De Tesla Model X is zo ontworpen dat het bij normaal weggedrag bijna onmogelijk is hem op z’n kop te krijgen. Dat heeft alles te maken met het lage zwaartepunt van de accu’s. De NHTSA noemt het de SUV met de laagste kans om op z’n kop te belanden. Wijst het buikje toch omhoog, is de kans groot dat hij weer terug rolt.

Bijzonder handig als je gaat offroaden met de Tesla Model X. Alhoewel – geen enkele auto is bestand tegen een overmoedige bestuurder en een iets te grote hellingshoek. Ook lief is het voor de eekhoorntjes die met hun eikeltjesverzameling rustig een winterslaapje ligt te houden.

De Tesla Model X-offroader is een stuk stiller dan de gemiddelde V8-modderaar. Anders krijg je weer een verwijt naar je knar van het donzige klimdiertje: ‘Ik heb veel eikels in m’n leven gezien, maar nog nooit zo’n grote als jij’. De Delta 4×4-velgen zijn 20 inch groot en 9,5 inch breed. Samen met de 265/45-banden kom je uit op een prijs van 3.900 euro voor de hele set.

Op het klim-schoeisel na, is de Tesla Model X-offroader volledig standaard. Geen Tesla Model X Dakar, dus. Maar met het enorme koppel en de grote banden moet je een eindje verder komen dan de standaard Model X. Ga niet te ver de natuur in. Want met een telefoonlader met een zonnepaneeltje duurt het aftoppen van je 100-kWh accupakket bijzonder lang. Winterslaaplang, zelfs.

Reacties

  • poep heeft op 29 mei 2018 geschreven:

    dikkke BMWWWW

    • poepje heeft op 29 mei 2018 geschreven:

      hou je dikkke bek

      Reageer
    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)