Kun je als inwoner van Japan niet rijkelijk strooien met je Yens, ben je min of meer gebonden aan de kei-car vanwege de enorme fiscale voordelen. Deze kleine rakkers hebben een afmeting van maximaal 3,4 meter lang 1,48 meter breed 2 meter hoog. Daarmee vallen nogal wat auto’s af, noem bijvoorbeeld een S-klasse. En dat dwingt de Japanners creatief te worden.

In geen enkel ander land zijn ze zo goed in het totaal transformeren van kleine auto’s naar volwaardige miniatuurtjes van snellere, grotere of luxere modellen. Neem nou deze Rolls-Royce Bus. In het geval van de Jimny (die ook leverbaar is in kleinere kei-vorm) had Suzuki het meeste voorwerk al gedaan. De offroader zag er al uit als een kleine G-klasse, en tuner Damd kopt ‘m nu in.

Suzuki Jimny als Defender of G-klasse

Bij de Japanse tuner Damd kun je nu terecht om jouw Jimny om te laten bouwen tot Little G of Little D. De Suzuki rolt na de gezichtstransplantatie naar buiten als poppige Land Rover Defender of als te heet gewassen G-klasse. En het staat ‘m nog verdacht goed ook – alsof ie ervoor gemaakt was.

En daarmee is het wachten tot iemand geïnspireerd raakt om dezelfde dwaasheid toe te passen als AMG dat deed met de echte G-klasse. Een V12 is misschien wat te veel van het goede, maar een potente V6 in een Jimny, dat wil iedereen wel zien. Of je erin wilt rijden, is een tweede…

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)