
Net als je denkt dat de huidige Toyota Auris, als een grote grijze leasekakkerlak, nooit meer weg zal gaan, schopt Toyota je wakker. Want de Auris wordt wel degelijk vernieuwd. En hij wordt er wel degelijk interessanter op.
De nieuwe Toyota Auris staat op het TNGA-platform (Toyota New Global Architecture), net als de C-HR. Maar dan zonder psychedelische manga-styling. In plaats daarvan oogt de Auris strak en modern, met meer lengte en breedte, maar een kortere overhang. Uiteraard zijn er led’jes zo ver het oog reikt. De Auris is stijver dan voorheen, heeft een multi-link achteras en zit tjokvol actieve veiligheid, zoals het een middenklasser betaamt.
Maar eh, jullie zeiden iets over meer vermogen?
Klopt: je kunt voortaan kiezen uit twee hybride aandrijflijnen. Eentje is bekend: een 1,8-liter viercilinder met een gecombineerde 122 pk, volgens Toyota zeer geschikt voor ‘een relaxte rijstijl’. Ha.
De nieuwe optie betreft een 2,0-liter viercilinder die samen met zijn elektrohulpje 180 pk tegen de voorwielen smijt. Om te benadrukken dat dit serieus is, monteert Toyota schakelflippers achter het stuur en beloven ze je ‘een dynamische rijervaring’. Om dit visueel wat kracht bij te zetten, kun je ook nog kiezen voor een zwart dak en dito stijlen.
Wanneer je de Auris op je leaselijstje kunt zetten? Een precieze datum is nog niet bekend.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Vooruit inparkeren met 23 keer steken

Driftbeest: Toyota Auris met 1.000 pk

Toyota roept flink wat auto’s terug

Toyota Auris Touring Sports 1.2T

Toyota Auris geheel okselfris

Als je toch genoeg kids hebt, is hier een dragracer van Toyota voor kinderen



Rally rijden op waterstof kan over ‘een paar jaar’, denkt Toyota


Betrouwbaarheidskoning Toyota noemt de Tesla Model Y een ‘kunstwerk’


Helaas, zelfs met een enorme turbo trekt deze F&F-Supra geen wheelies


De nieuwe Toyota Grand Highlander heeft dertien (!) bekerhouders


Akio Toyoda stopt als baas van Toyota


Porsche Mission E: alles over de productieversie


Zenvo TSR-S heeft de meest freaky spoiler


De aangepakte auto’s van de Autosalon van Genève


Autosalon van Genève 2018: het lekkerste spul


Waarom Fiat-baas zijn merk afknijpt


Mercedes-baas: ’Er zijn weinig niches over om te vullen’


Waarom deze VW Golf GTI wel legaal met kleine kentekenplaten mag rijden



Subaru WRX STi met Ferrari V8 klinkt hemels


Dit zijn alle elektrische stationwagens die nu of binnenkort te koop zijn


Voel je maar oud: De Volkswagen Golf 5 werd alweer 20 jaar geleden geïntroduceerd


Alfa Romeo wil weer een nieuwe Alfetta bouwen (als een fastback of hatchback)


Het grootste irritatiepunt van de Volkswagen ID.3 blijft na de facelift



Als je toch genoeg kids hebt, is hier een dragracer van Toyota voor kinderen



Subaru WRX STi met Ferrari V8 klinkt hemels


Lexus RZ 450e: 1e rij-indruk



Rally rijden op waterstof kan over ‘een paar jaar’, denkt Toyota


In 2026 moeten hybrides net zo duur zijn als pure benzineauto’s, meent Nissan


Kooptip: Je zou het niet zeggen, maar deze brave MX-5 is laat iedereen achter zich


Het grootste festival voor Volkwagen-busjes is terug (en je mag zonder busje komen)


Horrordate via Tinder eindigt in gestolen Jaguar (en daarna een achtervolging)


Volgend jaar kun jij jouw elektrische auto laten ombouwen om draadloos te laden


Het einde van de V8-musclecar nadert: ook de Chevrolet Camaro is binnenkort dood


TopGear Magazine 214 is uit!


Reacties