
Weet je wat we missen tegenwoordig? Lekker foute tuners. Je weet wel, van die bedrijven die een dikke auto bij de kladden pakken en deze dan nog dikker aankleden. Uiteraard over het randje van de goede smaak, maar meer is altijd beter. Een Lange Lummel Speciaal smaakt beter dan een gewone frikandel, toch? Met de Techart Magnum worden onze gebeden gehoord, want het is een heerlijk fout apparaat geworden.
De naam Techart Magnum is bijna legendarisch te noemen. De Porsche-veredelaar uit Leonberg (die goede vrienden is met DJ La Fuente) had al voor de eerste generatie de meest uitbundige conversies in de aanbieding voor de Cayenne. De Techart Magnum is altijd de dikste variant geweest. Het was een tijdje stil qua foute Cayennes, maar hier is gelukkig de meest recente versie van de Techart Magnum.
Vier uitvoeringen
Ze hebben zich bij Techart absoluut niet ingehouden en dat is goed nieuws. Want als je een subtiele Cayenne wenst, bestel je maar een donkerblauw met kleine wieltjes. De Magnum komt er in maar liefst vier smaakjes: de basisversie, de Magnum Sport die kun je herkennen aan de uitlaten in het midden, Magnum Unique en de Magnum First Edition. Van die laatste gaan ze bij Techart er maar 25 bouwen.

De bodykit is een hele flinke, met spatbordverbreders, dikke spoilers, diffusor, sideskirts en een hele diepe voorspoiler. Maar er is meer anders: de motorkap is ook helemaal nieuw, evenals de spiegelkappen. Uiteraard ontbreekt een setje nieuwe velgen niet. Deze zijn met 23 inch diameter nu dermate groot, dat je er in Amsterdam een paar honderd euro huur voor kunt vragen.
De Techart Magnum is daadwerkelijk sneller dan standaard
Het is overigens niet alleen maar show. Bij Techart nemen ze ook de techniek onder handen. De sterkste variant – gebaseerd op de Turbo GT – kietelen ze tot 930 pk en 1.100 Nm. De prestaties zijn bizar voor zo’n kolos: in 2,6 seconden zit je op de 100 km/u. De topsnelheid is begrensd op 330 km/u, anders was 350 km/u mogelijk. Dat is echt extreem snel voor auto van het formaat eengezinswoning. Dat is sneller dan de M5 Touring. Gek genoeg is de Techart Magnum – ook met hybride techniek – zo’n 70 kilo lichter.
Lees ook: Nieuwe auto van DJ La Fuente is een Porsche 911
Overigens hoeft de basis geen Turbo GT te zijn. Heb je een reguliere Cayenne S, dan gaat ie naar 562 pk en 720 Nm. De Cayenne Turbo E-Hybrid tillen ze naar 800 pk en 1.040 Nm. Voor minder dan een V8 doen ze het dus niet bij Techart. Uiteraard kun je jouw Techart Magnum helemaal naar je eigen smaak aankleden. Het interieur kan helemaal opnieuw bekleed worden in de meest uitzinnige kleurencombinaties. Over prijzen zeggen ze dan niets, maar reken op een hoop. Vind je de Magnum te uitbundig, dan kun je ook kiezen voor deze subtiele conversie.
Meer van TopGear


Deze 7 zuinige SUV’s zien er veel duurder uit dan dat ze zijn (goedkoper dan een Golf)

Deze toppers worden youngtimer in 2025 en kun je dan goedkoop zakelijk rijden

Mark Zuckerberg laat zijn droom-Porsche bouwen, en het is geen standaard Cayenne

Is de elektrische Lotus Eletre R beter dan de Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid met een V8?

Ultieme Bijlmer Bajes Bolide nu nog sneller

Krijg de nieuwe TopGear Porsche Special als allereerste in handen!

Voor een paar duizend euro maak je de goedkoopste Porsche 911 net zo snel als de duurste

Porsche overweegt een auto te bouwen die heel dom klinkt, maar eigenlijk geniaal is

De Porsche 911 Turbo 50 Years kost een ton meer dan een gewone, is ie dat waard? (review)

Porsche lanceert relevante modellen voor Nederland, met een nogal tegenstrijdige naam

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Ken jij die schattige Lada Niva nog? Er is een nieuwe die 15.000 euro kost

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Hoe de Belastingdienst per ongeluk de Nederlandse wegen veiliger heeft gemaakt

Niemand wil deze ‘dikke BMW’ hebben, dus geeft BMW 21.080 euro korting

Die grote SUV’s die jij wilt rijden kosten meer voetgangers het leven

Lexus LX500d Overtrail: de Japanners maken stiekem nog altijd diesels

Is de goedkoopste versie van de Polestar 3 al goed genoeg, of moet je toch even doorsparen?

We hebben goed nieuws voor liefhebbers van de Volvo XC90 met benzinemotor

Als je nu een Volvo van 83.500 euro koopt, krijg je een auto die helemaal niet af is

Porsche lanceert relevante modellen voor Nederland, met een nogal tegenstrijdige naam

Moet je een Mercedes laten staan voor deze nieuwe Chinese Omoda 9? (review)

Nederlands bedrijf bouwt populaire Volvo om naar EV, voor een bizar hoge prijs (maar voor ondernemers kan het interessant zijn)

Met deze kit geef je een moderne Japanse auto de looks van een oude Amerikaan

Deze onopvallende BMW 5-serie heeft meer vermogen dan een Bugatti Veyron

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Als je goedkoop boodschappen wil doen in Duitsland, heb je aan je rijbewijs niet voldoende

Speciale feest-Volkswagen met 326 pk komt nu ook naar Nederland

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Het wordt nog minder leuk om op de Autobahn te rijden als het zo doorgaat (maar er is ook goed nieuws)

De nieuwe snelle Mercedes van de politie heeft nu al groot voordeel ten opzichte van de Audi

Met de Opel Mokka GSE is er eindelijk weer een ouderwets sportieve Opel (280 pk)

Als je goedkoop boodschappen wil doen in Duitsland, heb je aan je rijbewijs niet voldoende

Normaal zijn Honda’s veel te duur, maar deze kan de goedkoopste auto van Nederland worden

Speciale feest-Volkswagen met 326 pk komt nu ook naar Nederland

Rijke mensen willen echt geen elektrische auto, komt Lamborghini achter

Hoe komt het dat Verstappen niet voorbij kon aan Leclerc? En moet ik wel naar de GP van België gaan volgend jaar?
