Seat zegt geen voorloper van een productiemodel te willen zien in de IBL concept die zojuist in Frankfurt werd onthuld. Maar de 4,67 meter lange sedan lijkt toch wel erg realistisch en zou een goede opvolger zijn van de Exeo, die als Audi-kloon niet bijster wil aanslaan.
 
Nee, zegt men bij Seat, de IBL is alleen maar een designstudie om te laten zien welke vormtaal de toekomstige modellen van de Spaanse VW-dochter zal gaan dragen. Nu zijn er onderstellen genoeg binnen het concern waarop zoiets kan.
 
Lange wielbasis en korte overhang zorgen voor een krachtige uitstraling, maar ondanks de trots van de ontwerper, is het toch een voorbode van de eerste de beste leasebak. Het enige dat in het ontwerp nog iets opvalt zijn de lijnen in het front, maar die zien we zomaar niet in productie terug.
 
Voor de aandrijving dient een plug-in hybride en dat is een techniek die nog niet uit de productie komt. Van de vergaande toepassing van LED’s en de koppeling aan internet van de boordcommuncatie, kijkt niemand uit de autowereld meer op. Wij dus ook niet! Op naar de volgende concept.

Reacties

Meer van TopGear