Misschien ken je het verhaal van de helaas inmiddels overleden Irv Gordon wel. Gordon zette het officiële Guinness-record voor de meeste kilometers die één persoon ooit in één auto reed. De beste man reed 5,2 miljoen kilometer met zijn Volvo P1800. De Duitse Hansjörg von Gemmingen-Hornberg wil dat record gaan verbreken en wel met een Tesla Model S 85 Performance. En hij is al een heel eind.

Von Gemmingen-Hornberg kocht de EV in 2014 als een tweedehandsje met 30.000 kilometer op de teller. Sindsdien is het zijn doel om de P1800 van Gordon te verslaan. In de video hieronder zie je hoe hij de grens van 1,9 miljoen kilometer overschrijdt. Om het record te halen, gaat ie voorzichtig met zijn auto om. Op de Autobahn rijdt ie maximaal 100 km/u en opladen doet ie alleen van 15 tot 70 procent.

Zo vaak zijn de motor en de batterij vervangen

Met de eerste batterij hield de Model S het 402.000 kilometer vol. De volgende reed zelfs 670.000 kilometer en de derde ging 505.000 kilometer mee voordat ie met pensioen mocht. Hij zit nu dus op zijn vierde batterij en die gaat al 150.000 kilometer mee. Er is nog maar 8 procent van de originele actieradius verdwenen, waardoor de Model S op een volle accu 400 kilometer ver komt.

Bij de elektromotoren gaat het minder goed. De eigenaar legt uit dat de motoren van dit model een structureel probleem hebben die zich vaak bij de 20.000 kilometer voordoet. Von Gemmingen-Hornberg heeft de problemen ook, maar pas bij 50.000 kilometer. Toch zit hij al aan zijn dertiende (!) elektromotor. Eén motor deed het wel goed: die ging 780.000 kilometer mee.

Op de kapotte motoren en batterijen na, heeft Von Gemmingen-Hornberg niets te klagen over zijn Tesla met bijna twee miljoen kilometer op de teller. Alleen heeft het infotainment zo nu en dan kuren, maar verder werkt alles nog perfect. Zelfs het leer in het interieur ziet er piekfijn uit. Bekijk de beelden hieronder.

23 reacties op “Zo vaak moet je de batterij vervangen als je 1,9 miljoen kilometer met je Tesla rijdt”

  1. Wat een slecht verhaal. Het chassis gaat dus al 2.000.000 km mee. Dat kan iedere moderne auto. En een gemiddelde Audi/Mercedes haalt gewoon deze afstanden zonder een motor te vervangen en met regelmatige reparaties. 19 motoren en 4 accupakketten dat is gewoonweg 4 nieuwe Tesla’s met het oude chassis en ongeveer 1 motor per 100.000km. Dit is wanneer je het bekijkt wel een hele slechte milieu case als je dit door rekent qua uitstoot. En ook een financieel plaatje waar je als mens niet tegen aan kan. Eigenlijk zegt dit verhaal, een Tesla is na 100.000KM op en kan met de nodig kosten tot 500.000 opgerekt worden.

  2. En hoeveel hebben al die elektrische motoren en nieuwe accu’s gekost en wat te denken van de milieu belasting van de accu’s

      • De milieubelasting is best weinig. 1.9 miljoenen km gereden op 4 accu’s. Waarschijnlijk haalt hij de 2 miljoen ook.

        Dat is gemiddeld 500.000 km per accu.
        Dat is het bewijs dat ze langer meegaan dan een gemiddeld autoleven. Veel langer zelfs.

        En dan is dit het eerste model S. Met onbeperkt gratis superchargen. Deze auto heeft het veel zwaarder dan de gemiddelde EV die netjes thuis of in de straat geladen wordt met AC.

          • Nee deze auto heeft er twee. Dus elke 300k nieuwe motoren.

            Motoren gaan dus gemiddeld 300k mee bij deze oude model S modellen.

            Elke 300k de twee motoren vanvangen maakt ongeveer 13 motoren per 2 miljoen km.

            Tesla model 3 motoren zijn gebouwd om 1 miljoen mijl mee te gaan, zijn dus heel veel beter. Het is even wachten op de eerste model 3 (of model S vanaf 2018) om te zien hoe deze motoren zich houden

          • Gast maarten hou toch eens op je zet alleen jezelf maar voor l*l! Het is gewoon slecht ga niet doen alsof het goed is!!!

          • Maarten heeft 3 dagen gezocht naar een positief voorbeeld van betrouwbaarheid van Tesla’s. Knap gevonden hoor! In werkelijkheid staat ze bij J.D. Power onderaan.

            Om het dichtbij de voorkeuren van Poetin’s vriend Musk te houden: het voelt een beetje alsof je die ene Russische militair in Oekraine gevonden hebt die geen oorlogsmisdaden pleegt. We weten echter over al die anderen wel beter.

  3. Oei. De eerste generatie model S.

    Deze heer heeft gratis onbeperkt superchargen, wat hij dus ook erg vaak doet. Hij heeft er trips mee gemaakt in de woestijnen in het midden oogsten, China en weet ik wat nog meer.

    Interessant verhaal.

    Deze kerel is een tesla investeerder van het eerste uur en zit er heel erg warmpjes bij.

  4. 200000 kilometer per jaar met maximaal 100 kilometer per uur en een halve accu laden. Hoeveel tijd zit die man per jaar op de weg?! Alleen het rijden al is 2000 uur en dus al flink meer dan een normaal aantal jaarlijkse werkuren want dat is 1650 volgens het CBS.

    • 2000 uur per jaar rijden is 1 ding maar die Tesla is dus zo onbetrouwbaar dat dit als een soort Russische roulette moet voelen. Die kerel is vast niet helemaal goed als hij dat leuk vindt.

      • Onbetrouwbaar? Hoeveel ICE auto’s zijn klaar rond de 500.000 KM?
        Tot het bot versleten en klaar voor de sloop?

        Deze heeft dus even rustig 4 keer zoveel gereden. Onbetrouwbaar noemt ie dat.

        Er staat vandaag op autoweek een BMW 1 serie diesel met 400.000 op de teller. Deze is ook tot op het bot versleten, eigenlijk niet meer te redden. Joep werd er sacharijnig van.

        • Jij bent zo absurd met alles wat slecht is bij Tesla goedpraten dat vergeleken met jou die Iraakse propaganda minister nog objectief is.

          • Dieseltje dat met 300k al in de soep loopt lees je voor het gemak even overheen? Dat gaat over een recente 1 serie van BMW.

            Waarom ga ja daar niet op in?

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *