
Weet je wat we missen tegenwoordig? Lekker foute tuners. Je weet wel, van die bedrijven die een dikke auto bij de kladden pakken en deze dan nog dikker aankleden. Uiteraard over het randje van de goede smaak, maar meer is altijd beter. Een Lange Lummel Speciaal smaakt beter dan een gewone frikandel, toch? Met de Techart Magnum worden onze gebeden gehoord, want het is een heerlijk fout apparaat geworden.
De naam Techart Magnum is bijna legendarisch te noemen. De Porsche-veredelaar uit Leonberg (die goede vrienden is met DJ La Fuente) had al voor de eerste generatie de meest uitbundige conversies in de aanbieding voor de Cayenne. De Techart Magnum is altijd de dikste variant geweest. Het was een tijdje stil qua foute Cayennes, maar hier is gelukkig de meest recente versie van de Techart Magnum.
Vier uitvoeringen
Ze hebben zich bij Techart absoluut niet ingehouden en dat is goed nieuws. Want als je een subtiele Cayenne wenst, bestel je maar een donkerblauw met kleine wieltjes. De Magnum komt er in maar liefst vier smaakjes: de basisversie, de Magnum Sport die kun je herkennen aan de uitlaten in het midden, Magnum Unique en de Magnum First Edition. Van die laatste gaan ze bij Techart er maar 25 bouwen.

De bodykit is een hele flinke, met spatbordverbreders, dikke spoilers, diffusor, sideskirts en een hele diepe voorspoiler. Maar er is meer anders: de motorkap is ook helemaal nieuw, evenals de spiegelkappen. Uiteraard ontbreekt een setje nieuwe velgen niet. Deze zijn met 23 inch diameter nu dermate groot, dat je er in Amsterdam een paar honderd euro huur voor kunt vragen.
De Techart Magnum is daadwerkelijk sneller dan standaard
Het is overigens niet alleen maar show. Bij Techart nemen ze ook de techniek onder handen. De sterkste variant – gebaseerd op de Turbo GT – kietelen ze tot 930 pk en 1.100 Nm. De prestaties zijn bizar voor zo’n kolos: in 2,6 seconden zit je op de 100 km/u. De topsnelheid is begrensd op 330 km/u, anders was 350 km/u mogelijk. Dat is echt extreem snel voor auto van het formaat eengezinswoning. Dat is sneller dan de M5 Touring. Gek genoeg is de Techart Magnum – ook met hybride techniek – zo’n 70 kilo lichter.
Lees ook: Nieuwe auto van DJ La Fuente is een Porsche 911
Overigens hoeft de basis geen Turbo GT te zijn. Heb je een reguliere Cayenne S, dan gaat ie naar 562 pk en 720 Nm. De Cayenne Turbo E-Hybrid tillen ze naar 800 pk en 1.040 Nm. Voor minder dan een V8 doen ze het dus niet bij Techart. Uiteraard kun je jouw Techart Magnum helemaal naar je eigen smaak aankleden. Het interieur kan helemaal opnieuw bekleed worden in de meest uitzinnige kleurencombinaties. Over prijzen zeggen ze dan niets, maar reken op een hoop. Vind je de Magnum te uitbundig, dan kun je ook kiezen voor deze subtiele conversie.
Meer van TopGear


Deze toppers worden youngtimer in 2025 en kun je dan goedkoop zakelijk rijden

Mark Zuckerberg laat zijn droom-Porsche bouwen, en het is geen standaard Cayenne

Is de elektrische Lotus Eletre R beter dan de Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid met een V8?

Ultieme Bijlmer Bajes Bolide nu nog sneller

Ook de Porsche Cayenne wordt volledig elektrisch (maar maak je geen zorgen om de V8)

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Hoe de Belastingdienst per ongeluk de Nederlandse wegen veiliger heeft gemaakt

Niemand wil deze ‘dikke BMW’ hebben, dus geeft BMW 21.080 euro korting

Die grote SUV’s die jij wilt rijden kosten meer voetgangers het leven

Lexus LX500d Overtrail: de Japanners maken stiekem nog altijd diesels

Duurste Toyota van het moment kan nog duurder gemaakt worden

Zo (verrassend) goed verkoopt deze controversieelste BMW écht In Nederland

Niemand wil deze ‘dikke BMW’ hebben, dus geeft BMW 21.080 euro korting

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Koopje: deze dikke Audi kost nu al net zo weinig als een Dacia Spring

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

De nieuwe Nissan Leaf heeft een bijzonder fraaie achterzijde (en komt erg ver op een volle accu)

Top 10: deze flitspalen flitsen het meest (en leveren de meeste boetes op)
