WRX STi, het lijkt een willekeurig bijeengeraapte letterreeks, maar voor de kenner is meteen duidelijk dat we te maken hebben met serieus rallytuig. Geen sedan meer zoals bij de vorige generaties, maar een hatchback die qua design niet direct moeders mooiste is. De vraag is echter of je een dergelijk brok toptechniek wel zonodig mooi moet verpakken. Dat leidt alleen maar af.
 
De ingrediënten zijn door de jaren heen niet veranderd, een viercilinder boxermotor met turbo en vierwielaandrijving. De huidige motor levert met een inhoud van 2,5 liter een vermogen van 300 pk en komt aan een koppel van 407 Nm. Tja, dan blijft er eigenlijk niet zoveel te wensen over. Of toch wel?
 
Alles kan altijd beter, sneller en harder. En daar komt Scoobysport om de hoek kijken. Die pakt de al snelle WRX STi nog eens extra aan. De uitlaat wordt van voor tot achter vervangen door een roestvrijstalen variant met een grotere doorstroming.

Peuteren aan de motorelektronica levert ook nog wat op en verder kan er nog worden gekozen voor grotere remmen met keramische remblokken. Leuk om er zo een beetje vermogen bij te krijgen. Een beetje?! De Subaru levert dan maar liefst 384 pk! Sorry? Jazeker, driehonderdvierentachtig!

Reacties