Seat Ateca All-Terrain is geen crossover meer

Geen drempel is te hoog voor de Seat Ateca All-Terrain

Seat Ateca All-Terrain
Seat Ateca All-Terrain
Seat Ateca All-Terrain
Seat Ateca All-Terrain
Seat Ateca All-Terrain
Seat Ateca All-Terrain
Seat Ateca All-Terrain
Seat Ateca All-Terrain
Seat Ateca All-Terrain
Seat Ateca All-Terrain
Seat Ateca All-Terrain
Seat Ateca All-Terrain
Seat Ateca All-Terrain
Seat Ateca All-Terrain
Seat Ateca All-Terrain
Seat Ateca All-Terrain
Seat Ateca All-Terrain
Seat Ateca All-Terrain

De term crossover is een eufemisme voor een SUV die niet bedoeld is voor offroad-werk. Je koopt ze om lekker hoog door het verkeer te ploegen en wat harder over drempels te kunnen. Als je dan toch per se door de bossen wilt boenderen, dan koop je maar een echte SUV. Óf je gaat langs bij JE Design.

De tuner bedacht de Seat Ateca All-Terrain – een crossover met de nadruk op crossen. Ze popnagelen kunststoffen wielkastverbreders op de Seat Ateca om ‘m 70 millimeter breder te maken. Nieuwe dempers verhogen de auto met 20 millimeter en door de nieuwe banden met maatje 215/16 R16 groeit de bodemspeling nog eens met 10 millimeter.

Spacers zetten de offroad-wielen 40 millimeter per kant verder op de hoeken. Om de biologische klok van arme knaagdiertjes om zeep te helpen, kun je voor 1.190 euro twee led-lichtbalken op het dak laten monteren. Een tripje naar de spuiter of wrapboer is niet nodig. Alle onderdelen kun je zo monteren.

Alle onderdelen die je nodig hebt voor een Seat Ateca All-Terrain kosten bij elkaar 13.964 euro. Het wrapje zit er niet bij. JE Design biedt ook vermogensupgrades aan. Maar je kunt natuurlijk direct de Cupra Ateca pakken.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws