Het lijkt erop dat je over een tijdje bij Sony een elektrische auto kunt bestellen. Of waarschijnlijk een mailtje kunt krijgen dat je je kunt inschrijven, om vervolgens in spanning af te wachten, te horen dat je het niet geworden bent en teleurgesteld weer verder te spelen met je oude console. Eh, auto. We bedoelen auto. Je kijkt naar de Sony Vision-S 02, het tweede elektrische studiemodel van het elektronicamerk. Bij dit studiemodel spreekt Sony duidelijk ambities uit om over te gaan op productie.

De nieuwe Sony Vision-S 02 deelt zijn platform met de Vision-S 01, die twee jaar geleden onthuld werd. Toen was de boodschap nog dat het een technologiedrager was, maar dat Sony geen interesse had in het bouwen van een eigen EV. In de afgelopen twee jaar is het merk van gedachten veranderd, want in de lente van dit jaar gaat een nieuwe tak genaamd Sony Mobility Inc. van start. Hun taak: ‘een entree tot de EV-markt verkennen’.

Veel technologie

Zaken als actieradius, accu-inhoud en laadsnelheden zijn voor nu nog niet belangrijk. Het vermogen van de twee elektromotoren is wel bekend: 272 pk. Maar Sony heeft het liever over de grote hoeveelheid sensoren die de auto veilig op de weg houden, de snelle 5G-connectie en de mogelijkheid om Remote Play van de PS5 op de middenconsole te gebruiken. Uiteraard zijn er goede speakers met 3D-audio en veel schermen op het dashboard. Je kunt overigens met z’n zevenen plaatsnemen in de Vision-S 02.

Prijs elektrische auto van Sony

De EV-ambities van Sony zijn nog even te pril om het daadwerkelijk over prijzen te gaan hebben. Qua afmetingen is de Vision-S 02 wat lastig te plaatsen. De wielbasis is langer dan die van een Tesla Model X, maar de totale lengte is weer kleiner. Het is tevens niet bekend wanneer de eerste elektrische auto van Sony zou moeten verschijnen. Momenteel is het merk op de openbare weg aan het testen met de Vision-S 01.

Reacties

  • Martijn heeft op 5 januari 2022 geschreven:

    Waarom dat vergelijk met die hondslelijke Tesla X? Die wordt nauwelijks nog gemaakt omdat niemand die nog wil kopen. De cijfers lijken juist veel op die van de Audi E-Tron: allebei 4.9m lang, 1.63m om 1.65m hoog en beide 1.93m breed. Alleen de wielbasis verschilt: 2.93m voor de Audi en 3.03m voor de Sony.

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)

Meer van TopGear