
Deze Range_e zagen we vorig jaar al eens langskomen, maar nu toont Land Rover de plug-in diesel-hybride SUV voor het eerst aan het publiek. Het toneel: de autosalon van Genève in maart. Het magische cijfer: 89.
Zoals je vast al gezien had, is de Range_e in feite een omgebouwde Range Rover Sport. Onder de kap ligt dan ook de bekende 3.0 TDV6 dieselmotor met achttraps automaat. Daarbij zit nog eens flink wat elektropower, waarmee de Range zich zo’n 32 km volledig op batterijen kan voortbewegen. De totale actieradius is maar liefst 1.112 km, en de topsnelheid is een nette 193 km/u.
De gemiddelde CO2-uitstoot is, hou je vast, 89 gram per kilometer. Daarmee zou deze Range_e, als ie nu op de markt zou komen, een a-label toebedeeld krijgen, 14 procent bijtelling scoren en wegenbelasting- en BPM-vrij zijn. Ongelooflijk maar waar. Helaas is de auto op dit moment nog steeds een studiemodel. Land Rover, als je iets mee wilt pikken van de huidige stormloop op zuinige auto’s, hou dan op met bestuderen en breng deze schone mastodont snel op de markt.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Range Rover Sport SV review: Hoe rijdt de SUV met de V8-motor uit de BMW M5?

Range Rover Sport P510e review: Hoe gaat offroaden zonder benzinemotor?

Range Rover Sport SE vs Porsche Cayenne E-Hybrid review: Welke hybride SUV’s is de beste?

Range Rover Sport D300 SE review: Is een performance diesel-SUV nog wel van deze tijd?

De 10 snelste SUV’s ter wereld

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Deze brute Land Rover Defender met zes wielen heeft de perfecte naam

Land Rover gaat zijn oude auto’s nog een keer verkopen met een flinke winst

De dikste Range Rover Sport van dit moment kun je met stoffen bekleding bestellen

Jouw laatste rit liever niet in een Mercedes? Dan is er nu een Defender-lijkwagen

De Defender Octa is hier: de sterkste Defender ooit met offroad launch control

Is zo’n brute Jaguar XFR na 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De Mini Cooper S Cabrio is oude wijn in nieuwe zakken, maar is dat erg? (review)

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

De Jaguar Type 00 (van die bijzondere reclame) is in het echt ook heel apart

Pas op: op deze dag vindt volgende week weer de beruchte flitsmarathon plaats in Nederland

Dit is (voorspelbaar genoeg) veruit de populairste occasion van Nederland in 2025

Poah: je kunt nu tijdelijk gratis een tractorrijbewijs krijgen, maar je moet wel snel zijn

Auto’s te duur? Je kunt gewoon nog een nieuwe benzineauto kopen voor slechts 11.000 euro

Volkswagen werkt aan interessante nieuwe brandstofmotor met oude F1-techniek
