
Kun je als inwoner van Japan niet rijkelijk strooien met je Yens, ben je min of meer gebonden aan de kei-car vanwege de enorme fiscale voordelen. Deze kleine rakkers hebben een afmeting van maximaal 3,4 meter lang 1,48 meter breed 2 meter hoog. Daarmee vallen nogal wat auto’s af, noem bijvoorbeeld een S-klasse. En dat dwingt de Japanners creatief te worden.
In geen enkel ander land zijn ze zo goed in het totaal transformeren van kleine auto’s naar volwaardige miniatuurtjes van snellere, grotere of luxere modellen. Neem nou deze Rolls-Royce Bus. In het geval van de Jimny (die ook leverbaar is in kleinere kei-vorm) had Suzuki het meeste voorwerk al gedaan. De offroader zag er al uit als een kleine G-klasse, en tuner Damd kopt ‘m nu in.
Suzuki Jimny als Defender of G-klasse
Bij de Japanse tuner Damd kun je nu terecht om jouw Jimny om te laten bouwen tot Little G of Little D. De Suzuki rolt na de gezichtstransplantatie naar buiten als poppige Land Rover Defender of als te heet gewassen G-klasse. En het staat ‘m nog verdacht goed ook – alsof ie ervoor gemaakt was.
En daarmee is het wachten tot iemand geïnspireerd raakt om dezelfde dwaasheid toe te passen als AMG dat deed met de echte G-klasse. Een V12 is misschien wat te veel van het goede, maar een potente V6 in een Jimny, dat wil iedereen wel zien. Of je erin wilt rijden, is een tweede…
Meer van TopGear


Bij deze tuner kun je je Suzuki Jimny laten ombouwen tot Lancia Delta or Renault 5

Damd vermomt de Suzuki Jimny als Lancia Delta Integrale en Renault 5

Suzuki Jimny by Twisted review: kleine 4×4 wordt stoerder met turbo

Herrezen uit de dood: Suzuki komt met een elektrische Jimny voor Europa!

Er is nu een vijfdeurs Suzuki Jimny, maar niet voor hier

Er is één (betaalbare) benzineauto die nog veel betrouwbaarder blijkt dan een Toyota

De ANWB tipt een wel heel bijzondere auto als meest waardevaste aankoop

De tien zuinigste tweedehandsauto’s op benzine die je nu (voor weinig) kunt kopen

Verrek: Suzuki heeft helemaal nog geen elektrische auto’s

Standaard een extra set winterbanden: waarom hebben auto’s dat niet?

Valt met de nieuwe Suzuki Swift nog ouderwetse lol te beleven? (review)

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Damd vermomt de Suzuki Jimny als Lancia Delta Integrale en Renault 5

Skoda Kylaq: kleine crossover met benzinemotor voor 8.726 euro (ja, nieuw)

De prijs van de Hyundai Inster is bekend: de goedkoopste volwaardige EV van dit moment?

Bij deze tuner kun je je Suzuki Jimny laten ombouwen tot Lancia Delta or Renault 5

Dacia Spring: hoe goed of slecht rijdt de goedkoopste elektrische auto van Nederland? (review)

De goedkoopste EV van Nederland kost 10.000 euro minder dan een VW Polo

Dacia Spring: De goedkoopste elektrische auto van Nederland is vernieuwd

Deze onopvallende BMW 5-serie heeft meer vermogen dan een Bugatti Veyron

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Dit had makkelijk jouw volgende auto kunnen zijn, maar Nederlanders maken domme keuzes

Eindelijk een Subaru die geen fortuin moet kosten in Nederland (en daarom zullen fans hem haten)

Er is één (betaalbare) benzineauto die nog veel betrouwbaarder blijkt dan een Toyota

De populairste Mazda van het moment was verrassend oud (en nu is er een nieuwe)

Is de nieuwe Mazda 6e eindelijk een goede elektrische auto van Mazda? (review)

Toyota houdt vast aan waterstof, komt nu ook met rallyauto met verbrandingsmotor

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Waarom er nu weer duizenden nieuwe auto’s staan te verpieteren in de havens van Antwerpen

Dringende oproep: remmen bij ‘het veiligste merk ter wereld’ kunnen er plotseling helemaal mee ophouden

Dit had makkelijk jouw volgende auto kunnen zijn, maar Nederlanders maken domme keuzes

Eindelijk een Subaru die geen fortuin moet kosten in Nederland (en daarom zullen fans hem haten)
