
Deze Range_e zagen we vorig jaar al eens langskomen, maar nu toont Land Rover de plug-in diesel-hybride SUV voor het eerst aan het publiek. Het toneel: de autosalon van Genève in maart. Het magische cijfer: 89.
Zoals je vast al gezien had, is de Range_e in feite een omgebouwde Range Rover Sport. Onder de kap ligt dan ook de bekende 3.0 TDV6 dieselmotor met achttraps automaat. Daarbij zit nog eens flink wat elektropower, waarmee de Range zich zo’n 32 km volledig op batterijen kan voortbewegen. De totale actieradius is maar liefst 1.112 km, en de topsnelheid is een nette 193 km/u.
De gemiddelde CO2-uitstoot is, hou je vast, 89 gram per kilometer. Daarmee zou deze Range_e, als ie nu op de markt zou komen, een a-label toebedeeld krijgen, 14 procent bijtelling scoren en wegenbelasting- en BPM-vrij zijn. Ongelooflijk maar waar. Helaas is de auto op dit moment nog steeds een studiemodel. Land Rover, als je iets mee wilt pikken van de huidige stormloop op zuinige auto’s, hou dan op met bestuderen en breng deze schone mastodont snel op de markt.
Meer van TopGear


Range Rover Sport SV review: Hoe rijdt de SUV met de V8-motor uit de BMW M5?

Range Rover Sport P510e review: Hoe gaat offroaden zonder benzinemotor?

Range Rover Sport SE vs Porsche Cayenne E-Hybrid review: Welke hybride SUV’s is de beste?

Range Rover Sport D300 SE review: Is een performance diesel-SUV nog wel van deze tijd?

De 10 snelste SUV’s ter wereld

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Hoe rijdt de brute Land Rover Defender Octa met de V8 van BMW? (review)

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Deze brute Land Rover Defender met zes wielen heeft de perfecte naam

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Deze Mini kost 88.000 euro en dan is het eigenlijk nog een tweedehandsje ook

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Is deze elektrische Nissan R32 Skyline GT-R briljant of heiligschennis?

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Chinese auto’s verkopen voor geen meter in Nederland, behalve als ze één bijzondere toevoeging hebben

Hoe lang mag je links blijven plakken voordat het onnodig linksrijden is?
