
Europa moet nog even in de wachtkamer, maar in de Verenigde Staten kunnen liefhebbers van de Subaru Impreza alvast naar de dealer hollen om het nieuwste model te bestellen. Die is aan alle kanten gegroeid, maar het belangrijkste nieuws is dat Subaru de derde generatie van de Impreza ook als hatchback op de markt brengt.
Het is allemaal leuk en aardig, een bijna 10 centimeter langere wielbasis en een uiterlijk dat je bijna volwassen zou kunnen noemen. Maar die hatchback… is er dan niets meer heilig? Hij komt overigens in de plaats van de Impreza Plus, die meer als stationwagen te boek stond. Vooralsnog zijn er geen mededelingen gedaan over een eventuele komst naar onze kant van de plas, maar misschien doet Subaru er verstandig aan de vijfdeurs Subaru aan de Amerikanen te gunnen.
Afgezien van een nieuw ontwikkeld chassis zijn er bij de Impreza verder weinig schokkende technische ontwikkelingen. Onder de motorkap van de Impreza WRX ligt dus nog steeds een viercilinder boxer turbomotor met een vermogen van 224 pk en een koppel van 306 Nm. Die prestaties gaan wel gepaard met een lager brandstofverbruik en schonere uitlaatgassen. In een later stadium volgt vanzelfsprekend nog een aantal andere uitvoeringen. Nu nog even afwachten of Subaru zijn trouwe Impreza-fans aan boord kan houden.
Meer van TopGear


Deze toffe Subaru Impreza 2.5 RS was van Ken Block en kan nu van jou zijn

Kooptip: Zeldzame Subaru Impreza P1 voor een schappelijk bedrag (als je wat moeite wilt doen)

Colin McRae crashte deze Subaru Impreza, en nu kan ie van jou zijn

Waarom de Subaru Prodrive P25 geen gouden velgen heeft (plus alles wat je moet weten)

Dit is de Prodrive P25 – de ultieme Subaru Impreza 22B

Is zo’n zwaar onderschatte Subaru Levorg na 11 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Maakt deze nieuwe uitvinding van Subaru de fietshelm overbodig?

De betrouwbaarste auto in zijn klasse stapt over naar de verkeerde kant

De Subaru Forester e-Boxer is de duurste in zijn klasse, maar is het ook de beste? (review)

Zullen Subaru-fans boos of blij zijn als ze horen welke motor in deze Impreza ligt?

Legendarische rallyauto voor de straat (die ooit heel goedkoop was in Nederland) keert terug

Mitsubishi blijft grabbelen in de Renault-ton: dit is de nieuwe Grandis

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Deze extreem onsuccesvolle elektrische Toyota is nu flink goedkoper – dit kost ie

Deze betrouwbare V8 heeft slechts 3.057 kilometer per jaar gereden (en is dus de perfecte tweedehands auto)

Deze bijzondere auto die het slechtste van twee werelden combineert, wordt een tikkeltje beter

De banden op deze dikke Nissan kosten 400 euro (per stuk, niet per set)

Deze bijzondere auto hoort niet in Nederland te zijn, en toch staat er eentje te koop

Zoveel Nederlanders gaan er daadwerkelijk met hun elektrische auto op vakantie

Je moet snel zijn als je deze Mercedes CLA met de krachtigste viercilinder ooit wilt kopen

Dit is de eerste legale elektrische step voor Nederland (en dit kost ie)

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg
