Weinig mensen weten dat het Amazoneregenwoud in Ecuador de grootste laadpaaldichtheid ter wereld kent. Reken maar even mee: er staan zo’n nul laadpalen en er rijden maar liefst nul plug-in hybrides rond. Dat is een verhouding van één staat op één. Een hogere dichtheid dan in Nederland, dus.
De wegen in het Amazoneregenwoud zijn niet altijd opperbest, en je moet zo nu en dan een riviertje oversteken, dus je wilt wel een potente offroader. Laten we zeggen een Land Rover Range Rover. En wie zijn benzinekosten wat wil drukken kan tegenwoordig ook voor de Range Rover PHEV kiezen.
En dan de belangrijkste vraag: kan de nieuwe Range Rover PHEV met al zijn elektrische componenten nog wel door het water ploeteren? Of komt er dan een hoop gesis uit de batterij en staan je haren recht omhoog? We zochten het voor je uit, met een praktijktest. Volgens Land Rover is de doorwaadhoogte van de Range Rover PHEV 850 millimeter. En zo te zien, klopt dat wel redelijk. Oh, en naderhand werkte alles gewoon nog.
En dat is maar goed ook, want letterlijk iedereen koopt zijn Range Rover vanwege zijn offroad-capaciteiten. En niet voor het aanzien of om ermee door een dure winkelstraat te rijden. Een Range Rover PHEV (plug-in hybride) is dus een logische keus voor de meeste Amazone-verkenners. Probeer alleen geen indruk te maken op eendjes, want het kan ze werkelijk niets interesseren.
Kan de Range Rover PHEV wel door ‘t water?
Haye Mellema heeft op 23 maart 2018 geschreven:
En jullie dachten: ‘Laten we h’m in de kleur van de Mitsubishi PHEV doen!’?