Toyota Hilux Invincible: nog onoverwinnelijker?

Een facelift, een nieuwe motor en... heel veel zelfvertrouwen

Foto('s): ToyotaToyota Hilux Invincible
Foto('s): ToyotaToyota Hilux Invincible
Foto('s): ToyotaToyota Hilux Invincible
Foto('s): ToyotaToyota Hilux Invincible
Foto('s): ToyotaToyota Hilux Invincible
Foto('s): ToyotaToyota Hilux Invincible
Foto('s): ToyotaToyota Hilux Invincible
Foto('s): ToyotaToyota Hilux Invincible
Foto('s): ToyotaToyota Hilux Invincible
Foto('s): ToyotaToyota Hilux Invincible
Foto('s): ToyotaToyota Hilux Invincible
Foto('s): ToyotaToyota Hilux Invincible
Foto('s): ToyotaToyota Hilux Invincible
Foto('s): ToyotaToyota Hilux Invincible
Toyota Hilux Invincible
Toyota Hilux Invincible
Toyota Hilux Invincible
Toyota Hilux Invincible
Toyota Hilux Invincible
Toyota Hilux Invincible
Toyota Hilux Invincible
Toyota Hilux Invincible
Toyota Hilux Invincible
Toyota Hilux Invincible
Toyota Hilux Invincible
Toyota Hilux Invincible
Toyota Hilux Invincible
Toyota Hilux Invincible

Deze Toyota Hilux Invincible heeft een nieuwe 2,8-liter dieselmotor met meer power. Ook heeft ie een aangepaste ophanging voor een beter weggedrag. Maar verder is ie nog altijd, eerst en vooral, een taaie. Een soort oude Nokia-telefoon op vier wielen, maar dan wel met een fris hoesje eromheen.

Toyota gaf de Hilux een nieuwe grille en bumper, led-verlichting voor en achter, 18-inch wielen en de optionele lakkleur Emotional Red II. Het exemplaar op de foto’s is Oxide Brons, mocht je het je afvragen. Vanbinnen krijg je een 8-inch infotainmentscherm met CarPlay/Auto en verbeterde software. Daarnaast monteert Toyota een chic audiosysteem en een knop om de motor aan of uit te zetten. Er is navigatie aan boord, maar met een Hilux rijd je natuurlijk in principe alleen maar rechtdoor – overal doorheen.

204 pk in de Toyota Hilux Invincible

Nieuw is de eerdergenoemde 2.8 dieselmotor met 204 pk, die als optie wordt gevoerd naast de bekende 2.4 met 150 pk. Hij jaagt de Toyota Hilux Invincible van 0 naar 100 in 10,0 seconden (2,8 seconden sneller dan de 2.4), en dat is snel zat. Hij is er met twee soorten cabines, met een handgeschakelde zesbak of een zestraps automaat, en enkel met vierwielaandrijving.

Naast de aanpassingen aan het onderstel – met onder meer nieuwe dempers en herziene bladveren – keek Toyota ook naar de stuurbekrachtiging en de gaspedaalrespons (handig bij het offroad-rijden). Ook werd het toerental verlaagd en is er verbeterde stabiliteitscontrole en een elektronisch ‘sperdifferentieel’.

Onoverwinnelijk?

Maar nog even over dat ‘Invincible’. Zo noemt Toyota de nieuwe, extra avontuurlijke topuitvoering van de Hilux. Die komt onder meer met een andere grille, spatborden, wielen en zwarte accenten. Er is zelfs een unieke Invincible Smart Entry-sleutel, en in het interieur prijken stoelen met geperforeerd leer. Maar het meest opvallend is de laadklep, waarop de trotse typenaam in grote blokletters valt te lezen.

We hopen dat andere weggebruikers dat niet als uitnodiging opvatten om uit te zoeken hóé onoverwinnelijk de Toyota Hilux Invincible is. In ieder geval zou ie met gemak een beetje eb en vloed of een val van een 23 verdiepingen hoog gebouw moeten kunnen overleven…

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken