
Mocht je het gemist hebben. Het Chinese Geely en het Duitse Mercedes hebben tegenwoordig gedeelde voogdij over Smart. En dat gaat lekker, want vandaag laten ze schetsen van het tweede model zien. Hij heet de Smart #3. Wat had je dan gedacht? #2? Oké, boomer. Hoe dan ook: het wordt een coupé-SUV en als we een gokje mogen wagen, wordt het de grootste Smart tot nu toe
Ontwerpbaas Gorden Wagener omschrijft het zijaanzicht als ‘gespierd’, ‘elegant sensueel’ en ‘perfect gebalanceerd’. Je merkt dat Wagener goed heeft opgelet bij het lessen designtaal. De Smart #3 krijgt zeer smalle ledverlichting en iets dat ze een haaienneus noemen. De luchtinlaten moeten aangeven dat de prestaties niet zullen tegenvallen.
Wanneer komt de Smart #3?
Met een beetje geluk komt er net als bij de #1 een Brabus-versie met ruim 400 pk en een 0-100-tijd van minder dan 4 seconden. Je moet nog even geduld hebben voordat er meer informatie komt over de Smart #3. Hij zal zijn opwachting maken tijdens de autobeurs van Shanghai. Die vindt plaats op 18 april. De #1moet je binnenkort kunnen pre-orderen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Dit Duitse elektrische merk besluit onverwachts om toch benzinemotoren te gaan verkopen

De Smart #5 is zwaarder en groter dan een Audi Q5

Smart #1 Brabus krijgt een bodykit en andere extra’s van … Brabus

Smart #3 review: Smart is de weg kwijt, en dat is zo erg nog niet

Smart #3: 1e rij-indruk

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

De enorme lengte van de nieuwste Cadillac is niet eens het grootste probleem voor Nederland

BMW X7 Nishiki Lounge: geen sportpakket, wel een bijzonder interieur

Lexus LX500d Overtrail: de Japanners maken stiekem nog altijd diesels

Lexus maakte al onverwoestbare auto’s, maar waarschijnlijk is dit de meest onverwoestbare tot nu toe

De gigantische Hyundai Ioniq 9 is nog iets groter dan de Kia EV9 (en hij komt naar Nederland)

Je kunt 43.000 euro aanbetalen op een auto die al acht jaar niet geleverd wordt

Maar liefst 163.606 Nederlandse automobilisten met een EV willen terug naar benzine

Tesla-rijders zijn hun auto zat en ruilen hem in, maar hoe komt dat eigenlijk?

Een van de coolste nieuwe auto’s van de afgelopen tijd kost nu tweedehands al geen drol meer

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Leaserijders die zich schamen voor hun auto mogen hun Tesla eerder inleveren

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

De nieuwe Grandland rijdt weer als een echte Opel (review)

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Je kunt 43.000 euro aanbetalen op een auto die al acht jaar niet geleverd wordt

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Maar liefst 163.606 Nederlandse automobilisten met een EV willen terug naar benzine

Tesla-rijders zijn hun auto zat en ruilen hem in, maar hoe komt dat eigenlijk?
