‘Wie mooi wil zijn, moet omrijden’, zeggen tuners met hoogtevrees over hun verlaagde auto’s. Maar als je én moet omrijden én 22-inch velgen monteert, dan ga je toch wat van je benutbare actieradius inleveren. Je moet er dus wat voor over hebben om zo’n Prior Porsche Taycan te rijden. Gelukkig modificeert niemand zijn auto met de illusie dat ie er praktischer van wordt.

De totale breedte van de Porsche Taycan neemt toe met 100 millimeter áchter en 60 millimeter vóór. De extra millimeters bieden ruimte aan luchtinlaten en -uitlaten voor de wielkasten, al lijken ze op de foto’s niet bijzonder luchtdoorlatend. Daarbij monteert Prior op de neus een setje canards en achterop een dikke spoiler voor extra downforce (en nog minder actieradius).

Motorisch passen ze niets aan bij de Prior Porsche Taycan. In het geval van de Turbo S met 761 pk en een 0-100-tijd van 2,8 seconden, lijkt ons dat ook niet per se nodig. De prijs van de volledige kit is op aanvraag, maar aangezien het hele spul van koolstofvezel is, hoef je niet te rekenen op een matsprijsje.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)