Dit is de Shelby GT500CR 900S. De letters CR staan voor Classic Recreations, het bedrijf achter deze Mustang. Het cijfer 900 staat voor de minimale hoeveelheid pk’s die je kunt verwachten. De filosofie achter de Shelby GT500CR 900S is vermogen toevoegen en gewicht weghalen. Je hoeft geen ingenieurstitel te hebben om te concluderen dat dit meer snelheid betekent.
Het bedrijft heeft de officiële licentie van Shelby American op zak om auto’s te restaureren. Ze focussen zich op de GT350 en de GT500. Eerder bouwden ze een GT500 met een volledig koolstofvezel body, en ze hadden een tijdje de rechten op Eleanor-Mustangs in handen. Je weet wel, de filmauto uit Gone in 60 seconds.
Hoe maken ze de Shelby GT500CR 900S?
Om te beginnen bestellen ze een ‘427’-motor bij Ford Performance – 7 liter groot. Deze motor is al goed voor bijna 800 pk, maar als je daar een supercharger bij bestelt en zaken als een intercooler, zit je al snel op de 1.000 pk. De klant mag kiezen tussen 900 of 1.000 pk en of de auto uitgerust mag worden met een handbak met zes versnellingen of een automaat.
De tellers krijgen chromen sierlijsten en de handtekening van Carroll Shelby wordt in de stoelen gestikt. Het stuur is van hout voor een ouderwetse uitstraling. Niet alles is van vroeger: bluetooth, stuurbekrachtiging en moderne Michelin-banden zijn aanwezig.
Hoe snel is de Mustang met 900 pk?
Over specificaties wil Classic Recreations niets kwijt. Langzaam zal de Shelby GT500CR 900S niet zijn. Ander cijfers hebben we wel voor je: zo ben je minimaal 230.000 euro voor ‘m kwijt. Dan zijn er nog opties voor een andere lak, een leren interieur en een anti-diefstalpakket. Voor zo’n 20.000 euro krijg je het Track Pack met andere dempers, dikkere remmen en sterkere velgen. Voor 50.000 euro installeren ze een koolstofvezel koets. Al deze prijzen zijn uiteraard zonder Nederlandse belastingen.
De sigaar heeft op 3 mei 2022 geschreven:
Duitse kentekens kloppen ook niet in Undercover, is met het NL letter-en cijfer type ….. 100% fake