Waarom deze Impreza bijna 40.000 euro kost

Hint: je betaalt meer voor minder

subaru impreza p1
subaru impreza p1
subaru impreza p1
subaru impreza p1
subaru impreza p1
subaru impreza p1
subaru impreza p1
subaru impreza p1
subaru impreza p1
subaru impreza p1
subaru impreza p1
subaru impreza p1
subaru impreza p1
subaru impreza p1
subaru impreza p1
subaru impreza p1
subaru impreza p1
subaru impreza p1

Gaat Subaru achter Porsche aan in de prijzenexplosie? Misschien, maar voorlopig nog niet. Ook hebben we hier niet te maken met een overmoedige verkoper. Deze Subaru Impreza mist iets en draagt daarom een vraagprijs van bijna 40.000 euro. Je kijkt naar een zeldzame Subaru Impreza P1 met twee deuren.

Een zeldzaamheid, want Subaru maakt het je meestal makkelijker om je achterpassagier doodsangsten uit te laten staan met vier deuren. Officieel werd de tweedeurs Impreza niet in Europa geleverd. Performance-tovenaar Prodrive importeerde slechts 1.000 exemplaren om tot P1 om te bouwen.

De helft sneuvelde in de loop der jaren, omdat Impreza. De P1 kreeg een grotere turbo, een nieuwe uitlaat, grotere remmen, een schroefset en 18-inch Prodrive-velgen. Naast de (nog zeldzamere) 22B is de P1 één van de meest begeerlijke Subaru’s. De Subaru Impreza P1 produceert nu 283 pk (+65) op 1.295 kilo.

Heeft de Subaru Impreza P1 nadelen?

De gemiddelde Subaru-bestuurder zal de plaatsing van het stuur als een nadeel ervaren. De besturingshoepel zit rechts en dat is onhandig voor de McDrive, het natuurlijke habitat voor Impreza’s uit de jaren ’90. Ach, dan heb je een excuus om de Impreza P1 te gebruiken waarvoor hij echt gemaakt is.

Koop maar! Of ga je liever voor een nieuwere Impreza?

Reacties
  1. i-dtec 3 zegt op 20 april 2017 om 22:38:

    €40.000. Dat is veel voor een tweedehands met 286pk.
    Een beetje meer uitgeven en je krijgt een Honda Civic typeR van een jaartje met 310 paardjes, en met het stuur links.

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken