We kunnen wel opschrijven dat de Toyota Corolla, samen met de Toyota Camry, de saaiste autonaam uit de geschiedenis is. Het is het automobiele equivalent van een perspresentatie over de Toyota Corolla. Een betere metafoor kunnen we niet bedenken.
Kennelijk vond Toyota zelf de nieuwe Corolla ook zó spannend dat ze er wel één foto van hebben vrijgegeven. Gelukkig hebben we nog wat foto’s van toen ze ‘m nog Auris wilden noemen.
De woorden ‘echt zin om in die Toyota Corolla te rijden’ waren nog nooit geopperd tot zojuist. En die gaan hierna ook nooit meer gebruikt worden zonder de toevoeging ‘naar de sloop’. Zelfs nu de Toyota Corolla terugkomt naar Nederland. En zelfs als we het opschrijven, wat we dus niet doen, zou het Toyota geen moer kunnen interesseren.
Waarom niet?
De Corolla is en blijft (in verschillende vormen, dat wel) de bestverkochte auto ter wereld, met meer dan 40 miljoen exemplaren. En hoe kunnen zó veel mensen het nou bij het verkeerde eind hebben? Een sneertje van een klein website’je in Nederland dat nooit zoveel mensen zal bereiken als de Corolla zelf gaat daar niets aan veranderen. Een speldenprik.
De Toyota Corolla dus. Hij vervangt de Auris, die ooit de Corolla verving, in het modellengamma van Toyota. De middenklasser komt met twee spannende aandrijflijnen: een hybride 1.8 met 122 pk en een hybride 2.0 met 180 pk.
Marco heeft op 10 februari 2019 geschreven:
Een heel mooi model, en wat is saai?
De Corolla en Camry hebben altijd voor kwaliteit gestaan.
En de modellen worden steeds mooier, niks staat een groter succes in de weg.
theo heeft op 13 september 2018 geschreven:
wat een waardeloze recensie. Dát is pas saai…