
Weet je wat we missen tegenwoordig? Lekker foute tuners. Je weet wel, van die bedrijven die een dikke auto bij de kladden pakken en deze dan nog dikker aankleden. Uiteraard over het randje van de goede smaak, maar meer is altijd beter. Een Lange Lummel Speciaal smaakt beter dan een gewone frikandel, toch? Met de Techart Magnum worden onze gebeden gehoord, want het is een heerlijk fout apparaat geworden.
De naam Techart Magnum is bijna legendarisch te noemen. De Porsche-veredelaar uit Leonberg (die goede vrienden is met DJ La Fuente) had al voor de eerste generatie de meest uitbundige conversies in de aanbieding voor de Cayenne. De Techart Magnum is altijd de dikste variant geweest. Het was een tijdje stil qua foute Cayennes, maar hier is gelukkig de meest recente versie van de Techart Magnum.
Vier uitvoeringen
Ze hebben zich bij Techart absoluut niet ingehouden en dat is goed nieuws. Want als je een subtiele Cayenne wenst, bestel je maar een donkerblauw met kleine wieltjes. De Magnum komt er in maar liefst vier smaakjes: de basisversie, de Magnum Sport die kun je herkennen aan de uitlaten in het midden, Magnum Unique en de Magnum First Edition. Van die laatste gaan ze bij Techart er maar 25 bouwen.

De bodykit is een hele flinke, met spatbordverbreders, dikke spoilers, diffusor, sideskirts en een hele diepe voorspoiler. Maar er is meer anders: de motorkap is ook helemaal nieuw, evenals de spiegelkappen. Uiteraard ontbreekt een setje nieuwe velgen niet. Deze zijn met 23 inch diameter nu dermate groot, dat je er in Amsterdam een paar honderd euro huur voor kunt vragen.
De Techart Magnum is daadwerkelijk sneller dan standaard
Het is overigens niet alleen maar show. Bij Techart nemen ze ook de techniek onder handen. De sterkste variant – gebaseerd op de Turbo GT – kietelen ze tot 930 pk en 1.100 Nm. De prestaties zijn bizar voor zo’n kolos: in 2,6 seconden zit je op de 100 km/u. De topsnelheid is begrensd op 330 km/u, anders was 350 km/u mogelijk. Dat is echt extreem snel voor auto van het formaat eengezinswoning. Dat is sneller dan de M5 Touring. Gek genoeg is de Techart Magnum – ook met hybride techniek – zo’n 70 kilo lichter.
Lees ook: Nieuwe auto van DJ La Fuente is een Porsche 911
Overigens hoeft de basis geen Turbo GT te zijn. Heb je een reguliere Cayenne S, dan gaat ie naar 562 pk en 720 Nm. De Cayenne Turbo E-Hybrid tillen ze naar 800 pk en 1.040 Nm. Voor minder dan een V8 doen ze het dus niet bij Techart. Uiteraard kun je jouw Techart Magnum helemaal naar je eigen smaak aankleden. Het interieur kan helemaal opnieuw bekleed worden in de meest uitzinnige kleurencombinaties. Over prijzen zeggen ze dan niets, maar reken op een hoop. Vind je de Magnum te uitbundig, dan kun je ook kiezen voor deze subtiele conversie.
Meer van TopGear


Deze toppers worden youngtimer in 2025 en kun je dan goedkoop zakelijk rijden

Mark Zuckerberg laat zijn droom-Porsche bouwen, en het is geen standaard Cayenne

Is de elektrische Lotus Eletre R beter dan de Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid met een V8?

Ultieme Bijlmer Bajes Bolide nu nog sneller

Ook de Porsche Cayenne wordt volledig elektrisch (maar maak je geen zorgen om de V8)

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Ken jij die schattige Lada Niva nog? Er is een nieuwe die 15.000 euro kost

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Hoe de Belastingdienst per ongeluk de Nederlandse wegen veiliger heeft gemaakt

Niemand wil deze ‘dikke BMW’ hebben, dus geeft BMW 21.080 euro korting

Die grote SUV’s die jij wilt rijden kosten meer voetgangers het leven

Lexus LX500d Overtrail: de Japanners maken stiekem nog altijd diesels

Moet je een Mercedes laten staan voor deze nieuwe Chinese Omoda 9? (review)

Nederlands bedrijf bouwt populaire Volvo om naar EV, voor een bizar hoge prijs (maar voor ondernemers kan het interessant zijn)

De Hyundai Ioniq 9 is enorm én heel bijzonder, maar rijdt het ook goed?

BMW wil jou overtuigen om een elektrische auto te kopen door een benzinemotor toe te voegen

Zo (verrassend) goed verkoopt deze controversieelste BMW écht In Nederland

Niemand wil deze ‘dikke BMW’ hebben, dus geeft BMW 21.080 euro korting

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Deze onopvallende Seat is stiekem sneller dan jouw Porsche (en hij kost slechts 5.000 euro)

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

De 911 Club Coupé is niet eens de duurste 911, maar toch kun je hem niet kopen

Is zo’n sportieve Volkswagen Scirocco na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Dit lijkt misschien op een neppe RS 4, maar hij is echt door Audi gebouwd (en kost een stuk minder)

Dit zijn de eerste foto’s van de nieuwe snelle Mercedes van de politie (die de Audi A6 vervangt)

Je moet snel zijn als je deze Mercedes CLA met de krachtigste viercilinder ooit wilt kopen

Deze nieuwe versie van de Porsche 911 ga je waarschijnlijk het vaakst zien op de weg

Spotify komt net op tijd voor de zomervakantie met een zeer handige feature voor in de auto

In deze provincie heb je de grootste kans om achter een langzame caravan te zitten

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Ook zonder subsidies zullen Nederlanders (vrijwillig) elektrische auto’s blijven kopen

Bij deze Chinese auto met Nederlands tintje krijg je peperdure velgen voor weinig
