
De term crossover is een eufemisme voor een SUV die niet bedoeld is voor offroad-werk. Je koopt ze om lekker hoog door het verkeer te ploegen en wat harder over drempels te kunnen. Als je dan toch per se door de bossen wilt boenderen, dan koop je maar een echte SUV. Óf je gaat langs bij JE Design.
De tuner bedacht de Seat Ateca All-Terrain – een crossover met de nadruk op crossen. Ze popnagelen kunststoffen wielkastverbreders op de Seat Ateca om ‘m 70 millimeter breder te maken. Nieuwe dempers verhogen de auto met 20 millimeter en door de nieuwe banden met maatje 215/16 R16 groeit de bodemspeling nog eens met 10 millimeter.
Spacers zetten de offroad-wielen 40 millimeter per kant verder op de hoeken. Om de biologische klok van arme knaagdiertjes om zeep te helpen, kun je voor 1.190 euro twee led-lichtbalken op het dak laten monteren. Een tripje naar de spuiter of wrapboer is niet nodig. Alle onderdelen kun je zo monteren.
Alle onderdelen die je nodig hebt voor een Seat Ateca All-Terrain kosten bij elkaar 13.964 euro. Het wrapje zit er niet bij. JE Design biedt ook vermogensupgrades aan. Maar je kunt natuurlijk direct de Cupra Ateca pakken.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Seat Ateca-facelift is hier

Seat Ateca FR 2.0 TSI 4Drive DSG

Seat Ateca Xcellence 2.0 TDI DSG 4Drive

Seat Ateca 1.4 EcoTSI 150 pk DSG Xcellence

Crossover test – Gemengd gezin

Goedkoopste PHEV van Nederland is duizend euro goedkoper dan een instap-Golf

Seat gaat eindelijk naar Amerika, maar de manier waarop is een beetje zuur voor Seat

Is zo’n toffe Seat Leon Cupra nu eindelijk een beetje betaalbaar geworden?

Seat toch niet dood? De baas vertelt onder welke voorwaarde het automerk blijft bestaan

Cupra gaat iets doen wat Seat nooit mocht van VW, maar hoe ziet de toekomst van Seat eruit?

Euro 7-norm zou volgens Seat-baas het einde kunnen betekenen van kleine, goedkope auto’s

Wat betekent het als je in het buitenland deze dubbele haaientanden tegenkomt?

Ook dit Europese land is de maximumsnelheid verhoogd naar 150 km/u (maar niet voor iedereen)

Goedkoopste PHEV van Nederland is duizend euro goedkoper dan een instap-Golf

Seat gaat eindelijk naar Amerika, maar de manier waarop is een beetje zuur voor Seat

Het is onmogelijk om te ontsnappen aan deze methode om hardrijders te pakken (behalve met een cabriolet)

Cupra Born VZ: kun je fun hebben met een EV onder 50.000 euro?

De Hyundai Ioniq 5 is waarschijnlijk groter dan je denkt – hoe bevalt de vernieuwde versie? (review)

Dit is de populairste Volvo van dit moment, maar dan ruimer en goedkoper. Moet je dat willen? (review)

Skoda Elroq RS is heel erg snel, maar tegelijkertijd best wel traag

Is de Dacia Bigster nog altijd een echte ‘no-nonsense’ Dacia? (review)

Waarom je niet bang (meer) hoeft te zijn dat Nissan failliet gaat

De eerste volwaardige elektrische auto krijgt nu eindelijk een opvolger

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Boeven stelen ongemerkt 900 (!) motoren uit autofabriek, maar niemand weet hoe

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Door deze uitvinding rij jij straks voor slechts 7 euro met de auto naar Berlijn

Tien jaar later kunnen eigenaren van Volkswagen-diesels nog steeds vergoeding krijgen voor de dieselgate

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is
