De gebroeders Coronel doen zo veel op en om het circuit, dat je zou verwachten dat er naast Tim en Tom ook nog een Tam en Tum bestaan. In werkelijkheid zijn de twee niet alleen heel druk, ze lopen ook al een tijdje mee. Tom Coronel start volgend jaar aan zijn 31ste raceseizoen – en dat is ook de reden dat hij zijn startnummer 50 (dat de 50ste verjaardag van sponsor DHL vierde) inwisselt voor startnummer 31. Daarnaast wisselt hij zijn Cupra WTCR-auto in voor een Audi RS 3.

De ETCC ging op in de WTCC en die ging weer over in de WTCR. Tel je alle jaren in deze kampioenschappen mee, en je kunt niet anders dan concluderen dat geen enkele andere coureur langer meedraait in deze klasse. Tel er de races van de AX Cup en de Dutch Touring Car Championship bij op en Coronel gaat zelfs richting de 500 races. Helaas ontbreekt een race op Zandvoort dit jaar op de kalender van de WTCR. Op welk circuit hij zijn 500e race gaat rijden, is nog niet duidelijk, wel dat hij het gaat vieren.

De Audi RS 3 is gebouwd conform het WTCR-reglement. Wat betekent dat in de neus van gele racer geen vijfcilinder met 400 pk ligt, maar een 2,0-liter viercilinder met 350 pk, die alleen de voorwielen aandrijft. De 0-100-tijd is 4,5 seconden en de top is 265 km/u. Het gewicht is net minder dan 1.300 kilo. De eerste race van de WTCR zou plaatsvinden in Marrakesh, maar deze is van de kalender verdwenen. Eind april is dan de eerste race van Coronel in zijn nieuwe RS 3.

De carrière van Tom Coronel

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)