Weet je wat we missen tegenwoordig? Lekker foute tuners. Je weet wel, van die bedrijven die een dikke auto bij de kladden pakken en deze dan nog dikker aankleden. Uiteraard over het randje van de goede smaak, maar meer is altijd beter. Een Lange Lummel Speciaal smaakt beter dan een gewone frikandel, toch? Met de Techart Magnum worden onze gebeden gehoord, want het is een heerlijk fout apparaat geworden.

De naam Techart Magnum is bijna legendarisch te noemen. De Porsche-veredelaar uit Leonberg (die goede vrienden is met DJ La Fuente) had al voor de eerste generatie de meest uitbundige conversies in de aanbieding voor de Cayenne. De Techart Magnum is altijd de dikste variant geweest. Het was een tijdje stil qua foute Cayennes, maar hier is gelukkig de meest recente versie van de Techart Magnum.

Vier uitvoeringen

Ze hebben zich bij Techart absoluut niet ingehouden en dat is goed nieuws. Want als je een subtiele Cayenne wenst, bestel je maar een donkerblauw met kleine wieltjes. De Magnum komt er in maar liefst vier smaakjes: de basisversie, de Magnum Sport die kun je herkennen aan de uitlaten in het midden, Magnum Unique en de Magnum First Edition. Van die laatste gaan ze bij Techart er maar 25 bouwen.

Techart Magnum groen paars naast elkaar

De bodykit is een hele flinke, met spatbordverbreders, dikke spoilers, diffusor, sideskirts en een hele diepe voorspoiler. Maar er is meer anders: de motorkap is ook helemaal nieuw, evenals de spiegelkappen. Uiteraard ontbreekt een setje nieuwe velgen niet. Deze zijn met 23 inch diameter nu dermate groot, dat je er in Amsterdam een paar honderd euro huur voor kunt vragen.

De Techart Magnum is daadwerkelijk sneller dan standaard

Het is overigens niet alleen maar show. Bij Techart nemen ze ook de techniek onder handen. De sterkste variant – gebaseerd op de Turbo GT – kietelen ze tot 930 pk en 1.100 Nm. De prestaties zijn bizar voor zo’n kolos: in 2,6 seconden zit je op de 100 km/u. De topsnelheid is begrensd op 330 km/u, anders was 350 km/u mogelijk. Dat is echt extreem snel voor auto van het formaat eengezinswoning. Dat is sneller dan de M5 Touring. Gek genoeg is de Techart Magnum – ook met hybride techniek – zo’n 70 kilo lichter.

Lees ook: Nieuwe auto van DJ La Fuente is een Porsche 911

Overigens hoeft de basis geen Turbo GT te zijn. Heb je een reguliere Cayenne S, dan gaat ie naar 562 pk en 720 Nm. De Cayenne Turbo E-Hybrid tillen ze naar 800 pk en 1.040 Nm. Voor minder dan een V8 doen ze het dus niet bij Techart. Uiteraard kun je jouw Techart Magnum helemaal naar je eigen smaak aankleden. Het interieur kan helemaal opnieuw bekleed worden in de meest uitzinnige kleurencombinaties. Over prijzen zeggen ze dan niets, maar reken op een hoop. Vind je de Magnum te uitbundig, dan kun je ook kiezen voor deze subtiele conversie.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *