Land Rover heeft een gewone Ranger Rover-facelift gebruikt om nog meer leer, hout en versieringen aan hun vlaggenschip toe te voegen. En dan krijg je de Range Rover SVAutobiography. De meest luxe Range Rover ooit.
Wat erin zit
Dit is geen Range Rover waar je zelf in rijdt, maar eentje waar je in gereden wordt. Daarom kun je er alleen eentje met verlengde wielbasis krijgen. Dan heb je een gigantische 1,2 meter aan beenruimte, een rugleuning die 40 graden kan kantelen en een hot stone massage-functie.
De achterdeuren sluiten bekrachtigd (een licht duwtje en ze gaan automatisch dicht, net als bij een Rolls-Royce) en er zijn tafels die elektrisch uit de middenconsole tevoorschijn komen. Uiteraard vind je daar een mooi Zenith-klokje en een koelkast die groot genoeg is voor twee uitstekende flessen Chablis. Dikke schermen ontbreken uiteraard niet bij dit paleis op wielen. Het zijn er twee en ze meten elk 10 inch.
Wat kost de Range Rover SVAutobiography?
Alle toegevoegde onderdelen zijn met de hand gemaakt in de SVO-werkplaats. Dat staat voor Special Vehicle Operations, een afdeling die zich bezighoudt met het pimpen van Jaguars en Land Rovers zodat ze sloten meer kosten. Want het basis SV-model kost je 219.095 euro. Voor een standaard uitvoering betaal je bijna de helft minder. En de SVAutobiography kost een hele grote berg geld meer dan een goed uitgeruste Audi A8, Mercedes S-klasse of BMW 7-serie. Wil je ‘m met V8: 279.180 euro.
Hij is ook verkrijgbaar als hybride of als diesel, maar de 573 pk sterke V8 met supercharger, dat is de versie die je wilt. Bespaar je én geen geld én geen planeet.
Reacties