
Renault pakt begin volgend jaar uit met de nieuwe Koleos. Als we de Mégane 4×4 niet meetellen is dat de eerste SUV van het merk, een auto die sterk gaat lijken op de Koleos Concept die in 2006 tijdens de Salon van Parijs te zien was.
En dat is eigenlijk een beetje jammer. Want die Koleos zag er nogal tam uit. We hadden gehoopt op een soort Vel Satis of Avantime die hoog op zijn wielen staat. Maar goed, hier moeten we het mee doen. De Koleos wordt uiteindelijk een cross-over die de concurrentie moet aangaan tegen Koreanen als de Hyundai Tucson en de Kia Sportage. En op de thuismarkt zal Renault eindelijk de strijd kunnen aanbieden met de eeneiige tweeling van Peugeot en Citroën, de 4007 en de C-Crosser.
Renault ontwikkelde de Koleos samen met Nissan, wat betekent dat gebruik wordt gemaakt van hetzelfde platform waarop ook de Nissan Qashqai en de X-Trail staat. En voor aandrijving wordt gekozen voor een 2,0 liter dieselmotor die via een handgeschakelde zesbak een vermogen van 170 pk naar de wielen brengt. Ook komt er een 136 pk sterke 2,0 liter benzinemotor.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Renault Koleos Initiale Paris dCi 175 X-Tronic

Renault Koleos: 1e rij-indruk

Renault Koleos wil revanche

Sterrenregen

Autotest: Renault Koleos 2.0 dCi

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

Hoe betaalbaar is de nieuwe Renault 4 uiteindelijk? Dit kost de toffe R4

Rusland kocht een Renault fabriek voor één cent, biedt het te koop aan voor 1,3 miljard

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

Op deze bizarre wijze kun je je eigen gestolen auto weer terugkopen

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

BMW zegt zescilinder vaarwel voor de snelste M2, krijgt dit jaar al een viercilinder

Wat er ook gebeurt met de wegenbelasting, jullie gaan sowieso veel betalen (en dat is je eigen schuld)

Deze 8 Mercedessen faalden keihard, maar het zijn wel leuke (en betaalbare) tweedehandsauto’s
