
Een Toyota GT86 in Nederland kopen, dat gaat niet meer. De importeur schrapt de achterwielaangedreven coupé uit het aanbod. ‘Er is nauwelijks nog vraag naar het model’, meldt een woordvoerder aan AutoRAI. De BPM was de strop voor deze auto met een vanafprijs van meer dan 57.000 euro. In Amerika kost de auto omgerekend 23.000 euro.
Sinds de introductie in 2012 wist Toyota slechts 154 exemplaren in Nederland te slijten. In het eerste jaar ontvingen 113 exemplaren een setje gele platen, waarvan het gros ongetwijfeld ingezet werd voor proefritten bij de dealer. Het jaar daarop telde het aantal registraties slechts veertien en het jaar daarop nog eentje minder.
Vorig jaar verkocht Toyota in Nederland nog maar drie GT86’s en zo viel begin vorige maand het doek voor het driftige gebakje. De auto blijft overigens wel in productie voor andere landen. Ben je dol van Toyota en bandenrook, dan kun je altijd nog terecht bij het merk voor de nieuwe Supra. Je bent 81.995 euro kwijt, maar dan krijg je tenminste 340 pk in plaats van 200 pk.
Het altijd dappere Subaru blijft de BRZ, die technisch identiek is, wel leveren in Nederland. Hij kost, schrik niet, minimaal 63.195 euro. Het kleine coupeetje met 200 pk vond in Nederland 38 mensen zo gek om er gele kentekenplaten op te schroeven. Mocht je er écht graag eentje willen, adviseren we je toch ook even in Duitsland te kijken naar de tweedehandsmarkt.
Meer van TopGear


Deze betaalbare roadtrip door Engeland kost je maar 350 euro

In Fast 9 gaat er echt een Toyota door de ruit

Subaru Outback beklimt Toyota GT86

Tweede generatie GT86/BRZ van Toyota en Subaru

De snelste Toyota’s van dit moment

Veel actieradius of een zuinig verbruik is niet de manier om auto’s te verkopen, denkt het grootste merk ter wereld

De (veruit) meest gestolen auto van Nederland is compleet vernieuwd

Zoveel auto’s van het betrouwbaarste merk ter wereld rijden er op deze aardbol rond

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Waarom de vernieuwde Toyota Corolla Cross goed is voor particuliere kopers, niet alleen voor leaserijders

De auto die iedereen eigenlijk zou moeten kopen, ziet er nu net wat leuker uit

Veel actieradius of een zuinig verbruik is niet de manier om auto’s te verkopen, denkt het grootste merk ter wereld

Zie jij (zonder te spieken) welke Franse auto deze nieuwe Nissan Micra eigenlijk is?

De (veruit) meest gestolen auto van Nederland is compleet vernieuwd

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Zoveel auto’s van het betrouwbaarste merk ter wereld rijden er op deze aardbol rond

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Blijkbaar maakt iedereen deze simpele fout als ze een nieuwe auto kopen (en dat is niet goed voor je motor)

Waarom het een goed idee kan zijn om deze maand nog snel je (niet verlopen) rijbewijs te verlengen

Moet je nou wel of niet oppassen voor ‘Super 95’ bij Duitse tankstations?

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk
