan de zwarte lippenstift om de onderste opening in de bumper. Aan weerskanten zit een verticale dagrijverlichtingsstrip. Achterop vind je een sportievere bumper en vier uitlaten. Misschien is het handig om voor 17-inch velgen te gaan, want in de 19-inchers lijken de remmen wel erg klein.
Volkswagen T-Roc R: de prijs
Voor 54.515 euro rij je een Volkswagen T-Roc R. Leuk, maar gooi er zeker even een Akrapovic-pijp onder van 3.471 euro, scheelt ook weer zeven kilo aan uitlaat. Eventueel kun je ook het velgspul opschalen naar 19 inch voor 699 euro. Het multimediasysteem, automatische airco, Lane Assist, Front Assist en Driver Alert zijn allemaal standaard op de T-Roc R.
Meer van TopGear


Catastrofe dreigt voor Volkswagen: drie fabrieken dicht

Volkswagen T-Roc facelift schrapt de R

Volkswagen T-Roc R

Volkswagen Scirocco (1974) vs Volkswagen T-Roc (2017)

De Volkswagen T-Roc Cabriolet was onvermijdelijk

Zo klinkt het als je voor 5.000 euro een Volkswagen Phaeton W12 koopt en de dempers verwijdert

Niet alleen terugroepacties voor airbags: ook Volkswagen roept auto’s terug wegens veiligheidsproblemen

Tweedehandsje? Zoveel (of weinig) actieradius verliest een elektrische Volkswagen elke 20.000 kilometer

In deze populairste elektrische Volkswagen gaan de buren denken dat je gewoon een benzinemotor hebt

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Ooit kon je gewoon een Volkswagen Passat met W8-motor kopen – dit is het verhaal erachter

Volkswagen T-Roc R

De Volkswagen T-Roc R is de derde R ooit

Volkswagen T-Roc R maakt de GTI onzeker

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Eindelijk een Subaru die geen fortuin moet kosten in Nederland (en daarom zullen fans hem haten)

In deze populairste elektrische Volkswagen gaan de buren denken dat je gewoon een benzinemotor hebt

Renault Boreal is de zoveelste crossover van het merk, maar deze is ruimer én goedkoper

De populairste Mazda van het moment was verrassend oud (en nu is er een nieuwe)

Mitsubishi blijft grabbelen in de Renault-ton: dit is de nieuwe Grandis

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Het wordt nog minder leuk om op de Autobahn te rijden als het zo doorgaat (maar er is ook goed nieuws)

De nieuwe snelle Mercedes van de politie heeft nu al groot voordeel ten opzichte van de Audi

Met de Opel Mokka GSE is er eindelijk weer een ouderwets sportieve Opel (280 pk)

In Duitsland kun je een snelheidsboete krijgen van 7.500 euro, en als je niet oppast moet je echt betalen

Gaat BMW de dikke M3 en M5 nu ook voorzien van een kleine benzinemotor?

‘Waarom hebben auto’s nooit een V4-motor, maar motorfietsen wel?’

In Noorwegen komt nóg een grootste tunnel in zijn soort, maar niet voor auto’s of treinen

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Audi belooft weer zo goed te worden als het vroeger was (en beter dan BMW en Mercedes)

Deze nieuwe Lexus LC 500 Pinnacle Edition heeft misschien wel de minst mooie spoiler van dit moment
