
Als je al wat op leeftijd bent, kun je af en toe de boel strak laten trekken. Het gebeurt genoeg en het is ook niet iets wat je in de doofpot hoeft te stoppen. Maar we zien het nog niet zoveel gebeuren op tweejarige leeftijd. Toyota trekt zich hier echter niks van aan en heeft de Prius een facelift gegeven.
Maar wel een voorzichtige, want veel is er niet veranderd aan de wereldverbeteraar. De Toyota Prius-facelift krijgt nieuwe koplampen (wat we vaker zien bij een plastisch chirurgische ingreep) en ook de achterlichten zijn aangepakt. De andere schokkende wijziging komt in de vorm van een ’trapeziumvormige kentekenuitsparing’. Die laatste twee woorden onthouden we even voor ons volgende potje Wordfeud.
Innerlijke veranderingen van de Toyota Prius-facelift
De belangrijkste veranderingen hebben onder het nieuwe Aqua Breeze Blue-kleurtje plaatsgevonden. De hele indeling van de middenconsole en het instrumentenpaneel is gewijzigd. Je ziet nu ook navigatie-aanwijzingen in het HUD en het multimediasysteem is dubbel zo snel. Door de nieuwe stoffen die gebruikt zijn in het interieur moet de Prius luxer aanvoelen. We willen natuurlijk de wereld redden, maar dan wel een beetje comfortabel graag.
In Europa zien we de Toyota Prius-facelift voor het eerst in Brussel op 18 januari 2019. Dus als je hem in het echt wilt zien, kun je begin volgend jaar naar Brussel rijden. Kom je ook? Nee? Mooi, wij ook niet.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Is de nieuwe plug-in hybride Toyota Prius een goede taxi?

De enige Prius waarvan het zonde zou zijn als ie gesloopt zou worden, wordt gesloopt

VIDEO: Hoe rijdt de nieuwe Toyota Prius op het circuit? The Stig test hem

Onderzoek: De groenste auto van dit moment heeft een benzinemotor

Straatracende Lamborghini Huracán neemt Toyota Prius mee in zijn graf bij crash

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

Vernieuwde Toyota bZ4x: gaan de Nederlanders hem nu wel kopen?

Toyota C-HR+ is precies even sterk én even snel als de meest legendarische BMW M3

Het grootste automerk ter wereld verkoopt nauwelijks elektrische auto’s, behalve in één land

De vernieuwde Toyota Corolla: minder koeien, maar ook minder paarden

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Het achterlicht van de nieuwe Tesla Model Y is de eerste in zijn soort – dit maakt het zo bijzonder

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is
