
Hoe trek je mensen over de streep om een elektro-hatchback te kopen die in verhouding met zijn benzinetegenhangers eigenlijk net iets te duur is? Blijkbaar met een retro-jasje. Honda deed het met hun kleine e, Fiat doet het met de 500e en met wat fantasie kun je hetzelfde zeggen over Mini. Renault poogt nu hetzelfde te doen met het Renault 5 Prototype.
Het zit al in de naam: dit is nog een prototype. Ren dus niet gelijk naar de dealer om een bestelling te plaatsen. Niet dat dat nu kan, trouwens. Dit Renault 5 Prototype zal in aangepaste vorm één van de vijftien nieuwe modellen worden die Renault tot en met 2025 introduceert. Zustermerk Alpine komt met een elektrische B-segment hatchback, waarschijnlijk een hete versie van dit guitige ding.
Renault verwerkte moderne elementen in oude kenmerken van de Renault 5. De luchtinlaat op de motorkap verstopt de laadklep, de achterlichten hebben aerodynamische kleppen en de mistlampen in de bumper zijn ook dagrijlampen. De nieuwe elektrische Renault 5 zal op hetzelfde platform staan als de aankomende elektrische Mégane, al is het vermogen nog niet bekend. Binnen drie jaar moet deze Renault 5 verschijnen.
Meer van TopGear


Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

Hoe betaalbaar is de nieuwe Renault 4 uiteindelijk? Dit kost de toffe R4

Rusland kocht een Renault fabriek voor één cent, biedt het te koop aan voor 1,3 miljard

De bestverkochte moderne Ford gaat terugkeren (maar niet iedereen zal blij zijn)

Audi overwoog ooit om de minst betrouwbare motor ooit te gebruiken (en dat was geen dom idee)

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Vanaf deze zomer ga je auto’s tegenkomen met insectenogen in Nederland – dit moet je weten

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

De Mini Cooper S Cabrio is oude wijn in nieuwe zakken, maar is dat erg? (review)

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

De nieuwe Citroën C5 Aircross is zonder twijfel de meest Franse Franse auto ooit

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

Mag de Nissan Ariya Nismo de legendarische Nismo-badge dragen? (review)

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Zo bizar veel Tesla’s worden gevandaliseerd – en daar verdient Elon Musk erg goed aan

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

De wegenwacht waarschuwt voor oplichtingstruc in het buitenland waar je heel makkelijk intrapt

Als een auto slecht scoort bij de crashtests, is het dan eigenlijk wel een onveilige auto?

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Nissan is wanhopig en gaat een bijzondere strategie inzetten om niet failliet te gaan (en daar kun jij van profiteren)
