
Weet je wat we missen tegenwoordig? Lekker foute tuners. Je weet wel, van die bedrijven die een dikke auto bij de kladden pakken en deze dan nog dikker aankleden. Uiteraard over het randje van de goede smaak, maar meer is altijd beter. Een Lange Lummel Speciaal smaakt beter dan een gewone frikandel, toch? Met de Techart Magnum worden onze gebeden gehoord, want het is een heerlijk fout apparaat geworden.
De naam Techart Magnum is bijna legendarisch te noemen. De Porsche-veredelaar uit Leonberg (die goede vrienden is met DJ La Fuente) had al voor de eerste generatie de meest uitbundige conversies in de aanbieding voor de Cayenne. De Techart Magnum is altijd de dikste variant geweest. Het was een tijdje stil qua foute Cayennes, maar hier is gelukkig de meest recente versie van de Techart Magnum.
Vier uitvoeringen
Ze hebben zich bij Techart absoluut niet ingehouden en dat is goed nieuws. Want als je een subtiele Cayenne wenst, bestel je maar een donkerblauw met kleine wieltjes. De Magnum komt er in maar liefst vier smaakjes: de basisversie, de Magnum Sport die kun je herkennen aan de uitlaten in het midden, Magnum Unique en de Magnum First Edition. Van die laatste gaan ze bij Techart er maar 25 bouwen.

De bodykit is een hele flinke, met spatbordverbreders, dikke spoilers, diffusor, sideskirts en een hele diepe voorspoiler. Maar er is meer anders: de motorkap is ook helemaal nieuw, evenals de spiegelkappen. Uiteraard ontbreekt een setje nieuwe velgen niet. Deze zijn met 23 inch diameter nu dermate groot, dat je er in Amsterdam een paar honderd euro huur voor kunt vragen.
De Techart Magnum is daadwerkelijk sneller dan standaard
Het is overigens niet alleen maar show. Bij Techart nemen ze ook de techniek onder handen. De sterkste variant – gebaseerd op de Turbo GT – kietelen ze tot 930 pk en 1.100 Nm. De prestaties zijn bizar voor zo’n kolos: in 2,6 seconden zit je op de 100 km/u. De topsnelheid is begrensd op 330 km/u, anders was 350 km/u mogelijk. Dat is echt extreem snel voor auto van het formaat eengezinswoning. Dat is sneller dan de M5 Touring. Gek genoeg is de Techart Magnum – ook met hybride techniek – zo’n 70 kilo lichter.
Lees ook: Nieuwe auto van DJ La Fuente is een Porsche 911
Overigens hoeft de basis geen Turbo GT te zijn. Heb je een reguliere Cayenne S, dan gaat ie naar 562 pk en 720 Nm. De Cayenne Turbo E-Hybrid tillen ze naar 800 pk en 1.040 Nm. Voor minder dan een V8 doen ze het dus niet bij Techart. Uiteraard kun je jouw Techart Magnum helemaal naar je eigen smaak aankleden. Het interieur kan helemaal opnieuw bekleed worden in de meest uitzinnige kleurencombinaties. Over prijzen zeggen ze dan niets, maar reken op een hoop. Vind je de Magnum te uitbundig, dan kun je ook kiezen voor deze subtiele conversie.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Deze toppers worden youngtimer in 2025 en kun je dan goedkoop zakelijk rijden

Mark Zuckerberg laat zijn droom-Porsche bouwen, en het is geen standaard Cayenne

Is de elektrische Lotus Eletre R beter dan de Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid met een V8?

Ultieme Bijlmer Bajes Bolide nu nog sneller

Ook de Porsche Cayenne wordt volledig elektrisch (maar maak je geen zorgen om de V8)

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Dit moet wel (veruit) de goedkoopste Porsche Panamera van Nederland zijn

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Wereldrecord driften Porsche Taycan niet beperkt door accu

Deze 7 zuinige SUV’s zien er veel duurder uit dan dat ze zijn (goedkoper dan een Golf)

Lexus LX500d Overtrail: de Japanners maken stiekem nog altijd diesels

Duurste Toyota van het moment kan nog duurder gemaakt worden

Deze 7 zuinige SUV’s zien er veel duurder uit dan dat ze zijn (goedkoper dan een Golf)

De nieuwe pausmobiel is een dikke G-klasse met glimmende velgen

Deze retro-wielen zijn de ideale upgrade voor de betere nachtapotheker

Ook al heb je veel geld, dan nog kun je geen Lamborghini kopen

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Audi RS Q8 Performance: zo rijdt de sterkste Audi met verbrandingsmotor

Mercedes G 580 EQ Edition One: meer vermogen dan de G63, meer koppel dan de diesel

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Honda in China zet vol in op onbetaalde arbeid (en is daar trots op)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Waarom je niet bang (meer) hoeft te zijn dat Nissan failliet gaat
