
Een Toyota GT86 in Nederland kopen, dat gaat niet meer. De importeur schrapt de achterwielaangedreven coupé uit het aanbod. ‘Er is nauwelijks nog vraag naar het model’, meldt een woordvoerder aan AutoRAI. De BPM was de strop voor deze auto met een vanafprijs van meer dan 57.000 euro. In Amerika kost de auto omgerekend 23.000 euro.
Sinds de introductie in 2012 wist Toyota slechts 154 exemplaren in Nederland te slijten. In het eerste jaar ontvingen 113 exemplaren een setje gele platen, waarvan het gros ongetwijfeld ingezet werd voor proefritten bij de dealer. Het jaar daarop telde het aantal registraties slechts veertien en het jaar daarop nog eentje minder.
Vorig jaar verkocht Toyota in Nederland nog maar drie GT86’s en zo viel begin vorige maand het doek voor het driftige gebakje. De auto blijft overigens wel in productie voor andere landen. Ben je dol van Toyota en bandenrook, dan kun je altijd nog terecht bij het merk voor de nieuwe Supra. Je bent 81.995 euro kwijt, maar dan krijg je tenminste 340 pk in plaats van 200 pk.
Het altijd dappere Subaru blijft de BRZ, die technisch identiek is, wel leveren in Nederland. Hij kost, schrik niet, minimaal 63.195 euro. Het kleine coupeetje met 200 pk vond in Nederland 38 mensen zo gek om er gele kentekenplaten op te schroeven. Mocht je er écht graag eentje willen, adviseren we je toch ook even in Duitsland te kijken naar de tweedehandsmarkt.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Deze betaalbare roadtrip door Engeland kost je maar 350 euro

In Fast 9 gaat er echt een Toyota door de ruit

Subaru Outback beklimt Toyota GT86

Tweede generatie GT86/BRZ van Toyota en Subaru

De snelste Toyota’s van dit moment

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

Vernieuwde Toyota bZ4x: gaan de Nederlanders hem nu wel kopen?

Toyota C-HR+ is precies even sterk én even snel als de meest legendarische BMW M3

Het grootste automerk ter wereld verkoopt nauwelijks elektrische auto’s, behalve in één land

De vernieuwde Toyota Corolla: minder koeien, maar ook minder paarden

Misschien wel de saaiste auto ter wereld gaat eindelijk uit productie, en dat is erg jammer

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

De eerste echte elektrische auto ooit krijgt nu eindelijk een opvolger

Is zo’n snelle Mazda 3 MPS met 260 pk na bijna 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Mazda geeft toe foutjes te hebben gemaakt – rijdt de nieuwe CX-60 eindelijk wel goed? (review)

Een van de coolste nieuwe auto’s van de afgelopen tijd kost nu tweedehands al geen drol meer

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

De eerste echte elektrische auto ooit krijgt nu eindelijk een opvolger

Het roze pasje wordt afgeschaft; vanaf dit jaar wordt het rijbewijs digitaal op je telefoon

Naast Tesla is er nog een merk dat (gek genoeg) plotseling niemand meer wil kopen

Waarom je dat Saharazand nooit te lang op de lak van je auto mag laten zitten
