Een nog hogere zit, meer dan een verdubbeling van het vermogen en meer bagageruimte dan je ooit zult nodig hebben. De nieuwste Rolls-Royce met een dieselmotor overtreft de Cullinan op alle vlakken. Parkeren in de P.C. Hooftstraat gaat wat lastiger worden. De nieuwste Rolls-Royce is namelijk een mijnbouwtruck met 1.560 pk. Het is een demonstratiemodel voor de nieuwe hybride aandrijflijn met een twaalfcilinderdiesel.
Rolls-Royce bouwt ook diesels en straalmotoren
Rolls-Royce houdt zich niet alleen maar bezig met vervoersmiddelen voor oliesjeiks, succesvolle ondernemers en rappers; ze bouwen ook nog graag grote industriële dieselmotoren en straalmotoren. Eigen mijnbouwvoertuigen bouwen ze normaal niet, maar voor een belangrijke mijnbeurs maken ze graag een uitzondering. Ze willen namelijk graag hun nieuwste hybride aandrijflijn laten zien. Uiteindelijk is het de bedoeling om de motor aan andere voertuigproducenten te verkopen, niet het voertuig zelf.
De Rolls-Royce V12 is een stuk zuiniger
Rolls-Royce combineert zijn MTU 2000-serie V12-diesel met een hybride systeem van Flander Electric. Deze nieuwe aandrijflijn kunnen mijnbouwbedrijven in hun bestaande trucks laten leggen voor een reductie van de uitstoot tot wel 30 procent. De hybride aandrijflijn werkt hetzelfde als in een Toyota Prius: door te remmen, gaat er energie terug de batterij in. Deze energie kan weer toegepast worden voor de acceleratie.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
4 reacties op “Deze Rolls-Royce diesel produceert 1.560 pk”
Het enige dat de RR autofabriek met de motorenfabriek deelt is de historische naam. Verder hebben ze niets meer met elkaar te maken. Het is verwarrend maar zo is het nou eenmaal gegaan.
Lijkt niet eens op een RR.
MTU is Duitse motor bouwer voor scheepvaart treinen industrie en militaire doel einden
En vliegtuigmotoren daar zit RR bij in.
Hij heeft ook wel iets weg van de Cullinan.
Het enige dat de RR autofabriek met de motorenfabriek deelt is de historische naam. Verder hebben ze niets meer met elkaar te maken. Het is verwarrend maar zo is het nou eenmaal gegaan.