De nieuwe, derde generatie Renault Laguna mag dan wel kwalitatief veel beter zijn dan zijn voorganger, wat betreft design heeft het merk wel een zeer veilige lijn gevolgd. Gelukkig worden zowel de hatchback als de Estate nu lekker aangescherpt in de GT-uitvoering.
 
Deze sportieve variant is er met een 205 pk sterke 2-liter turbomotor of de bekende 2-liter dCi die er met 180 pk ook nog net wat meer vermogen uit perst. Maar het meest unieke aan de Laguna GT is Active Drive, en elektronisch gestuurde vierwielbesturing die ervoor zorgt dat je als chauffeur minder aan je stuur hoeft te draaien en dat inzittenden minder van links naar rechts over het meubilair schuiven als er snel wordt gereden.
 
De GT zet vooral uiterlijk een sterker statement neer met bredere bumpers zonder chroom, donkere koplampen en achterlichten en 18 inch wielen. En van binnen? Sportstoelen, een dikker stuur en aluminium pedalen. Renault gaat de nog nieuwe Laguna met de GT meteen herpositioneren. Tot en met september zijn er speciale prijzen. Zo start de hatchback met benzinemotor bij 34.800 euro en komt de Estate diesel op precies 38.000 euro. En misschien is dat wel de meest scherpe eigenschap.

Reacties