In Engeland kennen ze deze Australische auto met Amerikaanse V8 alweer een tijdje. Sterker: hij is al meerdere malen door TopGear aan de tand gevoeld. Maar te veel is nooit genoeg, dus heeft General Motors dit multiculturele monster gewoon even nog krachtiger gemaakt.
Daar hoort natuurlijk een lichtelijk aangepaste look bij. De grille, bumpers (met led’jes) en de uitlaat (nu dubbel) werden gewijzigd, en er verscheen een dikke spoiler op de kofferklep. Het onderstel kreeg het Magnetic Ride-systeem uit de Chevrolet Corvette ZR1, waarmee de stugheid van de dempers met een druk op de knop is aan te passen. Standaard is nu ook een limited-slip differentieel.
Onder je rechtervoet vind je nu ruim 430 pk en 550 Nm, die uit een 6,2-liter V8 komen. Dat is vrijwel precies de motor uit de ‘gewone’ Corvette. Daarachter hangt een handgeschakelde zesbak of een automaat, met launch control. Van 0 naar 96 km/u (60 mijl per uur, weet je wel) gaat de VXR8 in 4,9 seconden, en de topsnelheid is begrensd op 250 km/u.
De prijs van dit geweld? 49.500 pond, duurder dan voorheen, maar nog steeds véél goedkoper dan de Duitse concurrentie. Waarom wij ‘m hier nog steeds niet kunnen krijgen? Omdat het ding Australisch is, en dus rechtsgestuurd. Balen.
Reacties