Regeren is vooruitzien. Wanneer Land Rover aankondigt nu écht te stoppen met de Defender, stapt Charles Fawcett in de auto en rijdt hij naar de fabriek. Zijn bedrijf Twisted Automotive plaatst in 2015 een bestelling van zo’n 7,5 miljoen pond voor 240 exemplaren van de Land Rover Defender, wat nu ongeveer 35.000 euro per auto is. Deze Defenders behoren tot de laatste ooit gebouwd.

In de twee jaar die volgen worden de auto’s beetje bij beetje geleverd en opgeslagen. Sindsdien kun je bij Twisted terecht voor een fabrieksnieuwe Defender 110. En dat niet alleen: het bedrijf past ze eerst voor je aan om de auto helemaal aan de wensen te laten voldoen. De laatste zestien exemplaren van de forse bestelling, daar doet het bedrijf iets speciaals mee.

Leuk verdienmodel

De helft van het laatste zwikje is Utility Wagon, en de andere helft is Station Wagon. Die laatste herken je aan de achterste zijruit. Waarom acht stuks per carrosserievorm? Van elke kleur die Land Rover toen leverde, heeft Twisted er één. Het bedrijf neemt de auto’s grondig onder handen en verkoopt ze daarna aan je voor zo’n 135.000 pond, dus zo’n 112.000 euro meer dan eerst.

Het bewaren van de auto’s en het modificeren, is natuurlijk niet gratis, maar je kunt wel stellen dat de investering van de slimme ondernemer zich leuk terugbetaalt. De laatste zestien krijgen de stempel One of One, omdat ze allemaal naar de wens van de klanten worden aangepast en dus uniek zijn. Je kunt (als je snel genoeg bent) kiezen uit een 2,3-liter benzine of uit de 2,2-liter dieselversie.

Er zijn ook goedkopere Defenders

Overigens hebben ze in de voorraad ook nog Defenders die minder hoeven te kosten. Zo staat er ook een frisse Defender 90 met minder dan 100 kilometer op de teller voor omgerekend net geen 70.000 euro. Of een Defender 110 uit dezelfde bestelling voor zo’n 75.000 euro. Je kunt dus nog een gloednieuwe en originele oer-Defender bezitten.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)