We wisten je een maand geleden al te vertellen dat de Renault Laguna een vroegtijdige facelift zou ondergaan. Nu is het dan definitief en weten we ook de details.
 
Renault heeft een paar klanten opgebeld met de vraag wat er veranderd moest worden aan de Laguna om hem aantrekkelijker te maken. Nou, blijkbaar was deze groep best wel tevreden over het uiterlijk, want hieraan heeft de fabrikant op een paar wijzigingen aan het chroom en andere wielen na nauwelijks getornd.
 
De Renault-consument had verder moeite met keuzes maken, waarna de fabrikant maar heeft besloten om het aanbod aan uitrustingsmogelijkheden te halveren. Het Bose soundsysteem uit de coupé daarentegen komt ook voor de vijfdeurs en Estate beschikbaar.
 
De vernieuwde Laguna heeft voortaan twee dieselmotoren met eco2-label in het gamma, de dCi 110 en dCi 150. Voor de 150 pk-versie heeft Renault de CO2-uitstoot met 20 gram per kilometer teruggebracht, dankzij de toevoeging van een snelheidsafhankelijke, elektrische stuurbekrachtiging, verbeterde motorafstellingen en langere overbrengingsverhoudingen. Het verbruik komt theoretisch uit op 1 op 19,6 (139 gr/km CO2).
 
Tot slot kun je in het geval van de 2,0-liter 16V benzinemotor nu ook zonder problemen E85 (bio-ethanol) tanken. Ook de prijzen zijn aangepast. Zo zijn de diesels bijna 3 mille in prijs verlaagd en de benzineversies 2.000 euro. De vernieuwde Laguna is er vanaf 25.500 euro (1.6). Dieselen kost minimaal 26.900 euro (1.5 dCi).

Reacties